3min. doba čtení

Jak ovlivňuje rychlost načítání stránky prodej v internetovém obchodě?

Je sekunda hodně? Ve virtuálním světě určitě. Monitorování a optimalizace rychlosti načítání webové stránky jsou mimořádně důležité. Přesto je pro mnohé e-commerce podnikatele rychlost načítání stránky stále zanedbatelným problémem.

Jak ovlivňuje rychlost načítání stránky prodej v internetovém obchodě?

Čas jsou peníze

Není žádným tajemstvím, že rychlost načítání stránky je jedním z nejdůležitějších faktorů pořadí ve vyhledávačích. Algoritmy Google tento faktor zohledňují již více než deset let.

Rychlost načítání stránky je mimořádně důležitá, a to nejen z důvodu SEO. Má významný vliv na konverze včetně prodeje v internetovém obchodě. Testy webových stránek dokázaly, že zkrácení času načítání stránky jen o 0,1 sekundy znamená snížení míry odmítnutí v retailu o 5,7 % a zvýšení konverzí až o 8,4 %! 

Zkušenosti předních společností a běžných spotřebitelů

Giganti v oblasti elektronického obchodu dokazují, že rychlost stránky má obrovský vliv na prodej. Největší světový internetový prodejce Amazon zase vypočítal, že pokud by se rychlost jeho stránky snížila jen o 1 sekundu, přišel by ročně až o 1,5 miliardy dolarů. Čínská prodejní stránka AliExpress zaznamenala 10,5% nárůst objednávek a 27% nárůst míry konverze nových zákazníků po zkrácení času načtení stránky o 36 %! 

Podle údajů až 70 % uživatelů tvrdí, že rychlost webové stránky ovlivňuje jejich nákupní chování. Více než 45 % lidí zároveň tvrdí, že je méně pravděpodobné, že nakoupí na e-shopu, pokud se neotevře tak rychle, jak očekávali. Nejméně trpělivosti projevují uživatelé chytrých telefonů. Ukázalo se, že 53 % mobilních návštěvníků opustí stránku, pokud její načtení trvá déle než 3 sekundy. Přitom více než polovina návštěvnosti e-shopů pochází z mobilních zařízení. Znepokojujícím faktem je, že průměrná mobilní webová stránka se načítá o 87 % déle než na stolním počítači!

zdroj: Andrea Piacquadio for Pexels

Neuspokojivá rychlost načítání stránky vede k nižší spokojenosti uživatelů, vyšší míře odmítnutí a menší ochotě vrátit se na stránku.

Pokud chcete zkontrolovat rychlost své stránky, stačí použít správný nástroj. Jedním z nejlepších je služba PageSpeed ​​Insights od společnosti Google. Po zadání adresy vybrané webové stránky se zobrazí zpráva, která analyzuje načítání stránky na mobilních zařízeních a na stolních počítačích. Kromě toho ve zprávě najdete návrhy, jak v daném případě zlepšit rychlost načítání stránky.

Ve 21. století žijeme rychle a intenzivně a svět kolem nás se mění závratným tempem. Podnikání musí držet krok s tímto životním tempem, jinak začne zaostávat. Zejména proto, že čas jsou v e-byznysu peníze, a to doslova! Proto se vyplatí dbát na rychlé načtení webové stránky e-shopu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek