
Leden je pro Američany měsícem zápasů amerického fotbalu, a tak není divu, že sledovanost televize vzrostla téměř o 4 %. Nejenže je tento nárůst považován za výjimečný z hlediska historie sledovanosti tohoto měsíce, ale představuje také zvýšení oproti loňskému roku, i když jen o 1,4 %.
Diváci přikovaní k pohovkám nejsou v tomto ročním období žádnou vzácností. Kromě silného vlivu fotbalu na televizní sledovanost je však na vině i nezvykle chladné počasí. V oblastech, kde zima není tak běžná, vzrostla televizní sledovanost o 7 nebo dokonce o 14 %.
Streamování zaznamenalo v lednu 4% nárůst. Netflix dosáhl nejvyššího podílu od srpna 2023 a YouTube si udržel pozici nejlepší streamovací služby již dvanáctý měsíc po sobě. Peacock zaznamenal 29% nárůst a dosáhl svého historicky nejvyššího podílu na sledovanosti televize – 1,6 %.
Vzhledem k tomu, že sledování YouTube na televizních obrazovkách je stále populárnější, rozhodla se platforma přizpůsobit design kanálů tvůrců. YouTube oznámil, že stránky tvůrců jsou součástí velkých změn platformy. Ty budou zahrnovat integrované hlasové vyhledávání, nový design menu pro zjednodušení navigace, přidání vertikálního menu s informacemi o videích a větší miniatury.
Jak jsme na tom se sledováním v naší zemi?
Společnost Atmedia připravila srovnání televizní sledovanosti zemí Visegrádské čtyřky v roce 2023. Televizní sledovanost v České republice je dlouhodobě nejnižší ze srovnávaného vzorku zemí V4. Češi sledují televizi přibližně 3,5 hodiny denně. Za nimi následují Slováci s necelými 4 hodinami u televize denně. Poláci konzumují téměř 4,5 hodiny televizního obsahu denně a nejvíce času před obrazovkami tráví Maďaři s více než 5 hodinami denně.
Sledovanost televizního vysílání v České republice klesla oproti předchozímu roku o 3 %. Generace Z strávila sledováním televize méně než hodinu denně, zatímco generace Y více než dvě hodiny denně.
Zdroj: Atmedia
Mezinárodní srovnání sledovanosti
V Srbsku a Rumunsku sledují televizi více než 5 hodin denně. V západoevropských a severoevropských zemích, jako je Norsko a Švédsko, je sledování televize výrazně nižší, někdy nepřesahuje ani 2 hodiny denně.