Kdo by nechtěl mít prst na tepu doby! Nabízet to, co lidé skutečně chtějí. Přesně znát potřeby a požadavky svého zákazníka. To je sen. Ale už vlastně není. Nabídnout uživateli přesně to, co jej zajímá, dokážete díky dynamickému remarketingu – velmi úspěšný a efektivní formát, který lze využít i na Facebooku. Pojďte se podívat, jak na něj.
Díky dynamickému remarketingu dostanete svoji reklamu k relevantní cílové skupině. Zobrazuje se těm uživatelům, kteří váš web, e-shop nebo aplikaci v minulosti už navštívili, prohlíželi si konkrétní produkty či služby. Díky správně nastavenému remarketing kódu se pak takovým lidem zobrazuje vaše nabídka při brouzdání na Facebooku. Umožňuje naprosto přesné a efektivní cílení konkrétních produktů nebo služeb, o které už daná osoba projevila zájem, či by se jí mohli hodit k již zakoupeným produktům. Dynamická reklama je schopná zobrazit zboží s jeho aktuální cenou či slevou, včetně informací o něm.
Díky dynamickému remarketingu dostanete svoji reklamu k relevantní cílové skupině.
Naprostou nutností je samozřejmě Business manager. Bez něj to zkrátka nepůjde. Musíte si také vygenerovat a nastavit Facebook pixel, což je remarketingový kód s jehož pomocí budete moci vytvářet publika. Snadno pixel vytvoříte přímo v Business Manageru. Jeho základní kód vložíte do hlavičky na všechny stránky vašeho webu. Nezapomeňte ani na events, které musíte pixelu přiřadit. Definují uživatelem provedené akce na vašem webu. Mezi základní povinné eventy patří ViewContent, AddToCart a Purchase. Návod na nastavení dalších událostí najdete v nápovědě Facebooku.
Nezbytnou složkou je i katalog produktů v podobě XML feedu či CSV souboru. Odtud Facebook získává informace o produktech. Pokud používáte dynamický remarketing v Google AdWords, máte téměř hotovo. Stačí použít feed z Google Merchants Center. Máte-li e-shop od Shoptetu, gratulujeme. Mají totiž na generaci XML feedu automat. Pokud nepracujete ani s jedním, musíte vytvořit zcela nový feed. Jak na to najdete v nápovědě.
Teď, když již máte vše vytvořeno a nastaveno, stačí nahrát feed do správce reklam.
Je to jednoduché:
Myslete i na důkladnou kontrolu dat po nahrání. Facebook automaticky zkontroluje, zda feed obsahuje veškeré potřebné informace. Upozorní vás na chybějící nebo chybné parametry a ty si pak můžete ve zdroji opravit.
V ADs Manageru vytvoříte novou kampaň s cílením na propagování produktů z mého katalogu produktů. V dalším kroku zvolíte produktový katalog.
Můžete si v nastavení omezit výběr produktů např. jen na ty skladem, na určitou kategorii atd.
Na základě vybrané strategie definujete cílové publikum.
Uživatel, který si už produkt či službu prohlížel/vložil do košíku, ale nedokončil nákup.
Uživatele lze z cílení i vyloučit.
V další části nastavení volíte umístění s přihlédnutím na chování uživatelů.
Nastavíte rozpočty a bidování pro danou reklamní sestavu.
Obecně se nedoporučuje vytvářet DPA reklamy s cílením na konverze pro malá publika, kde je méně než 1 000 uživatelů.
Jako poslední krok, vytváříte vzhled. Můžete si zvolit ze 3 kreativ:
Vhodné je využít všech formátů a testovat, které reklamy mají nejlepší výsledky pro dané publikum.
Velmi jednoduše. Kód Pixelu vložíte v administraci Shoptetu – vyberete propojení a Sociální sítě. V sekci remarketingový kód – Facebook Pixel vložíte vaše Facebook ID. E-shopový systém nastaví FB pixel na všechny stránky, včetně potřebných parametrů.
Jak už jste se dozvěděli výše, Shoptet vygeneruje XML feed automaticky – v sekci Propojení, XML feedy pod názvem Google nákupy (Facebook remarketing). URL adresu XML feedu vložte do Business Manageru podle návodu výše.
Teď už víte, jak na to a můžete se vrhnout na tvorbu své první dynamické reklamy. Pokud se vám to zdá složité, nechte si poradit odborníky.
Jsme lidé, kteří žijí digitálním marketingem. Pomáháme, optimalizujeme, navrhujeme a konzultujeme. Jsme AdVisio.
Pravidelné novinky, rozhovory a stálý obsah pro majitele e-shopů a ecommerce marketéry. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.