6min. doba čtení

Jak dosáhnout každoročního růstu e-shopu?

Dosáhnout každoročního růstu elektronického obchodu je nesmírně obtížný úkol. Lze to vůbec zvládnout?

Jak dosáhnout každoročního růstu e-shopu?
Zdroj: Depositphotos

Vytáhl jsem si do tabulky počet objednávek našich 9 nejlepších klientů, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. 

Proč jsem si vybral těchto 9 klientů?

  • Spolupracujeme s nimi nejméně 3 roky nebo déle.
  • Patří mezi klienty, kterým spravujeme nejen PPC a reklamní kampaně na sociálních sítích, ale poskytujeme jim kompletní marketingový servis: např. expanzi, webovou analytiku, optimalizaci webu, inventář, cenotvorbu nebo dokonce logistiku. Pro většinu z nich máme kromě marketingu také finanční reporty, kde se zabýváme pojmy jako: hrubý zisk, čistý zisk, evidujeme také firemní fixní náklady apod.

Jak vidíte, záměrně jsem si nevybral pouze klienty, u kterých pravidelně rosteme. Vidíte, že rok 2022 byl pro mnohé z nich náročný a růstu se jim nepodařilo dosáhnout. To je reálný výsledek našich 9 nejlepších klientů během spolupráce s námi.

Jak jsme dosáhli těchto výsledků?

Pořadí kroků bylo následující:

  1. Nejprve jsme maximálně rozšířili Google Ads a Social Ads v zemi, kde již e-shop fungoval. Někde jen 1 z těchto kanálů, někde oba, podle toho, jaký segment zboží e-shop nabízí.
  2. Po vyškálovaní týchto kanálov sme pripojili ďalšie služby, aby sme podporili výkon.
    1. Práce s retencí: e-mailový marketing,
    2. Zapojení nových marketingových kanálů (např.:seo),
    3. Pomoc s optimalizací stránek (A/B testování)
    4. Optimalizace podnikání – analýza dat, vlastní marketingové a finanční přehledy atd.
  3. Po dosažení vrcholu v dané zemi jsme klienta připravili na expanzi do nové země a kompletně ji zajistili. Tento bod se konkrétně týká 4 z 9 výše uvedených klientů. Díky naší práci se nám podařilo expandovat až do 6 zemí mimo domovskou zemi.

Na začátku se budu zabývat prvním bodem, a to reklamami Google.

Jak maximálně škálovat kampaně Google Ads v dané zemi?

A je vůbec možné dosahovat každoročního růstu výkonnosti, zejména pokud je každý e-shop jiný segment? Nám se to podařilo v každém z těchto 9 případů (samozřejmě je mnohem více úspěšných klientů, kde se nám to podařilo).

Základní pilíře, o které se opírají všichni specialisté na Google Ads PPC, jsou:

  1. Přesah mimo PPC
  2. Custom reporty a skripty
  3. Experimenty a jeich vyhodnocování
  4. Templates a audity

Přesah mimo PPC

Samozřejmě spolupracujeme se specialisty z jiných oborů, jako jsou sociální reklamy, e-mailový marketing, seo atd. Co je pro nás ještě důležité:
1. Každý větší projekt má svého stratéga a account manažera. To znamená, že každý ze specialistů je obeznámen s výsledky nad rámec ppc. Stratég s každým specialistou pravidelně komunikuje a snaží se mu poskytnout co nejvíce informací, ať už od klienta, nebo z jiných kanálů
2. Používáme finanční reporty. Pro většinu našich špičkových klientů jsme vytvořili i finanční reporty. Specialista tak vyhodnocuje jejich výsledky na různých úrovních – od ROAS v jedné z kampaní až po celkový čistý zisk celého projektu. Může velmi snadno odvodit, zda jeho taktika v kampani zapadá do celkové strategie

Custom reporty a skripty

Vytváříme si vlastní přehledy a skripty, abychom co nejvíce automatizovali naši práci, ale hlavně abychom co nejsnadněji viděli všechna relevantní data pro správné vyhodnocení kampaní.

Pokud jde o samotnou službu Google Ads, využíváme data k co nejlepší analýze výkonnosti kampaní:

  • z google ads api
  • z google analytics 4 api
  • Google merchant api
  • CRM

6ixWand

Pro správnou optimalizaci používáme vlastní sestavu, kde monitorujeme:

Data z Google Analytics

  • Kampaně jsme rozdělili do skupin kanálů a sledujeme jejich výkonnost v čase. Interaktivní grafy jsou přehlednější než uživatelské rozhraní GA4.

Data z Google Ads

  • Data, která nenajdeme v uživatelském rozhraní reklam Google, můžeme do sestavy načíst prostřednictvím rozhraní API. Můžeme tak hledat korelace mezi jednotlivými metrikami nebo se hlouběji podívat na fungování kampaní PMAX.

6ixWand – Google Analytics 4

6ixWand – Google Ads

6ixWand PRO – Shopping list 

Verze PRO aplikace 6ixWand obsahující další zdroje dat. V případě Shopping listu se jedná o klíčovou analytiku z Google Ads API.

Opportunities

Hledejte příležitosti k segmentaci kampaní. Podrobný přehled výkonnosti typů produktů, značek a vlastních štítků.

Keyword in Titles

Kombinací údajů z analýzy klíčů a názvů produktů můžeme zjistit, která relevantní klíčová slova v názvech produktů chybí.

PMAX Script

Zobrazuje výkon jednotlivých platforem Google v rámci PMAX kampaně (Shopping, Search, Video, Display).

Alerting

Pravidelný e-mail, ve kterém zjišťujeme příležitosti a hrozby ve výkonnosti jednotlivých kampaní.

Experimenty a jeich vyhodnocování

Jednou z nejdůležitějších činností při správě PPC je experimentování. To znamená navrhování experimentů ke zlepšení výkonnosti účtu a jejich správné vyhodnocování.

Všechny tyto experimenty shromažďujeme ve společném changelogu.

Changelog obsahuje:

  • Datum zahájení a ukončení experimentu
  • Název experimentu a jeho popis
  • Zákazník a země, kde bude testován
  • Typ kampaně a hlavní metriky, které budou v experimentu sledovány.
  • Osoba odpovědná za experiment
  • Textové vyjádření výsledku

Jaké výhody přináší changelog?

  • Pokud chceme provést experiment, můžeme zjistit, na kterých účtech byl experiment již vyzkoušen a zda byl úspěšný, či nikoli.
  • Můžeme čerpat inspiraci pro nové experimenty
  • Poskytuje základ pro společnou diskusi odborníků na pravidelných zasedáních.
  • Je ideální pro stratégy a account manažery, kteří kontrolují, zda specialisté pracují na rozvoji účtu.
  • Naši klienti nejvíce oceňují, že mají přístup i k seznamu změn. Mohou si prohlédnout probíhající, plánované i historické experimenty s výsledky. Mohou tak kdykoli transparentně vidět, co jsme dělali nad rámec běžné optimalizace účtů.

Templates a audity

Spravujeme vlastní šablonu pro Google Ads, kde kombinujeme řadu úkolů.

Šablona obsahuje všechny kroky k tomu, aby účet obsahoval potřebná nastavení pro úspěšné vytvoření. Každý z nás je jen člověk, takže tato šablona je velmi dobrým průvodcem, abyste při nastavování na nic nezapomněli.

Tato šablona zároveň obsahuje úspěšné strategie pro různé typy ppc kampaní. Tyto strategie vycházejí buď z našeho changelogu, nebo z různých kurzů a článků, které absolvují naši specialisté. Na aktualizaci šablon se podílejí všichni specialisté.

Dosáhnout meziročního růstu e-shopu není snadné. Musí nám být nakloněny vnější faktory, jako je růst trhu nebo příznivá ekonomická situace země. To však nestačí. Vnější faktory nám nezajistí trvalý růst. Důležité je správně postupovat i v případě vnitřních faktorů.

V tomto článku jsem shrnul naše několikaleté zkušenosti s několika našimi klienty. Jsem přesvědčen, že tento přístup má vysokou šanci splnit i váš roční růst. Chcete ho vyzkoušet?

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Tento článek ti přináší

6clickz

6clickz je expert na strategický online marketing, který vám pomůže s expanzí do celého světa. Tato firma se zaměřuje na data-driven marketing, kde využívají analýzu a audit vašich online aktivit k identifikaci slabých míst a nalezení prostoru pro zlepšení. Nabízejí efektivní marketingové strategie, které vás posunou mílovými kroky vpřed. Jsou schopni nastolit pořádek v tisících dat, stovkách metrik a neustále testují, aby dosáhli výsledků, o kterých jste ani nesnili. Jejich cílem je vytvořit win-win spolupráci, kde úspěch je oboustranný.

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze
4min. doba čtení

10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze

Znáte ten pocit, když si přečtete zajímavý článek, podíváte se na poutavý obrázek, projdete celý obsah a… a zanecháte za sebou jen tichou přehlídku? To je běžná realita dnešního webu, kde jsme bombardováni informacemi. Ale co kdyby to mohlo být jinak? Co kdybychom mohli z pasivních návštěvníků udělat aktivní účastníky?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Přečíst článek
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+