4 min. doba čtení

Jak funguje monetizace live streamu na YouTube: Aktualizace z roku 2025 pro vlastníky firem

Monetizace živého vysílání na YouTube prošla aktualizacemi, o kterých by měly vědět všechny firmy. Pokud provozujete e-shop a ještě jste nezačali s live streamingem, necháváte peníze ležet na stole. Nejnovější funkce platformy nejsou jen drobným vylepšením. Jde o zásadní změnu v tom, jak mohou tvůrci (i podnikatelé) vydělat maximum na živém obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Jak funguje monetizace live streamu na YouTube: Aktualizace z roku 2025 pro vlastníky firem
Zdroj: Canva Pro License

Monetizace živého vysílání na YouTube: revoluční reklamní formáty

Tady to začíná být zajímavé. YouTube představil dvě funkce, které naprosto mění hru v oblasti příjmů.

Reklamní formát Kdy se zobrazuje Podporovaná zařízení Způsob ovládání Speciální požadavky
Pre-roll Před začátkem streamu Mobil & počítač Automaticky (pokud je zapnutá monetizace) Žádné
Mid-roll (standardní) Během streamu Nespecifikováno Manuálně nebo automaticky Žádné
Vedle obsahu Během streamu (souběžně s obsahem) TV & desktop Automaticky na oprávněných streamech Normální latence + „Nechat rozhodnout YouTube“ + Bez titulků
Display Nespecifikováno Mobil & počítač Nespecifikováno Žádné
Pauza na přestávku Během přestávek tvůrce (1–5 min) Nespecifikováno Manuální spuštění přestávky Žádné

Poznámka: Reklamy nejsou zaručeny pro všechny diváky. Vložené streamy s automatickým spuštěním zobrazování reklam automaticky vypínají.

Začněme reklamami během přestávky. Fungují podobně jako klasické reklamní bloky v televizi – rozdíl je v tom, že rozhodujete vy, kdy se spustí. Potřebujete si odskočit na kávu nebo vyřídit hovor? Jednoduše aktivujte přestávku na 1, 3 nebo 5 minut a YouTube mezitím zobrazí reklamy. Vy získáte prostor, diváci zábavu – a navíc za to dostanete zaplaceno.

Další novinkou jsou reklamy vedle obsahu. Místo toho, aby přerušovaly vysílání, běží souběžně s vaším videem – například na okraji obrazovky. Představte si to jako reklamní poutač vedle výlohy obchodu: neruší, ale stále prodává.

Automatický systém mid-roll reklam má navíc výhodu – dokáže rozpoznat, kteří diváci jsou členy vašeho kanálu, a těmto platícím podporovatelům zobrazí méně reklam. Stačí zvolit možnost „Nechat rozhodnout YouTube.“

YouTube's Live Stream Monetisation

Zdroj: support.google.com/youtube

Monetizace živého vysílání na YouTube: tři cesty k zisku

1. Příjmy z reklamy

Pre-roll reklamy jsou úvodní představení. Zobrazí se před spuštěním streamu, fungují na mobilech i počítačích a zapnou se automaticky po aktivaci monetizace.

Mid-roll reklamy? Tam se skrývá skutečný zisk. Buď necháte kouzlo algoritmu pracovat za vás, nebo si je vložíte ručně.

Display reklamy to doplňují – zobrazují se na všech zařízeních.

2. Super Chat a Super Stickers

Tady vám diváci doslova platí za pozornost. Super Chat změní běžné zprávy na barevná, připnutá oznámení, která vydrží déle. Super Stickers jsou v podstatě drahé emotikony – a lidé je milují.

3. Členství v kanálu

Měsíční opakovaný příjem? Členství je lehkou formou předplatného, které podporovatelům nabízí odznaky, vlastní emotikony a speciální výhody. Jako VIP sekce ve vašem digitálním prostoru.

Monetizace živého vysílání na YouTube: jak začít

Funkce Pauza na přestávku je jednoduchá. Otevřete Live Control Room, klikněte na ikonu stopek a vyberte si délku přestávky. Během vaší nepřítomnosti se vybraným divákům zobrazí reklamy, ostatní uvidí obrazovku s informací, že jste pryč.

Vlastní obrazovka musí splňovat pravidla YouTube – video musí být veřejné nebo neuvedené, musí umožňovat vložení a nesmí obsahovat materiál chráněný autorskými právy.

Technické detaily

Nastavení překrytí zní složitě, ale ve skutečnosti je to jednoduché. Většina streamovacích softwarů jako OBS si poradí se zdroji z prohlížeče. Stačí zkopírovat URL překrytí z nastavení v Live Control Room, vložit jako zdroj z prohlížeče – a je hotovo.

Nezapomeňte zaškrtnout možnost „Vypnout zdroj, když není viditelný“. A vždy, vždy testujte před spuštěním naživo.

Drobné písmo

Váš kanál musí být nejprve monetizovaný – bez toho to nepůjde. Ne každý divák uvidí reklamu (algoritmus YouTube si vybírá) a vložené streamy s automatickým spuštěním reklamy automaticky vypínají.

Reklamy vedle obsahu jsou ještě náročnější. Vyžadují streamy s normální latencí, nastavení „Nechat rozhodnout YouTube“ a nefungují, pokud jsou zapnuté titulky.

Strategie pro e-commerce úspěch

Efektivní monetizace vyžaduje dobré načasování a plánování. Přestávky plánujte během přirozených přechodů v obsahu, ne během prezentace produktů. Využívejte vlastní obrazovky s brandingem jako prostor pro posílení firemního poselství. A především – mid-roll reklamy nesmí přerušit klíčové momenty prodeje.

Super Chat výborně funguje během Q&A s diváky. Vytvořte vícestupňová členství s přístupem k novinkám nebo zákulisnímu obsahu. Před velkými prodejními událostmi vždy důkladně otestujte všechny monetizační funkce – technické problémy totiž přicházejí právě ve chvílích, kdy je nejméně potřebujete.


YouTube se neustále mění, takže to, co platí dnes, může být zítra jinak. Vždy si zkontrolujte aktuální informace v oficiálních dokumentech.
Sdílet článek
Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+