
Správná struktura je základ
Nedostatečné, případně zcela absentující produktové popisy patří mezi nejčastější chyby e-shopů. Podnikatelé často spadnou do pasti dlouhých textů bez struktury. Správně strukturovaný text se snáze čte a lépe působí na potenciální zákazníky.
Dobrý produktový popis se skládá ze dvou hlavních částí – krátký a dlouhý popis. Jak už název napovídá, krátký popis by měl být stručný a výstižný. Jeho úkolem je navnadit čtenáře k přečtení dlouhého popisu.
Text v dlouhém popisu udělejte snadno skenovatelný očima. Design by měl povzbudit zákazníka k přečtení celého popisu. Rozdělte text na menší odstavce. Hned do úvodu vložte prodejní argument. Tučným písmem se snažte zvýraznit nejdůležitější informace o produktu. Text můžete obohatit o kvalitní obrázky a přehledný bodový seznam. Nezapomeňte přidat hyperlinky na další produkty či kategorie na e-shopu. Na konci popisu můžete vložit krátké představení značky. Text se snažte zaměřit na klíčová slova.
Dobře strukturovaný produktový popis
Napište, proč je to důležité
Produktové popisy by neměly být o metaforách a ozdobných textech. Svoji kreativitu se snažte držet na uzdě. Důležitější je věcný text s relevantními informacemi.
Neuvádějte pouze parametry nebo výhody produktu. V popisu produktu vysvětlete, proč jsou důležité pro život potenciálního zákazníka. Nestačí napsat, že softshellová bunda má membránu, ale proč je membrána důležitá (zajistí pohodu během deštivého počasí i špatných povětrnostních podmínek).
>>5 důvodem, proč svěřit psaní textů profesionálovi<<
Pište pro svého zákazníka
Pokud píšete pro masu lidí, popis se snadno stane nevýrazným a nakonec neosloví nikoho. Produktový popis také nepíšete ani pro sebe. Při psaní si představte svého typického zákazníka a jeho potřeby.
Promlouvejte k zákazníkovi přímo, jako kdybyste si s ním povídali v prodejně. Je váš typický zákazník žena nebo muž? Používáte vykání nebo tykání? Komunikujete formálně nebo neformálně? Ujasněte si tón komunikace a buďte při psaní konzistentní.
Lidé milují, když jsou texty o nich. Snažte se v nich zachytit běžné starosti a nabídněte řešení.
Vložte do textu mikropříběh
Mini příběh v produktovém popisu může pomoci zákazníkovi na chvíli zapomenout, že se mu snažíte něco prodat. Můžete říci příběh, jak produkt vznikl a co všechno stojí za výrobou. Případně řekněte více o vzniku své značky nebo jaké překážky se vám podařilo překonat.
Příklad použití mikropříběhu v popisu
Tvořte unikátní texty
Nikdy nepřebírejte produktové popisy od dodavatele. Ušetříte sice hodiny času vymýšlením produktových popisů, ale Google může vzniklou duplicitu penalizovat. Inspirujte se dodavatelem a vytvořte si vlastní produktový popis. Technická specifikace se může opakovat. Zkuste ji však odlišit alespoň maličkostmi.
Podobně postupujte u produktů v rámci e-shopu s více variantami. Vždy se snažte každý produktový popis diverzifikovat. Unikátní popisy s vášní ocení návštěvníci e-shopu i Google algoritmus.
Pár rychlých tipů na závěr:
- Vyhněte se superlativům, pokud je neumíte obhájit.
- Nepoužívejte slovní vatu a otřepané marketingové fráze jako „jednička na trhu”.
- Mluvte k zákazníkovi přímo a hodně osobně.
- Udělejte text přehledným. Potenciální zákazník by měl najít to, co potřebuje za pár vteřin.
- Soustřeďte se na typického zákazníka.
- Nepoužívejte odbornou terminologii, které rozumíte pouze vy.