2 min. doba čtení

Jak dokáže kreativní reklama zvýšit prodej a zisk

Faktory jako cílení, brand či dosah jsou pro marketingové kampaně nepochybně podstatné. Nedávné studie ukazují, že kreativita v reklamě hraje zásadní roli při zvyšování prodeje a zisku. Jak může e-commerce využít sílu kreativity?

Jak dokáže kreativní reklama zvýšit prodej a zisk
Zdroj: Depositphotos

Vliv kreativity na prodej

Výzkum společnosti NCSolutions zdůrazňuje, že kreativita je nejvýznamnějším faktorem, který přispívá k růstu prodeje.

Data pocházejí z téměř 450 CPG (Consumer Packaged Goods) kampaní na digitálních a televizních platformách. Poučit se z toho mohou i e-commerce profesionálové.

Kreativní přístup přímo ovlivňuje téměř polovinu potenciálního prodeje, což z ní činí nezbytnou součást reklamní strategie. Zaměření na tvůrčí a poutavý obsah může být efektivnější než ostatní reklamní prvky, jako jsou cílení, dosah či aktuálnost.

Vliv kreativity na zisk

Studie společností Kantar a WARC analyzovala vztah mezi kvalitou kreativních prvků v reklamních kampaních a jejich schopností generovat zisk. Výsledky ukazují, že kampaně s vysokou kvalitou kreativy dosahují mnohem vyšší návratnosti investic ve srovnání s kampaněmi, které mají nižší kvalitu kreativy.

Konkrétně, kampaně s vysokou kvalitou kreativy přinášejí průměrnou ziskovou ROI 6,62. To znamená, že za každý investovaný dolar do této kampaně přináší 6,62 násobek investice jako zisk. Kampaně s nízkou kvalitou kreativy dosáhly jen na 1,42, což je více než čtyřnásobný rozdíl ve prospěch kampaní s vysokou kvalitou kreativy.

Tento výrazný rozdíl naznačuje, že když společnosti investují do tvorby kvalitních, nápaditých a efektivních reklamních kampaní, mohou očekávat mnohem lepší finanční výsledky. Kvalita zde neznamená jen vizuální atraktivnost nebo originalitu, ale zahrnuje také schopnost kampaně zaujmout publikum, odlišit se od konkurence a efektivně komunikovat hodnoty značky. Tyto faktory přímo ovlivňují spotřebitelské chování, což se následně promítá do vyšších prodejů a zisků.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Důležitost kreativity v reklamě

Kreativita není jen příjemným bonusem, ale nezbytnou investicí pro úspěšnou reklamu. Ať už jde o inovativní vizuály, poutavé vyprávění příběhů nebo podtržení jedinečného poselství značky, kreativita může výrazně zvýšit efektivitu kampaní.

Nedávné poznatky také hovoří o tom, jak moc je důležité lámat tabu v reklamě nebo pustit se do osvětových kampaní, které šíří dobro.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?
4 min. doba čtení

Důvěra, prodeje, reputace: Proč jsou recenze v e-commerce klíčové?

Online recenze se v posledních letech staly důležitým nástrojem při rozhodování spotřebitelů a budování důvěry mezi firmami a zákazníky. Nejnovější průzkum, který realizovala platforma Trustpilot mezi 600 decision makery v britských malých a středních podnicích a 2 000 spotřebiteli, ukazuje na jejich význam pro ekonomický růst i výzvy, které s sebou přinášejí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+