2 min. doba čtení

Jak se daří prodeji módy v době nestabilní ekonomiky?

Nová zpráva RetailX Global Fashion 2024 osvětluje bouřlivou cestu módního průmyslu od vrcholů v roce 2021 k poklesům v roce 2022. Výkyvy přičítá souhře globální ekonomické dynamiky a geopolitiky.

Jak se daří prodeji módy v době nestabilní ekonomiky?
Zdroj: Depositphotos

V důsledku války na Ukrajině došlo počátkem roku 2022 k prudkému nárůstu cen energií, což vyvolalo dominový efekt na globální dodavatelské řetězce a pohyb zboží. Tento prudký nárůst inflace měl značný dopad na maloobchodní prodejce módy, protože náklady na materiál, výrobu a dopravu prudce vzrostly, což snížilo ziskové marže. V důsledku toho se spotřebitelé museli vyrovnat s prudkým nárůstem cen ve všech odvětvích, což snížilo jejich ochotu utrácet peníze.

Afrika nese hlavní tíhu prudce rostoucí inflace a zaznamenala prudký pokles prodeje módy. Naproti tomu Asie prošla mírnější inflační bouří, což zmírnilo dopad na maloobchodní prodej módy.

Povzbudivé je, že nedávné údaje naznačují rychlý pokles inflace ve všech regionech, který je doprovázen pozitivní reakcí v oblasti prodeje módy. Nicméně vzhledem k přetrvávající globální nejistotě pramenící z geopolitických konfliktů a napětí jsou prognózy prodeje módy pro rok 2024 náročné.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Postpandemické nadšení

Po pandemii a ekonomických otřesech se zájem spotřebitelů o módu výrazně zvýšil. V některých regionech však můžeme očekávat nárůst výdajů za oděvy, obuv a doplňky. Tento trend se očekává zejména v zemích, jako je Indie, Čína a Blízký východ. Móda by se v předpokládaném žebříčku zvýšených výdajů mohla umístit na druhém místě za potravinami, což svědčí o pokračujícím oživení a zájmu spotřebitelů o módu po pandemii.

Zelený přístup roste

“Udržitelná móda je nyní klíčovou součástí průmyslu a spotřebitelé ji milují – v loňském roce si celosvětově koupilo udržitelné oblečení 46,4 % zákazníků, což je více než v jakémkoli jiném maloobchodním odvětví. Třetina si koupila udržitelnou obuv a pětina udržitelné doplňky,” zprávy RetailX.

Socials jako prodejní kanál

Módní značky aktivně využívají sociální média k interakci se zákazníky a podpoře prodeje. Popularita obsahu od uživatelů a influencerů na platformách, jako je TikTok, mění způsob, jakým značky oslovují zákazníky a ovlivňují jejich nákupy. Tento nový přístup k reklamě a obchodu s módou má také potenciál ovlivnit budoucnost módy v komerčním prostoru.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+