8min. doba čtení

Jak na TikTok videa pro firmy

TikTok už dávno není jen „sítí tanečních výzev“. Ne, že by tento obsah zmizel, proč taky, když lidi baví. Marketingový potenciál TikToku pro firmy je ale čím dál zřetelnější. Věděli jste, že počet českých uživatelů míří už ke 2 milionům a zdaleka nejde jen o děti? Nejvyšší čas založit si svůj účet a začít tvořit zajímavý video obsah. Obzvláště pokud plánujete masivně oslovit nové publikum a váš zájem směřuje převážně ke generaci Z (věkové kategorii 15–24), bylo by chybou zůstat opodál a nevyužít této stále rostoucí sítě. Jestli nevíte, jak na to, pokračujte ve čtení.

Adam Spiegl Adam Spiegl
CEO FilipesMedia
Jak na TikTok videa pro firmy

1) Originální a chytlavý název účtu

Pro svůj účet použijte originální a zapamatovatelný název. To se lehko řekne a možná hůř dělá, takže pokud ještě účet na TikToku nemáte, dejte si čas a nejdřív síť prozkoumejte. Najděte si profily, které se věnují vašemu tématu a inspirujte se. Obsah si navíc můžete prohlížet i bez vlastního účtu.

Co se týče samotného jména, nepřehánějte to se zbytečnou kreativitou. Nic dlouhého a složitého. Naopak. Zaměřte se na krátký a výstižný název, který se snadno pamatuje a nezapadne. A hlavně ať je hned patrné, o čem váš profil je.

Skvělým příkladem je Těhotnej kuchař. 

2) Co točit? Následujte trendy

Videa, videa a zase ta videa. Hlavně na začátku bude potřeba tvořit více obsahu, abyste zjistili, co je to pravé pro vaši fanouškovskou základnu, kterou chcete vybudovat. Pokud nemáte hned teď žádný originální nápad a nevíte, čím a jak začít, netrapte se. Nemusíte! 

Stačí si prohlédnout obsah na For you page a zkusit napodobit trend, který právě frčí. Jen pozor, ať z hledání inspirace nesklouznete k hodinové prokrastinaci. Na TikToku ten čas letí úplně jinak!

Podívejte se, jak dva kluci z Brna, kteří mají vlastní značku slow fashion (udržitelná móda), využili trendu > 

3) Krátce, jasně a srozumitelně

Lidé si chodí na TikTok odpočinout, relaxovat a občas se dozvědět i něco nového. Myslete na to, kdykoliv budete tvořit nový obsah. Komplikované věty plné cizích slov, kterým málokdo rozumí, jsou přesně to, co vaše potenciální sledující spolehlivě odradí.

Když budete vše složitě a těžkopádně vysvětlovat, neúspěch máte zaručený. Není nic jednoduššího než se od nudného videa přesunout na další. Nezapomínejte, že k tomu stačí jen nepatrný pohyb palcem.

Pokud si chcete udržet pozornost diváků, podávejte jim jasné a stručné informace nebo příběhy. Bavte a vzdělávejte třeba jako Stasys_magic

4) Vytvářejte tematicky konzistentní obsah

V případě, že máte nový profil, je obzvláště důležité přidávat videa, která jsou ve stejném stylu nebo mají jasný společný prvek či společnou linku. Proč? První týdny po založení profilu pro vás TikTok „hledá“ vaši cílovku a v tom mu vydatně pomůžete, pokud budete přidávat jednotný obsah. Znamená to, že pokud je váš účet např. o nádobí, nepřidávejte videa o tom, že se vám rozbilo auto nebo jaké chyby dělají rodiče ve výchově. Naopak videa o vaření, stolování a péči o nádobí budou to, co k sobě patří a dává smysl.

Pokud zůstanete konzistentní, máte rozhodně větší šanci získat to správné publikum a udělat z něj časem opravdu zapálené fanoušky.

Příklad nového účtu.

5) Buďte aktivní. Značka: Pravidelně

TikTok je velmi rychlá sociální síť. Zatímco články na blogu v případě dobře vytvořeného SEO začnou přinášet ovoce postupem času, na TikToku je to obráceně. Máte hlavně tady a teď. Proto je tak důležité přidávat videa pravidelně. Nemusí to být několikrát denně nebo každý den, i když na začátku to může být dobrý způsob, jak rychle otestovat vhodný typ obsahu, který zasáhne vaši cílovou skupinu.

Dlouhodobě se osvědčuje publikovat jedno či dvě videa týdně. Největší chybou, které se dopouští nejen firmy na jakékoliv sociální síti, je vychrlit za jeden týden spoustu obsahu a pak měsíc ani nepípnout.

Pravidelná aktivita je pro živý profil zásadní. Fanoušci se musí na obsah těšit a musí vědět, že nějaký obsah bude. Proč by vás jinak měli sledovat?

Příkladem je účet známého obchodního řetězce, který tvoří pravidelně a v trendu 

6) Tvořte pro lidi, ne pro firmu

Lidi baví obsah, který je jim blízko, ve kterém se takzvaně najdou. Jak to poznáte? Kdykoliv koukáte na video a v hlavě vám prolítne „Jooooo, tohle se mi přesně stalo!” nebo „Já myslel, že tohle dělám jen já?!” tak to je ono. Přesně toho chcete docílit i u svého publika.

Kdykoliv se váš fanoušek (a nezapomínejte, že je to i potenciální zákazník) ztotožní s tím, co mu říkáte, ocení to. Lajkem, komentářem anebo sdílením. To chcete.

Tvořte proto videa, která lidem mluví z duše. Taková jsou úspěšná a oblíbená.

Příkladem je video od stasys_magic.

7) Přidejte správné hashtagy

Pokud jste firma a myslíte to vážně, vytvořte si svůj vlastní unikátní hashtag, díky kterému budete na síti snadněji dohledatelní.

Další hashtagy, které k videu přidáte, by měly souviset s obsahem a celkovým sdělením. Skvělé je, že časem, až budete mít vybudované publikum, nebudete muset hashtagy tolik řešit. Vlastně nebudou vůbec nutné a naopak bude lepší je nepřidávat, abyste zbytečně nepřicházeli o zhlédnutí.

Příkladem vhodně použitých hashtagů je nový účet a_to_se_mohlo.

8) Komunikujte s publikem

Zodpovědně spravovat sociální sítě obnáší i interakci s publikem. Nestačí jen obsah vytvořit a pak ho nechat osudu. Naopak. Jakmile vaše video zaujme, sledující s vámi začnou komunikovat. A vás by to mělo zajímat.

Odpovídat na komentáře je zcela zásadním bodem, když se bavíme o kvalitním účtu. Ano, zabírá to čas. Ano, stojí to peníze. Ale tahle investice se vám rozhodně vrátí.

Mimochodem, víte, že aktuálně i samotný TikTok doporučuje videa, která mají hodně rozmanitých komentářů? Tím nemáme na mysli vodopád smajlíků nebo označení jiného profilu v komentáři. Mluvíme tady o skutečné komunikaci. A to v pozitivním i negativním smyslu. Sítě to nerozlišují. Častokrát tolik obávaný „hate“ (urážlivý komentář, který fakt nechcete) může video posunout mnohem dál než komentář, který vaše video chválí do nebes.

Příklad profilu, který aktivně komunikuje se svým publikem, je superzoocz.

9) Nezapomínejte na výzvu k akci

I když tvoříte obsah, který primárně nemusí (a neměl by!) prodávat konkrétní produkt nebo službu, nezapomínejte své publikum vyzvat k akci.

Co to přesně znamená? Obzvláště pokud začínáte, připomeňte lidem, aby vás začali sledovat nebo dali lajk, pokud se jim obsah líbil. Můžete také vyzvat ke komentáři vhodně položenou otázkou nebo výzvou. Je mnoho způsobů, jak zapojit sledující, a vždy záleží na obsahu videa a vaší konkrétní strategii.

Jednoduchým příkladem je video o růžových brýlích. Nosíte je, nebo jste realisté? 

Co dodat na závěr

Na TikToku vzniká každý den obrovské množství obsahu. To může být riziko i skvělá příležitost. Na jednu stranu zde může prorazit úplně každý, na druhou stranu je tu možnost, že vaše video zapadne mezi XY dalšími. Ovšem vždy můžete video podpořit placenou reklamou nebo ho zkusit nahrát znovu (nově sestříhané a pozměněné).

Když ale půjdete na tvorbu obsahu chytře, a k tomu vám pomohou i naše tipy, můžete až překvapivě rychle zasáhnout to správné publikum. A pokud v prvních krůčcích nechcete být sami, obraťte se na nás, rádi vám s obsahem na TikTok pomůžeme.

Sdílet článek
Adam Spiegl
CEO FilipesMedia

Podnikatel a spoluzakladatel marketingové agentury FilipesMedia, která se specializuje na výkonnostní kampaně pro e-shopy, je Zlatým Shoptet partnerem, Google Partnerem a držitelem jiných významných certifikací.

FilipesMedia
Tento článek ti přináší

FilipesMedia

FilipesMedia je marketingová agentura specializující se na výkonnostní reklamu. Od svého založení v roce 2018 pomohla k efektivní on-line reklamě několika desítkám firem a organizací, jako jsou Merida, Relay, City Folklore, ale i menší rodinné projekty typu Od Macháčků a další. I díky svému transparentnímu přístupu jí důvěřuje stále více podnikatelů. Ze začínajícího dvoučlenného týmu se firma FilipesMedia rozrostla na jedenáct specialistů a její vývoj nadále pokračuje.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Tipy na šikovné online nástroje pro cílení vaší reklamy

Ano, všichni známe a pravděpodobně i řešíme firemní účty na Facebooku, Instagramu a LinkedIn. TikTok je vzhledem k průměrnému věku uživatelů poněkud kontroverznější, ale při rozumném používání je to velmi účinný marketingový nástroj s více než miliardou aktivních uživatelů. Sociální sítě jsou ve světě reklamy neprůstřelnou klasikou, ale nejsou zdaleka jedinou platformou, kde se dá […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
12min. doba čtení

Která sociální síť je pro vás a vaši firmu nejvhodnější? Zjistěte, kde se soustřeďuje vaše publikum

Někdy se můžete snažit sebevíc, ale výsledky stejně nebudou takové, jaké byste očekávali. Pokud váš byznys neroste tak, jak byste si přáli, a to i v případě sponzorovaných nebo nesponzorovaných příspěvků na sociálních sítích, možná publikujete na špatném místě a ve špatný čas. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Přečíst článek
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek