6min. doba čtení

Jak organicky získat followery na Instagramu?

Existuje několik způsobů, které vám pomohou zviditelnit se na Instagramu a organicky zvyšovat počet followerů. Stačí je jen trpělivě dodržovat.

Jak organicky získat followery na Instagramu?

Postujte pravidelně

Velmi důležité je, aby byl účet aktivní a pravidelně postoval nový obsah. Ideální je alespoň jeden příspěvek denně, při rozbíhání nového účtu to může být klidně i víc. Počet příspěvků vám přímo úměrně zvyšuje počet nových followerů a zároveň udrží pozornost už existujících sledovatelů.

Zvolte si styl a neměňte ho

Už při zakládání účtu byste měli mít jasno v tom, jakým obsahem ho budete plnit. Pokud to bude krajinná fotografie, postujte jen krajinky, pokud portrét, nepostujte zvířátka a podobně.

Držte jednotnost nejen v obsahu, ale i ve formě. Dodržujte stejný formát fotek a ideálně i podobnou barevnost. Nový follow většinou nedostanete na základě jednoho postu, sledovatelé mají ve zvyku prohlédnout si nejdříve celý účet. Proto je důležité, aby příspěvky spolu ladily a byly relativně uniformní.

Používejte hashtagy

Hashtagy mají velkou sílu a dokážou vám přinést značnou vizibilitu. K příspěvku můžete přidat až 30 hashtagů, proto tuto možnost využijte. Je potom na vás, zda je přidáte přímo do popisu příspěvku, nebo do komentáře. Nedávná studie však zjistila, že o něco lepší statistiky dosahují příspěvky s hashtagy přímo v popisu.

Hashtagy vybírejte pečlivě

Při volbě hashtagů si vždy všímejte počtu postů, které jsou jimi označené. Vyhněte se těm nejgeneričtějším (#summer, #love, #nature). Preferujte takové, které mají méně než 500 tisíc příspěvků, aby se vaše fotka neztratila v záplavě ostatních. Pokud vám dělá problém vymyslet relevantní hashtagy k vašemu příspěvku, pomozte si aplikací, jako je například Focalmark, která je vytvoří za vás.

Označujte polohu

Geolokace také pomáhá dosahovat lepších výsledků postů, proto nezapomeňte k příspěvkům přidat i lokalitu. Ta by však měla být vždy korektní. Pokud je ve vašem příspěvku fotografie z Bali, ale postujete ji ze Slovenska, označte Bali. Když obsah vašeho příspěvku nevypovídá o konkrétním místě, přidejte lokalitu, ve které se nacházíte, abyste zasáhli sledovatelev ze svého okolí.

Interagujte se svým publikem

Engagement je klíčový, a to nejen počet likes, ale především počet komentářů. Proto se snažte vést se svými followery dialog. V příspěvku položte otázku a žádejte odpověď do komentáře, na který také zareagujte. Interagujte především v první hodině po vypostování příspěvku, aby algoritmus Instagramu vyhodnotil váš post jako hodný zobrazování co nejvíce uživatelům.

Sledujte ostatní

Buďte ve sledování aktivní i vy. Vybírejte si především účty a lidi, kteří se zajímají o stejné téma. Pokud je váš účet odrazem vaší fotografické tvorby, neváhejte sledovat i další fotografy. S velkou pravděpodobností vám follow opětují.

Spolupracovat se vyplatí

Pokud je to možné, spolupracujte s jinými účty. Pokud vás nasdílí a označí velký účet s desítkami tisíc fanoušků, noví followeři se s určitostí hodí i vám. Opět se pro spolupráci snažte vybírat účty, které jsou obsahem podobné tomu vašemu.

Uspořádejte soutěž

Soutěže byly vždy skvělým nástrojem na rychlé a poměrně jednoduché získání většího počtu nových fanoušků najednou. Proto čas od času uspořádejte soutěž na svém účtu i vy. Nezapomeňte však při její tvorbě myslet na oficiální pravidla, kterým soutěže na Instagramu podléhají.

Při výběru výhry upřednostněte něco, o co budou vaši sledovatelé skutečně stát, a výhra bude propojená s obsahem vašeho účtu. Když máte například účet věnovaný kosmetické značce, jako výhru volte právě kosmetiku. 

Nebraňte se různým formátům

Kromě fotografie se vyplatí využívat i ostatní formáty, jakými jsou například video, live video nebo příběhy (stories) či IG TV. Jsou to formáty, které aktuálně tlačí do popředí i samotný Instagram, proto by byla škoda nevyužít jejich potenciál a nezaujmout vaše fanoušky různými formami.

Nezapomínejte na analytiku

Pokud používáte byznysový účet, věnujte pozornost statistikám, které vám přinesou cenné informace o sledovatelích. V nich vyčtete i to, ve které hodině během dne jsou na Instagramu nejaktivnější. Těmto časům přizpůsobte načasování publikování vašich příspěvků, abyste maximalizovali šance na co největší zásah, a dokázali se tak co nejvíc zviditelnit.

Budování účtu na Instagramu si skutečně vyžaduje trpělivost a žádné zkratky k tomuto cíli nevedou. Pokud přece, tak se vám určitě nevyplatí.

Jednou z nich (mimochodem, Instagramem zakázaná) je také koupě followerů. Takoví followeři však zůstávají pasivní a kromě sledování z nich nic víc nezískáte. Navíc existují i tooly, které vám tyto falešné followery kvůli jejich neaktivitě snadno odhalí.

Kromě organického získávání fanoušků si vždy můžete pomoci i placenou reklamou. Nejdůležitějším však vždy zůstává samotný obsah vašeho účtu, který pokud followery nezaujme, nepomůže mu ani placené promo.

Sdílet článek
Zuzana Makúchová

Social media jsou její vášní téměř 4 roky. Kromě toho se příležitostně věnuje copywritingu a ideamakingu.

Tento článek ti přináší

daren&curtis

Reklamní agentura, která působí na trhu od roku 2004. Postupně jsme se vyprofilovaly na fullservisovou agenturu, která klientům přináší komplexní reklamní a marketingové služby.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek