Postujte pravidelně
Velmi důležité je, aby byl účet aktivní a pravidelně postoval nový obsah. Ideální je alespoň jeden příspěvek denně, při rozbíhání nového účtu to může být klidně i víc. Počet příspěvků vám přímo úměrně zvyšuje počet nových followerů a zároveň udrží pozornost už existujících sledovatelů.
Zvolte si styl a neměňte ho
Už při zakládání účtu byste měli mít jasno v tom, jakým obsahem ho budete plnit. Pokud to bude krajinná fotografie, postujte jen krajinky, pokud portrét, nepostujte zvířátka a podobně.
Držte jednotnost nejen v obsahu, ale i ve formě. Dodržujte stejný formát fotek a ideálně i podobnou barevnost. Nový follow většinou nedostanete na základě jednoho postu, sledovatelé mají ve zvyku prohlédnout si nejdříve celý účet. Proto je důležité, aby příspěvky spolu ladily a byly relativně uniformní.
Používejte hashtagy
Hashtagy mají velkou sílu a dokážou vám přinést značnou vizibilitu. K příspěvku můžete přidat až 30 hashtagů, proto tuto možnost využijte. Je potom na vás, zda je přidáte přímo do popisu příspěvku, nebo do komentáře. Nedávná studie však zjistila, že o něco lepší statistiky dosahují příspěvky s hashtagy přímo v popisu.
Hashtagy vybírejte pečlivě
Při volbě hashtagů si vždy všímejte počtu postů, které jsou jimi označené. Vyhněte se těm nejgeneričtějším (#summer, #love, #nature). Preferujte takové, které mají méně než 500 tisíc příspěvků, aby se vaše fotka neztratila v záplavě ostatních. Pokud vám dělá problém vymyslet relevantní hashtagy k vašemu příspěvku, pomozte si aplikací, jako je například Focalmark, která je vytvoří za vás.
Označujte polohu
Geolokace také pomáhá dosahovat lepších výsledků postů, proto nezapomeňte k příspěvkům přidat i lokalitu. Ta by však měla být vždy korektní. Pokud je ve vašem příspěvku fotografie z Bali, ale postujete ji ze Slovenska, označte Bali. Když obsah vašeho příspěvku nevypovídá o konkrétním místě, přidejte lokalitu, ve které se nacházíte, abyste zasáhli sledovatelev ze svého okolí.
Interagujte se svým publikem
Engagement je klíčový, a to nejen počet likes, ale především počet komentářů. Proto se snažte vést se svými followery dialog. V příspěvku položte otázku a žádejte odpověď do komentáře, na který také zareagujte. Interagujte především v první hodině po vypostování příspěvku, aby algoritmus Instagramu vyhodnotil váš post jako hodný zobrazování co nejvíce uživatelům.
Sledujte ostatní
Buďte ve sledování aktivní i vy. Vybírejte si především účty a lidi, kteří se zajímají o stejné téma. Pokud je váš účet odrazem vaší fotografické tvorby, neváhejte sledovat i další fotografy. S velkou pravděpodobností vám follow opětují.
Spolupracovat se vyplatí
Pokud je to možné, spolupracujte s jinými účty. Pokud vás nasdílí a označí velký účet s desítkami tisíc fanoušků, noví followeři se s určitostí hodí i vám. Opět se pro spolupráci snažte vybírat účty, které jsou obsahem podobné tomu vašemu.
Uspořádejte soutěž
Soutěže byly vždy skvělým nástrojem na rychlé a poměrně jednoduché získání většího počtu nových fanoušků najednou. Proto čas od času uspořádejte soutěž na svém účtu i vy. Nezapomeňte však při její tvorbě myslet na oficiální pravidla, kterým soutěže na Instagramu podléhají.
Při výběru výhry upřednostněte něco, o co budou vaši sledovatelé skutečně stát, a výhra bude propojená s obsahem vašeho účtu. Když máte například účet věnovaný kosmetické značce, jako výhru volte právě kosmetiku.
Nebraňte se různým formátům
Kromě fotografie se vyplatí využívat i ostatní formáty, jakými jsou například video, live video nebo příběhy (stories) či IG TV. Jsou to formáty, které aktuálně tlačí do popředí i samotný Instagram, proto by byla škoda nevyužít jejich potenciál a nezaujmout vaše fanoušky různými formami.
Nezapomínejte na analytiku
Pokud používáte byznysový účet, věnujte pozornost statistikám, které vám přinesou cenné informace o sledovatelích. V nich vyčtete i to, ve které hodině během dne jsou na Instagramu nejaktivnější. Těmto časům přizpůsobte načasování publikování vašich příspěvků, abyste maximalizovali šance na co největší zásah, a dokázali se tak co nejvíc zviditelnit.
Budování účtu na Instagramu si skutečně vyžaduje trpělivost a žádné zkratky k tomuto cíli nevedou. Pokud přece, tak se vám určitě nevyplatí.
Jednou z nich (mimochodem, Instagramem zakázaná) je také koupě followerů. Takoví followeři však zůstávají pasivní a kromě sledování z nich nic víc nezískáte. Navíc existují i tooly, které vám tyto falešné followery kvůli jejich neaktivitě snadno odhalí.
Kromě organického získávání fanoušků si vždy můžete pomoci i placenou reklamou. Nejdůležitějším však vždy zůstává samotný obsah vašeho účtu, který pokud followery nezaujme, nepomůže mu ani placené promo.