4 min. doba čtení

Jak napsat prodejní produktový popis?

Cílem funkčního produktového popisu je nejen informovat o vlastnostech a výhodách produktu, ale také přesvědčit potenciálního zákazníka o koupi zboží. V článku se dozvíte, jak vytvořit prodejní produktový popis.

Lucia Čakyová Lucia Čakyová
Copywriter
Jak napsat prodejní produktový popis?

Správná struktura je základ

Nedostatečné, případně zcela absentující produktové popisy patří mezi nejčastější chyby e-shopů. Podnikatelé často spadnou do pasti dlouhých textů bez struktury. Správně strukturovaný text se snáze čte a lépe působí na potenciální zákazníky. 

Dobrý produktový popis se skládá ze dvou hlavních částí – krátký a dlouhý popis. Jak už název napovídá, krátký popis by měl být stručný a výstižný. Jeho úkolem je navnadit čtenáře k přečtení dlouhého popisu.  

Text v dlouhém popisu udělejte snadno skenovatelný očima. Design by měl povzbudit zákazníka k přečtení celého popisu. Rozdělte text na menší odstavce. Hned do úvodu vložte prodejní argument. Tučným písmem se snažte zvýraznit nejdůležitější informace o produktu. Text můžete obohatit o kvalitní obrázky a přehledný bodový seznam. Nezapomeňte přidat hyperlinky na další produkty či kategorie na e-shopu. Na konci popisu můžete vložit krátké představení značky. Text se snažte zaměřit na klíčová slova

Dobře strukturovaný produktový popis

Napište, proč je to důležité

Produktové popisy by neměly být o metaforách a ozdobných textech. Svoji kreativitu se snažte držet na uzdě. Důležitější je věcný text s relevantními informacemi. 

Neuvádějte pouze parametry nebo výhody produktu. V popisu produktu vysvětlete, proč jsou důležité pro život potenciálního zákazníka. Nestačí napsat, že softshellová bunda má membránu, ale proč je membrána důležitá (zajistí pohodu během deštivého počasí i špatných povětrnostních podmínek). 

>>5 důvodem, proč svěřit psaní textů profesionálovi<<

Pište pro svého zákazníka

Pokud píšete pro masu lidí, popis se snadno stane nevýrazným a nakonec neosloví nikoho. Produktový popis také nepíšete ani pro sebe. Při psaní si představte svého typického zákazníka a jeho potřeby.

Promlouvejte k zákazníkovi přímo, jako kdybyste si s ním povídali v prodejně. Je váš typický zákazník žena nebo muž? Používáte vykání nebo tykání? Komunikujete formálně nebo neformálně? Ujasněte si tón komunikace a buďte při psaní konzistentní.

Lidé milují, když jsou texty o nich. Snažte se v nich zachytit běžné starosti a nabídněte řešení.

Vložte do textu mikropříběh

Mini příběh v produktovém popisu může pomoci zákazníkovi na chvíli zapomenout, že se mu snažíte něco prodat. Můžete říci příběh, jak produkt vznikl a co všechno stojí za výrobou. Případně řekněte více o vzniku své značky nebo jaké překážky se vám podařilo překonat.

Příklad použití mikropříběhu v popisu

Tvořte unikátní texty

Nikdy nepřebírejte produktové popisy od dodavatele. Ušetříte sice hodiny času vymýšlením produktových popisů, ale Google může vzniklou duplicitu penalizovat. Inspirujte se dodavatelem a vytvořte si vlastní produktový popis. Technická specifikace se může opakovat. Zkuste ji však odlišit alespoň maličkostmi. 

Podobně postupujte u produktů v rámci e-shopu s více variantami. Vždy se snažte každý produktový popis diverzifikovat. Unikátní popisy s vášní ocení návštěvníci e-shopu i Google algoritmus.

Pár rychlých tipů na závěr:

  • Vyhněte se superlativům, pokud je neumíte obhájit.
  • Nepoužívejte slovní vatu a otřepané marketingové fráze jako „jednička na trhu”.
  • Mluvte k zákazníkovi přímo a hodně osobně.
  • Udělejte text přehledným. Potenciální zákazník by měl najít to, co potřebuje za pár vteřin.
  • Soustřeďte se na typického zákazníka.
  • Nepoužívejte odbornou terminologii, které rozumíte pouze vy.
Sdílet článek
Lucia Čakyová
Copywriter

Lucie si lásku k písmenkám a nadšení pro online marketing vypěstovala na vysoké škole. Kariéra copywriterky byla proto přirozenou volbou. Kromě toho má na starosti emailing, jehož cílem je neskončit ve spamu 🙂

Targetovo
Tento článek ti přináší

Targetovo

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Copywriting vs. Content Writing
3 min. doba čtení

Copywriting vs. Content Writing

Každá společnost, která se zabývá e-commerce, musí rozlišovat copywriting a content writing. Přestože mají odlišné využití a používají odlišné strategie, obě jsou nezbytné pro přilákání a zaujmutí klientů. Tento článek vysvětluje rozdíly mezi těmito styly psaní, aby vám pomohl činit lepší marketingová rozhodnutí.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+