
Startovat třetí a pomýšlet na nejvyšší příčky je výzva. Díváte se na strmý a náročný výstup. Ale velké výzvy píší velké příběhy – své o tom ví i legendární jezdec Formule 1, Kimi Räikkönen.
Kimi začal poslední závod sezóny 2007 z třetího místa v šampionátu. S výraznou ztrátou na titány sportu Alonsa a Hamiltona. Mnozí jeho šance považovali za zanedbatelné. Možná jen matematické. Kimi a jeho tým však zaměřili svou pozornost jedním směrem – na sebe a svou strategii.
To samé platí pro Ploom. Jeho nedávné první výročí na Slovensku je ukázkou toho, že i třetí hráč na trhu může zamíchat kartami — pokud má jasnou vizi a především pokud rozumí svému publiku.
Unikát s vlastní identitou
Místo okamžitého soupeření v objemu se Ploom zaměřil na investice do stylu a designu. Kreativním přístupem k budování značky se mu tak od začátku podařilo vystoupit z řady. Vytvořit si vlastní identitu. Už loni díky této strategii atakoval 5% podíl na trhu.
Na první pohled je jasné, že nejde o běžný produkt. Elegantní křivky stylového designu se přirozeně pojí se stylem, uměním a módou. A tam, kde by některé značky možná zůstaly jen u ověřené spolupráce s festivaly, šel Ploom dál. Spojil síly s lokálním talentem, designérem Lukášem Krnáčem.
Společně s ním připravil sérii módních přehlídek exkluzivních modelů v barvách Ploom. Projekt vyvrcholil velkolepou finální přehlídkou na Wakelake v Bratislavě. „Tato módní přehlídka je největší módní oslavou kreativity a stylu a vyvrcholením léta,“ uvedla Lýdia Valentová ze společnosti JTI, která Ploom uvedla na slovenský trh.

Zdroj: Ploom
Emoce a personalizace
Vytvořit status silné značky a emocionální vztah se zákazníky pomáhá možnost přizpůsobit si zařízení pomocí lifestylového příslušenství. Designové kryty a pouzdra jsou součástí širokého portfolia, které umožňuje zákazníkům vyjádřit svůj vkus a preference.
Emoce a zážitky hrají prim. Ploom se proto během prvního roku zaměřoval především na dvě věci – nabídnout zákazníkům možnost vyjádřit svou vlastní identitu a investovat do svého statusu jako značky spojené s unikátními zážitky. Díky jeho podpoře vystoupil na světoznámém americkém festivalu Burning Man 2024 vůbec první Slovák, DJ Tysker.
Společně s francouzským návrhářem Ora Ito přinesl Ploom do své nabídky vášnivě červenou edici – sloužila jako symbol lásky během letošního Valentýna. Limitovaná edice se těšila extrémní popularitě a vyprodala se za něco málo přes měsíc.
Životní styl
Kampaně Ploom sází na tiché sebevědomí a budování své značky jako lifestyle brandu. Bezdýmová zařízení dnes mění pohled na kouření. Bez typického cigaretového zápachu nabízejí nový zážitek – elegantnější, diskrétnější a stylovější. Ploom se neprezentuje jen jako alternativa, ale jako nový a kompletní typ zážitku.

Zdroj: Ploom
Svou strategií se mu za relativně krátký čas podařilo stát se relevantním hráčem na slovenském trhu, přičemž nadále stabilně roste. Ví, co chce říct a komu. Někdy nezáleží na tom, odkud startujete, ale jakou stopu jdete zanechat.
Kimi Räikkönen v roce 2007 dokázal, že i třetí místo na startu lze proměnit ve vítězství. Dnes svůj příběh píše Ploom. A rozhodně stojí za pozornost.
Tisková zpráva