
Navzdory stereotypům jsou boomeři aktivní součástí online prostoru. V průměru tráví na sociálních sítích 103 minut denně a více než 61 % z nich navštěvuje sociální sítě každý den. Nejsou to jen pasivní pozorovatelé – aktivně sdílejí příspěvky, komentují a zapojují se do diskusí.
Technologie se pro tuto skupinu staly běžnou součástí života. 72 % scrolluje na mobilu, 61 % používá notebook, 54 % klasický PC a 25 % tablet. To znamená, že tvůrci obsahu by se měli zaměřit na optimalizaci pro mobilní zařízení, ale boomeři stále ocení i pohodlnou navigaci na větších obrazovkách.

Zdroj: AMI Digital
Facebook a YouTube jako hlavní platformy
Nejoblíbenějšími sociálními sítěmi jsou stále Facebook (82 %) a YouTube (79 %), kde nejen konzumují obsah, ale také aktivně komunikují, sdílejí příspěvky a zapojují se do diskuzí.
Zajímavé je, že 24 % boomerů už někdy nakoupilo přímo na Facebooku, což je srovnatelné s generací X a dokonce více než u generace Z.
Česko vs. Slovensko: Kde jsou boomeři aktivnější?
V chování českých a slovenských boomerů nejsou zásadní rozdíly, ale několik trendů se liší. Na Instagramu a Pinterestu jsou aktivnější slovenští boomeři. V Česku je oblíbenější X (Twitter), zatímco na Slovensku ho nahrazuje Telegram. Na LinkedInu je aktivní stejné procento boomerů v Česku i na Slovensku. Co boomeři na sociálních sítích vlastně sledují?

Zdroj: AMI Digital
Nárůst sledování dlouhých videí o 5 % oproti loňsku. Boomeři tedy čím dál víc konzumují i videoobsah – což je skvělá příležitost pro brandy.
Boomeři a organický dosah: skrytý trumf marketérů?
Možná si to marketéři neuvědomují, ale boomeři mají jeden zásadní marketingový přínos – jsou extrémně aktivní v interakci. Sdílí, komentují, účastní se soutěží a pomáhají obsahu získávat organický dosah, který už dnes není samozřejmostí. Boomeři se aktivně zapojují a správně cílený obsah z nich může udělat klíč k úspěchu.
„Firmy by boomery neměly přehlížet. I na sociálních sítích představují významnou cílovou skupinu s významnou kupní silou, která je ochotná investovat do značek, kterým důvěřuje,” tvrdí Veronika Březinová, Head of Social Media, AMI Digital.
Jak oslovit boomery na sítích?
- Autentičnost a jednoduchost
Starší generace ocení jasnou a přehlednou komunikaci. Vyhněte se příliš složitým vizuálům nebo trendy slangovým výrazům. Funguje autenticita a srozumitelnost. - Videa a edukativní obsah
Jelikož lidé sledují stále více dlouhých videí, firmy by měly investovat do edukativního obsahu – například do návodů, tipů a recenzí produktů. - Facebook jako hlavní platforma
Pokud cílíte na starší zákazníky, Facebook stále nabízí největší dosah. Skvělý nástroj jsou i newslettery, protože boomeři jsou zvyklí konzumovat informace v tomto formátu. - Důraz na bezpečnost a důvěru
Boomeři kladou velký důraz na bezpečnost online nákupů. Transparentní podmínky, možnost osobního kontaktu a dobré recenze jsou klíčové.
Mohlo by se zdát, že online svět patří mladším generacím, ale boomeři v něm mají své pevné místo. Potvrzují to i data ze zahraničí.