Vytáhl jsem si do tabulky počet objednávek našich 9 nejlepších klientů, se kterými dlouhodobě spolupracujeme.
Proč jsem si vybral těchto 9 klientů?
- Spolupracujeme s nimi nejméně 3 roky nebo déle.
- Patří mezi klienty, kterým spravujeme nejen PPC a reklamní kampaně na sociálních sítích, ale poskytujeme jim kompletní marketingový servis: např. expanzi, webovou analytiku, optimalizaci webu, inventář, cenotvorbu nebo dokonce logistiku. Pro většinu z nich máme kromě marketingu také finanční reporty, kde se zabýváme pojmy jako: hrubý zisk, čistý zisk, evidujeme také firemní fixní náklady apod.
Jak vidíte, záměrně jsem si nevybral pouze klienty, u kterých pravidelně rosteme. Vidíte, že rok 2022 byl pro mnohé z nich náročný a růstu se jim nepodařilo dosáhnout. To je reálný výsledek našich 9 nejlepších klientů během spolupráce s námi.
Jak jsme dosáhli těchto výsledků?
Pořadí kroků bylo následující:
- Nejprve jsme maximálně rozšířili Google Ads a Social Ads v zemi, kde již e-shop fungoval. Někde jen 1 z těchto kanálů, někde oba, podle toho, jaký segment zboží e-shop nabízí.
- Po vyškálovaní týchto kanálov sme pripojili ďalšie služby, aby sme podporili výkon.
- Práce s retencí: e-mailový marketing,
- Zapojení nových marketingových kanálů (např.:seo),
- Pomoc s optimalizací stránek (A/B testování)
- Optimalizace podnikání – analýza dat, vlastní marketingové a finanční přehledy atd.
- Po dosažení vrcholu v dané zemi jsme klienta připravili na expanzi do nové země a kompletně ji zajistili. Tento bod se konkrétně týká 4 z 9 výše uvedených klientů. Díky naší práci se nám podařilo expandovat až do 6 zemí mimo domovskou zemi.
Na začátku se budu zabývat prvním bodem, a to reklamami Google.
Jak maximálně škálovat kampaně Google Ads v dané zemi?
A je vůbec možné dosahovat každoročního růstu výkonnosti, zejména pokud je každý e-shop jiný segment? Nám se to podařilo v každém z těchto 9 případů (samozřejmě je mnohem více úspěšných klientů, kde se nám to podařilo).
Základní pilíře, o které se opírají všichni specialisté na Google Ads PPC, jsou:
- Přesah mimo PPC
- Custom reporty a skripty
- Experimenty a jeich vyhodnocování
- Templates a audity
Přesah mimo PPC
Samozřejmě spolupracujeme se specialisty z jiných oborů, jako jsou sociální reklamy, e-mailový marketing, seo atd. Co je pro nás ještě důležité:
1. Každý větší projekt má svého stratéga a account manažera. To znamená, že každý ze specialistů je obeznámen s výsledky nad rámec ppc. Stratég s každým specialistou pravidelně komunikuje a snaží se mu poskytnout co nejvíce informací, ať už od klienta, nebo z jiných kanálů
2. Používáme finanční reporty. Pro většinu našich špičkových klientů jsme vytvořili i finanční reporty. Specialista tak vyhodnocuje jejich výsledky na různých úrovních – od ROAS v jedné z kampaní až po celkový čistý zisk celého projektu. Může velmi snadno odvodit, zda jeho taktika v kampani zapadá do celkové strategie
Custom reporty a skripty
Vytváříme si vlastní přehledy a skripty, abychom co nejvíce automatizovali naši práci, ale hlavně abychom co nejsnadněji viděli všechna relevantní data pro správné vyhodnocení kampaní.
Pokud jde o samotnou službu Google Ads, využíváme data k co nejlepší analýze výkonnosti kampaní:
- z google ads api
- z google analytics 4 api
- Google merchant api
- CRM
6ixWand
Pro správnou optimalizaci používáme vlastní sestavu, kde monitorujeme:
Data z Google Analytics
- Kampaně jsme rozdělili do skupin kanálů a sledujeme jejich výkonnost v čase. Interaktivní grafy jsou přehlednější než uživatelské rozhraní GA4.
Data z Google Ads
- Data, která nenajdeme v uživatelském rozhraní reklam Google, můžeme do sestavy načíst prostřednictvím rozhraní API. Můžeme tak hledat korelace mezi jednotlivými metrikami nebo se hlouběji podívat na fungování kampaní PMAX.
6ixWand – Google Analytics 4
6ixWand – Google Ads
6ixWand PRO – Shopping list
Verze PRO aplikace 6ixWand obsahující další zdroje dat. V případě Shopping listu se jedná o klíčovou analytiku z Google Ads API.
Opportunities
Hledejte příležitosti k segmentaci kampaní. Podrobný přehled výkonnosti typů produktů, značek a vlastních štítků.
Keyword in Titles
Kombinací údajů z analýzy klíčů a názvů produktů můžeme zjistit, která relevantní klíčová slova v názvech produktů chybí.
PMAX Script
Zobrazuje výkon jednotlivých platforem Google v rámci PMAX kampaně (Shopping, Search, Video, Display).
Alerting
Pravidelný e-mail, ve kterém zjišťujeme příležitosti a hrozby ve výkonnosti jednotlivých kampaní.
Experimenty a jeich vyhodnocování
Jednou z nejdůležitějších činností při správě PPC je experimentování. To znamená navrhování experimentů ke zlepšení výkonnosti účtu a jejich správné vyhodnocování.
Všechny tyto experimenty shromažďujeme ve společném changelogu.
Changelog obsahuje:
- Datum zahájení a ukončení experimentu
- Název experimentu a jeho popis
- Zákazník a země, kde bude testován
- Typ kampaně a hlavní metriky, které budou v experimentu sledovány.
- Osoba odpovědná za experiment
- Textové vyjádření výsledku
Jaké výhody přináší changelog?
- Pokud chceme provést experiment, můžeme zjistit, na kterých účtech byl experiment již vyzkoušen a zda byl úspěšný, či nikoli.
- Můžeme čerpat inspiraci pro nové experimenty
- Poskytuje základ pro společnou diskusi odborníků na pravidelných zasedáních.
- Je ideální pro stratégy a account manažery, kteří kontrolují, zda specialisté pracují na rozvoji účtu.
- Naši klienti nejvíce oceňují, že mají přístup i k seznamu změn. Mohou si prohlédnout probíhající, plánované i historické experimenty s výsledky. Mohou tak kdykoli transparentně vidět, co jsme dělali nad rámec běžné optimalizace účtů.
Templates a audity
Spravujeme vlastní šablonu pro Google Ads, kde kombinujeme řadu úkolů.
Šablona obsahuje všechny kroky k tomu, aby účet obsahoval potřebná nastavení pro úspěšné vytvoření. Každý z nás je jen člověk, takže tato šablona je velmi dobrým průvodcem, abyste při nastavování na nic nezapomněli.
Tato šablona zároveň obsahuje úspěšné strategie pro různé typy ppc kampaní. Tyto strategie vycházejí buď z našeho changelogu, nebo z různých kurzů a článků, které absolvují naši specialisté. Na aktualizaci šablon se podílejí všichni specialisté.
Dosáhnout meziročního růstu e-shopu není snadné. Musí nám být nakloněny vnější faktory, jako je růst trhu nebo příznivá ekonomická situace země. To však nestačí. Vnější faktory nám nezajistí trvalý růst. Důležité je správně postupovat i v případě vnitřních faktorů.
V tomto článku jsem shrnul naše několikaleté zkušenosti s několika našimi klienty. Jsem přesvědčen, že tento přístup má vysokou šanci splnit i váš roční růst. Chcete ho vyzkoušet?