2 min. doba čtení

Jak dokáže kreativní reklama zvýšit prodej a zisk

Faktory jako cílení, brand či dosah jsou pro marketingové kampaně nepochybně podstatné. Nedávné studie ukazují, že kreativita v reklamě hraje zásadní roli při zvyšování prodeje a zisku. Jak může e-commerce využít sílu kreativity?

Jak dokáže kreativní reklama zvýšit prodej a zisk
Zdroj: Depositphotos

Vliv kreativity na prodej

Výzkum společnosti NCSolutions zdůrazňuje, že kreativita je nejvýznamnějším faktorem, který přispívá k růstu prodeje.

Data pocházejí z téměř 450 CPG (Consumer Packaged Goods) kampaní na digitálních a televizních platformách. Poučit se z toho mohou i e-commerce profesionálové.

Kreativní přístup přímo ovlivňuje téměř polovinu potenciálního prodeje, což z ní činí nezbytnou součást reklamní strategie. Zaměření na tvůrčí a poutavý obsah může být efektivnější než ostatní reklamní prvky, jako jsou cílení, dosah či aktuálnost.

Vliv kreativity na zisk

Studie společností Kantar a WARC analyzovala vztah mezi kvalitou kreativních prvků v reklamních kampaních a jejich schopností generovat zisk. Výsledky ukazují, že kampaně s vysokou kvalitou kreativy dosahují mnohem vyšší návratnosti investic ve srovnání s kampaněmi, které mají nižší kvalitu kreativy.

Konkrétně, kampaně s vysokou kvalitou kreativy přinášejí průměrnou ziskovou ROI 6,62. To znamená, že za každý investovaný dolar do této kampaně přináší 6,62 násobek investice jako zisk. Kampaně s nízkou kvalitou kreativy dosáhly jen na 1,42, což je více než čtyřnásobný rozdíl ve prospěch kampaní s vysokou kvalitou kreativy.

Tento výrazný rozdíl naznačuje, že když společnosti investují do tvorby kvalitních, nápaditých a efektivních reklamních kampaní, mohou očekávat mnohem lepší finanční výsledky. Kvalita zde neznamená jen vizuální atraktivnost nebo originalitu, ale zahrnuje také schopnost kampaně zaujmout publikum, odlišit se od konkurence a efektivně komunikovat hodnoty značky. Tyto faktory přímo ovlivňují spotřebitelské chování, což se následně promítá do vyšších prodejů a zisků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Důležitost kreativity v reklamě

Kreativita není jen příjemným bonusem, ale nezbytnou investicí pro úspěšnou reklamu. Ať už jde o inovativní vizuály, poutavé vyprávění příběhů nebo podtržení jedinečného poselství značky, kreativita může výrazně zvýšit efektivitu kampaní.

Nedávné poznatky také hovoří o tom, jak moc je důležité lámat tabu v reklamě nebo pustit se do osvětových kampaní, které šíří dobro.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+