Zajímá mě
28. října 2021
28. října 2021

Jak co nejlépe prodat zaběhnutý web?

5 min čtení

Dobrá webstránka, která má úspěšnost a čísla, je ve světě atraktivní nabídkou. Na internetu najdete mnoho webů, které jsou na prodej. Co je potřebné udělat pro to, abyste si mohli zveřejnit i svoji nabídku? Jak vyčíslit cenu svého webu a přiblížit se k prodeji?

Odpovědi na tyto otázky najdete v našem článku.

Na úspěch se vyplatí čekat

Pravděpodobně jste si zvážili klady a zápory, proč svůj web prodat nebo nad tím jen uvažujete a zjišťujete, jak to probíhá. Na internetovém bazaru si můžete zveřejnit vlastní bicykl ve skvělém stavu a za nízkou cenu. Do 24 hodin se pravděpodobně dočkáte velkého počtu zájemců. U vaší webstránky to tak jednoduché nebude. Pokud jste svoji web stránku budovali dlouhé roky a vydělává vám, není důvod na prodej.

Když jste o tom ale přesvědčení, udělejte to bez zbytečného unáhlení a chyb. Investujte svůj čas do hledání správného místa, kam svůj inzerát umístíte. Neťukejte náhodná čísla do klávesnice se snahou, že se to vyrovná skutečné ceně vašeho webu. Čas, který strávíte zjišťováním potřebných informací, se vám skutečně vrátí, a to v okamžiku, kdy svůj web konečně prodáte. Ne nadarmo se přece říká, že čas jsou peníze. Není to přitom ani složitý proces.

Pravá hodnota

Reálná hodnota webu není přesná suma, jako u másla v potravinách. Jde tu o rozsah, z něhož si určíte hodnotu vašeho webu, která se velmi lehce vypočítá. Vezměte si zisk, který váš web generuje za jeden měsíc. Vynásobte ho po dobu dvou až tří roků. Tímto způsobem získáte dobrý přehled o tom, jaký je rozsah vašeho webu. Například, když se vám daří opravdu dobře a váš zisk za měsíc je 10 000 eur, vynásobte ho 24 až 36 měsíci a máte rozsah od 240 000 do 360 000 eur.

VĚDĚLI JSTE, ŽE…

…pomocí web stránek, které vám poskytnou data, můžete přesně určit, jak na tom webstránky jsou? Jde o portály, kde vám po zadání URL adresy vyhodí přesný měsíční počet návštěvníků. Řeč je o stránce ahrefs.com a similarweb.com. Obě stránky vám poskytnou data zdarma. Avšak pro lepší funkce je potřebné si za ně zaplatit.

Pokud vám prodej webu nijak nespěchá, zvyšte jeho hodnotu co nejvíc. V případě, že zdroj příjmu na vašem webu závisí na placených reklamách, využijte toho. Pokuste se zvýšit jeho návštěvnost a získat si co největší měsíční nárůst čtenářů. Samozřejmě, nejlepší jsou ti, kteří na vaši web stránku přicházejí přirozeně. Investujte proto do kvalitní SEO agentury pro vylepšení návštěvnosti. Vrátí se vám to při samotném prodeji.

Fakta, důkazy a čísla

S prodejem vašeho webu daleko nedojdete, pokud ke svému inzerátu nepřidáte důkazy. V dnešní době jsou totiž víc než jen skvělá slova. Dobře napsaný inzerát a kvalitní důkazy spolu dělají divy.

Dejte si proto vypracovat finanční záznam a záznam o návštěvnosti. Seženete si je z ověřených stránek, například z Google Analytics, které jsou ve světě velmi dobře známé. Existují i různé varianty, ze kterých si můžete svoje záznamy snadno stáhnout. Záznamy z těchto stránek jsou doporučené a důvěryhodné:

  • Google Analytics – poskytovatelé nabídek, kteří vám vaši nabídku zveřejní, vyžadují většinou tři měsíce záznamů
  • záznamy z Google Search Console vám pomohou demonstrovat hodnotu dané stránky
  • Ads report – placená reklama je skvělým způsobem, jak si nahnat potenciální zákazníky na svůj e-shop. Ať na to používáte Facebook, Instagram, nebo Google ads, uveřejněte tyto záznamy. Pomohou vám k lepší důvěryhodnosti.

Jak zvolit správného zprostředkovatele nebo trh

Zřejmě nechcete prodávat svůj web na bazaru aut. Je proto potřebné se podívat, jak je na tom trh, kde se vám vyplatí inzerovat svoji nabídku a kde zase ne. Jde o místa, kde lidé vyhledávají webstránky, které stojí za investování. Mezi nimi je možná i váš budoucí kupec. Takoví zprostředkovatelé jsou nejlepší, ale je potřebné je také zaujmout, proto si povíme, jak na to. Toto jsou nejlepší tržiště, která stojí za prohlédnutí:

Začněte nejdříve nadpisem, který zachytí zrak každého návštěvníka. Pokud máte opravdu dobrou doménu, přidejte ji do nadpisu. Určitě vám to neuškodí. Když jste hotoví s nadpisem, vrhněte se na popis. Netvořte zbytečné slohy jako ve škole. Stručně popište historii, jak se stránka vyvíjela, její funkce a nástroje. Víte, s čím netrefíte vedle? Když přidáte do popisu i stav, v jakém je stránka teď, nebo i to, čeho jste se vy pokoušeli s webem dosáhnout.

Co se zastaralým webem?

Přijde vám, že vaše webstránka nevypadá tak dobře jako u konkurence? Nadešel čas ji aktualizovat a nahodit do nového kabátu. Právě to častokrát rozhoduje o tom, jestli najdete kupce, nebo zůstanete na ocet. Stejně i redakční systém nenechejte napospas. Pokud ještě nemáte jeden z nejlepších redakčních systémů, napravte to. Lidé jsou s nimi seznámení, pracuje se s nimi snadno a efektivně. Řeč je o WordPressu, Joomle nebo Drupal.

Pro opravy chyb nebo nahození lepšího designu máte na výběr ze 2 možností. Buď sáhnete po open-source řešení, nebo web naprogramovaný na míru. Obě jsou velmi oblíbené a nabízejí množství výhod. Hlavním rozdílem je, že k webu na míru má přístup jen úzká skupina programátorů. Stará se vám o něj jen pár lidí, kteří znají zdrojový kód. Na open-source řešení pracují tisíce lidí z celého světa. Dostanete tak vždy aktuální novinky.

Další výhody obou řešení

Při řešení webstránky na míru jsou toto hlavní výhody:

  • má uzavřenou licenci
  • ve většině případů nemáte přístup ke zdrojovým kódům
  • nemáte přístup k dokumentaci
  • o vývoj a úpravu systému se stará úzká skupina programátorů
  • nemá aktivní uživatelskou komunitu
  • nemáte přehled o tom, zda vývojář v systému hledá a opravuje bezpečnostní chyby
  • do systému se většinou nepřidávají nové funkce.

Při řešení Open-source jsou tyto hlavní výhody:

  • má volnou licenci a můžete si systém libovolně upravovat
  • k dispozici máte zdrojové kódy
  • za zdrojový kód a jeho používání nic neplatíte
  • k dispozici máte kompletní dokumentaci
  • početná komunita vývojářů kolem projektu
  • pro systém pravidelně vycházejí bezpečnostní aktualizace
  • komunita daný systém aktivně vyvíjí a vycházejí nové verze

Bonusová rada

Pro lidi, kteří se pohybují mezi weby už nějaký ten pátek, uveďte i detailnější informace. Velmi užitečnou informací je například rychlost vaší webstránky. Zahrňte to do popisu inzerátu. Přidejte k tomu i informace o hostingu, od koho ho máte a za kolik. Také neuškodí stejné informace o doméně a měsíčních poplatcích.

Závěr

Prodat webovou stránku je jako prodat zlatou sošku z půdy. Můžete ji inzerovat tak, jak ji vytáhnete z krabice. Lepším řešením je ale nechat sošku vyleštit a dodat jí nový lesk. V tom případě se spíše najde kupec a i samotná cena může být o něco vyšší. Na rozdíl od sběratelské sošky kupce pro svůj web nenajdete přes noc. Dejte proto tomu čas a úspěch se dostaví.

Získej novinky jako první

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.