Stánek je investice do budoucnosti už při 2 použitích
Pokud se chystáte na akci, kde budete mít samostatné stání, většinou máte možnost nechat si celý stánek udělat a polepit na klíč. Stojí to ale nekřesťanské peníze a přitom jde o jednorázovou záležitost.
V případě lokálních konferencí respektive veletrhů, kam můžete přijet autem, se vám vyplatí investovat do vlastního vybavení, a to už při 2 použitích stánku.
Po prvotním přepočtu se nákup vlastního vybavení může zdát drahý, ale pokud jej použijete 2krát a více, vyplatí se. Samozřejmě, pokud se chystáte letecky do zahraničí, může to být problém. Běžné vybavení stánku se ale většinou vejde do kombíku nebo klidně i klasického sedanu typu Škoda Superb.
Výhody vlastního stánku:
- možnost výběru dodavatele;
- 100% kontrola nad vybavením;
- šetření zdrojů;
- variabilita a okamžitá možnost použití;
- využítí i mimo veletrhy.
Nevýhody:
- vyšší počáteční investice;
- musíte si věci „nosit s sebou”, sami je instalovat a demontovat;
- při tvorbě grafiky je třeba myslet do budoucnosti (kvůli aktuálnosti).
Doporučený set na výstavu
Běžně pracujeme s tím, že se náš stánek musí vejít do prostoru 4 x 2 m. Díky tomu, že máme variabilní prvky, dokážeme vyplnit také prostory 5 x 1 m nebo 3 x 2 m.
Co je podle mě základ:
- reklamní stěna,
- roll-up,
- 1x stolek.
S touto konfigurací pokryjete většinu možností, které jako vystavovatel budete mít.
Reklamní stěna
Doporučuju investovat do stěny s magnetickým uchycením potisku a nejít primárně po ceně. My máme tuto – Pop Up stěna 3 x 3 oblá. Skládali a rozkládali jsme ji snad už 13krát a drží dobře. Samozřejmě, není jako nová, ale zcela postačuje. Odhaduju, že úchytný mechanismus to s přehledem ještě 10x vydrží. Existují také levnější řešení, která mají jiný způsob úchycení potisku. Nikdy to ale nevypadá tak dobře, jako naše stěna, která nemá viditelné přechody mezi konstrukcí. Jen o něco dražší řešení vypadá elegantně, robustně a profesionálně.
Při tvorbě potisku na reklamní stěnu bych doporučil rozdělit si plochu tak, abyste měli možnost měnit grafické „pásy”, ze kterých se grafika skládá. Nechte si například vytisknout českou verzi stěny s tím, že text se bude nacházet jenom na středním pásu. Pokud půjdete, například na Slovensko, dáte si dodatečně vytisknout jenom jeden pás ve slovenštině. Nemusíte tak objednávat celou grafiku znovu, což může znament úsporu i několik tisíce korun.
Rozdělte si plochu stěny tak, abyste měli možnost měňit grafické „pásy”, ze kterých se grafika skládá.
V praxi to napříkald znamená, že texty budou jenom napravo a tedy vše, co se překládá, nebo aktualizuje dáte na 4. pás. Počítejte s aktualizací dat, čísel, statistik a podobně. Stačí grafiku připravit s ohledem na efektivitu používání. My jsme na to úplně nemysleli a museli jsme pak dělat kompromisy.
Grafiku připravte s ohledem na efektivitu používání.
Roll-upy
Tato forma reklamy je známá snad každému. Doporučil bych ale investovat do dražších roll-upů a 100 cm širokých. Jsou stabilnější. My máme tento. Sám jsem jenom dodělal hand-made podsvícení. Nic takového jsem na trhu nenašel. Tedy něco by se našlo, ale světlo bylo slabé. Vysoce svítivé LED pásy tomu daly jiný rozměr. Neosvětlený roll-up je nevýrazný, podsvícení mu dodá šmrnc.
Celkově mám pocit, že podsvícené reklamní prvky jsou klíčové. Když jsem porovnal větší a nákladnější stánky, nevypadali tak dobře jako ten náš menší, ale krásně osvětlený.
Plus, prosím, určitě nedávejte na roll-upy 2 strany textu. Maximálně pár vět, ideálně jednu. Člověk, který jde kolem vašeho stánku, musí hned vidět, co děláte a zda se má zastavit. Tu A4 sales textu na něj „vybalíte” v ústním podání. 😀
Člověk, který jde kolem vašeho stánku, musí hned vidět, co děláte a zda se má zastavit.
Stolek
Ten dostanete potlačený už se stěnou (doporučuji) nebo si koupíte takový, jako máme my. Nebyl drahý a poslouží. Nedávejte na něj nic jiného než logo. Dá se pak použít v jakékoliv zemi nebo při jiné příležitosti.
Na veletrhu jsem viděl také jeden podsvícený stolek. Ten bych fakt chtěl, ale nebyl levný. Dali za něj, tuším, kolem 400 €, tedy více než 10 000 Kč. Byl ale skládací, automatický. Dnes bych to možná zvážil, protože vypadá dobře a přitáhne pozornost.
Vlastní drinky
Vlastní pivo a energy drinky bych určitě doporučil. Máme je od WRCSR. Dejte si ale pozor na to, že pivo má expiraci, myslím, 9 měsíců, energy drink 2 roky. Měli jsme také ledovou kávu, ale ta se dala pít opravdu jen vychlazená. Museli jsme proto neustále na pumpě kupovat led a chladit kávu, pivo i energy drinky. Doporučoval bych proto vzít jen pivo (alko i nealko) a energy drinky. Dají se pít i při pokojové teplotě.
Stačí je rozdávat a sledovat, jak lidé chodí po veletrhu s vaší reklamou v ruce.
Myslím, že reklamní drinky mají svou efektivitu. Dají se vyrobit už od 240 kusů. Stačí je rozdávat a sledovat, jak lidé chodí po výletrhu s vaší reklamou v ruce. Doporučoval bych ale dát si záležet na grafice a laku. Potom vypadá obal fakt dobře. Použitím laku můžete nechat vytvořit jakousi „plastickou” vrstvu. Nevypadá to pak jako klasická, hladká plechovka tištěná ve velkém. Custom drinky se tisknou jinou technologií, a proto jsou barevnější. Lak dodá plechovce přidanou hodnotu, velmi dobře se drží a vypadá exkluzivně.
Na drinky si určitě nechte vytisknout nějaké informace o firmě a produktu, nejen logo. Člověk si nápoj může vypít později, hrát se s ním v ruce a přitom si přečíst vše, co mu chcete sdělit.
Doplňkové věci
Na veletrzích jsem viděl snad už všechno – od alkoholu, piva, přes hračky až po řízky. My máme stojany na brandové pivo a energy drinky. Je to custom stojan, který jsem dal vyrobit a LED osvětlení jsem nainstaloval sám. Opět proto, aby to pěkně svítilo a nic podobného se koupit nedalo.
Samozřejmě jsme dali vytisknout také reklamní tašky. Nejefektivnější je vybrat papírovou tašku, natisknout dvojbarevné logo na obě strany a je to. Jedna vyjde tak na 50 centů (přibližně 13 Kč). Myslím, že jsme je objednali z MojaTaska.sk. Na tašku jsme dali pouze logo. Dá se tak použít všude, nepokazí se, vydrží a dá se použít při různých příležitostech.
Marketingové materiály
Nerozdávejte jen letáky, přidejte něco navíc. My jsme rozdávali knihy o affiliate marketingu pro inzerenty. Knihu, co má dokonce ISBN, lidé jen tak nevyhodí, leták ano. Máme CZ, SK aj HU verzi knihy.
Knihu, co má dokonce ISBN, lidé jen tak nevyhodí, leták ano.
I mimo konferencí tak máme pěkný reklamní balíček – taška, knížka, pivo, energy drink a káva.
S rozumem ušetříte a máte přidanou hodnotu dlouhodobě
Roll-upy použijete kdekoliv, drinky rozdáte také na jiných akcích, knížky můžete posílat klidně i poštou. Pokud se připravíte na konferenci nebo veletrh s rozumem, ne prvoplánově, tak máte připravené vhodné reklamní předměty a dárky pro klienty klidně i na pár let dopředu.
Věřím, že vám článek pomohl. 🙂