Zajímá mě

Jak napsat prodejní produktový popis?

3 min čtení

Cílem funkčního produktového popisu je nejen informovat o vlastnostech a výhodách produktu, ale také přesvědčit potenciálního zákazníka o koupi zboží. V článku se dozvíte, jak vytvořit prodejní produktový popis.

Správná struktura je základ

Nedostatečné, případně zcela absentující produktové popisy patří mezi nejčastější chyby e-shopů. Podnikatelé často spadnou do pasti dlouhých textů bez struktury. Správně strukturovaný text se snáze čte a lépe působí na potenciální zákazníky. 

Dobrý produktový popis se skládá ze dvou hlavních částí – krátký a dlouhý popis. Jak už název napovídá, krátký popis by měl být stručný a výstižný. Jeho úkolem je navnadit čtenáře k přečtení dlouhého popisu.  

Text v dlouhém popisu udělejte snadno skenovatelný očima. Design by měl povzbudit zákazníka k přečtení celého popisu. Rozdělte text na menší odstavce. Hned do úvodu vložte prodejní argument. Tučným písmem se snažte zvýraznit nejdůležitější informace o produktu. Text můžete obohatit o kvalitní obrázky a přehledný bodový seznam. Nezapomeňte přidat hyperlinky na další produkty či kategorie na e-shopu. Na konci popisu můžete vložit krátké představení značky. Text se snažte zaměřit na klíčová slova

Dobře strukturovaný produktový popis

Napište, proč je to důležité

Produktové popisy by neměly být o metaforách a ozdobných textech. Svoji kreativitu se snažte držet na uzdě. Důležitější je věcný text s relevantními informacemi. 

Neuvádějte pouze parametry nebo výhody produktu. V popisu produktu vysvětlete, proč jsou důležité pro život potenciálního zákazníka. Nestačí napsat, že softshellová bunda má membránu, ale proč je membrána důležitá (zajistí pohodu během deštivého počasí i špatných povětrnostních podmínek). 

Pište pro svého zákazníka

Pokud píšete pro masu lidí, popis se snadno stane nevýrazným a nakonec neosloví nikoho. Produktový popis také nepíšete ani pro sebe. Při psaní si představte svého typického zákazníka a jeho potřeby.

Promlouvejte k zákazníkovi přímo, jako kdybyste si s ním povídali v prodejně. Je váš typický zákazník žena nebo muž? Používáte vykání nebo tykání? Komunikujete formálně nebo neformálně? Ujasněte si tón komunikace a buďte při psaní konzistentní.

Lidé milují, když jsou texty o nich. Snažte se v nich zachytit běžné starosti a nabídněte řešení.

Vložte do textu mikropříběh

Mini příběh v produktovém popisu může pomoci zákazníkovi na chvíli zapomenout, že se mu snažíte něco prodat. Můžete říci příběh, jak produkt vznikl a co všechno stojí za výrobou. Případně řekněte více o vzniku své značky nebo jaké překážky se vám podařilo překonat.

Příklad použití mikropříběhu v popisu

Tvořte unikátní texty

Nikdy nepřebírejte produktové popisy od dodavatele. Ušetříte sice hodiny času vymýšlením produktových popisů, ale Google může vzniklou duplicitu penalizovat. Inspirujte se dodavatelem a vytvořte si vlastní produktový popis. Technická specifikace se může opakovat. Zkuste ji však odlišit alespoň maličkostmi. 

Podobně postupujte u produktů v rámci e-shopu s více variantami. Vždy se snažte každý produktový popis diverzifikovat. Unikátní popisy s vášní ocení návštěvníci e-shopu i Google algoritmus.

Pár rychlých tipů na závěr:

  • Vyhněte se superlativům, pokud je neumíte obhájit.
  • Nepoužívejte slovní vatu a otřepané marketingové fráze jako „jednička na trhu”.
  • Mluvte k zákazníkovi přímo a hodně osobně.
  • Udělejte text přehledným. Potenciální zákazník by měl najít to, co potřebuje za pár vteřin.
  • Soustřeďte se na typického zákazníka.
  • Nepoužívejte odbornou terminologii, které rozumíte pouze vy.
Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Lucia Čakyová

Copywriter

Lucie si lásku k písmenkám a nadšení pro online marketing vypěstovala na vysoké škole. Kariéra copywriterky byla proto přirozenou volbou. Kromě toho má na starosti emailing, jehož cílem je neskončit ve spamu :)

Tento článek přináší

Targetovo je online marketingová agentura se zaměřením na hodnoty a výsledky. Věnuje se výkonnostnímu marketingu, tvorbě webových stránek a kvalitnímu obsahu. Přitom mají na paměti krédo – DOBRO je důležitější KPI než zisk. P.S. Zůstaňme lokální, přemýšlejme globálně.