2min. doba čtení

Jak jsme na tom se sledováním televize?

S novým obsahem se rozšiřují možnosti trávení času před televizní obrazovkou. YouTube je nejsledovanější streamovací službou v USA, ukazuje zpráva společnosti Nielsen. Tato platforma také kraluje ve sledovanosti na televizních obrazovkách s 8,6 %, na druhém místě je Netflix.

Jak jsme na tom se sledováním televize?
Zdroj: Depositphotos

Leden je pro Američany měsícem zápasů amerického fotbalu, a tak není divu, že sledovanost televize vzrostla téměř o 4 %. Nejenže je tento nárůst považován za výjimečný z hlediska historie sledovanosti tohoto měsíce, ale představuje také zvýšení oproti loňskému roku, i když jen o 1,4 %.

Diváci přikovaní k pohovkám nejsou v tomto ročním období žádnou vzácností. Kromě silného vlivu fotbalu na televizní sledovanost je však na vině i nezvykle chladné počasí. V oblastech, kde zima není tak běžná, vzrostla televizní sledovanost o 7 nebo dokonce o 14 %.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Streamování zaznamenalo v lednu 4% nárůst. Netflix dosáhl nejvyššího podílu od srpna 2023 a YouTube si udržel pozici nejlepší streamovací služby již dvanáctý měsíc po sobě. Peacock zaznamenal 29% nárůst a dosáhl svého historicky nejvyššího podílu na sledovanosti televize – 1,6 %.

Zdroj: The Gauge by Nielsen

Vzhledem k tomu, že sledování YouTube na televizních obrazovkách je stále populárnější, rozhodla se platforma přizpůsobit design kanálů tvůrců. YouTube oznámil, že stránky tvůrců jsou součástí velkých změn platformy. Ty budou zahrnovat integrované hlasové vyhledávání, nový design menu pro zjednodušení navigace, přidání vertikálního menu s informacemi o videích a větší miniatury.

Jak jsme na tom se sledováním v naší zemi?

Společnost Atmedia připravila srovnání televizní sledovanosti zemí Visegrádské čtyřky v roce 2023. Televizní sledovanost v České republice je dlouhodobě nejnižší ze srovnávaného vzorku zemí V4. Češi sledují televizi přibližně 3,5 hodiny denně. Za nimi následují Slováci s necelými 4 hodinami u televize denně. Poláci konzumují téměř 4,5 hodiny televizního obsahu denně a nejvíce času před obrazovkami tráví Maďaři s více než 5 hodinami denně.

Sledovanost televizního vysílání v České republice klesla oproti předchozímu roku o 3 %. Generace Z strávila sledováním televize méně než hodinu denně, zatímco generace Y více než dvě hodiny denně.

Zdroj: Atmedia

Mezinárodní srovnání sledovanosti

V Srbsku a Rumunsku sledují televizi více než 5 hodin denně. V západoevropských a severoevropských zemích, jako je Norsko a Švédsko, je sledování televize výrazně nižší, někdy nepřesahuje ani 2 hodiny denně.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+