6min. doba čtení

Jak budovat značku v digitálním světě

K tomu, abyste se odlišili od konkurence, vám už nestačí jen originální logo a chytlavý slogan. Budování vlastní značky zahrnuje řadu kroků, které dohromady vytvářejí spolehlivý a silný brand. Čtěte dál a zjistěte, jak vybudovat značku, která se zakoření hluboko v podvědomí vašich zákazníků.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Jak budovat značku v digitálním světě

Budování značky je přirozenou součástí marketingové strategie každého podniku. Placená reklama na Google zajistí okamžité prodeje, ale značka v zákazníkovi nebude dlouho rezonovat. Co tedy udělat, aby se to nestalo?

Branding marketing na vzestupu

Bez ohledu na to, jak velká je vaše firma, měli byste investovat do budování vlastní značky, pokud chcete zůstat pro zákazníky relevantní i v budoucnu. Časem získáte cenné výhody, kterými se odlišíte od konkurentů. 

Odlišíte se od konkurence

Trh je v mnoha směrech přesycený. Už téměř neexistuje segment, který by neměl přímé konkurenty. I to je důvod, proč je tak náročné vyniknout.

Avšak všechny hodnoty, příběh, přísliby a aktivity značky směřují k poukázání na vaši jedinečnost. I díky nim se v budoucnu stanete pro potenciální zákazníky ideální volbou.

Budete nezapomenutelní

Jednou z výhod důsledného budování značky je investice do nezapomenutelných kampaní. Zákazníci vás rozpoznají díky fyzickým, vizuálním či sluchovým prvkům.

Podpořte jejich důvěru a zaměřte se i na obsah, který vytváříte. Všechny e-maily a reklamy na Google či Instagramu by měly být konzistentní a udržovány v jednom tónu.

Všímejte si reakcí svých zákazníků a tvořte obsah na základě toho, jak s ním interagují.

Získáte loajální zákazníky

Známé značky mají často silnou zákaznickou základnu. Jejich branding vychází z poskytování jedinečných zážitků, s nimiž si publikum vytváří silné pouto.

Pokud se s vašimi zákazníky spojíte i emocionálně, získáte lidi, kteří podpoří váš byznys, podělí se o své pozitivní zkušenosti, nebudou utíkat ke konkurenci a doporučí vás i jiným.

Udržte si zaměstnance

Reputace značky závisí také na míře fluktuace zaměstnanců. Při častých odchodech a náborech neušetříte na nákladech, a navíc se nevyhnete šíření negativních informací.

Snažte se udržet své nejlepší talenty daleko od drápů konkurence. Řiďte a budujte vlastní značku aktivně.

6 kroků při budování značky

Identifikujte své publikum

Pochopte, kdo jsou vaši zákazníci. Analyzujte současné a najděte v nich společné prvky. Objevte jejich zájmy a potřeby, ptejte se na jejich problémy. Často vám prozradí i to, kde nejraději nakupují a co by se o vás rádi dozvěděli.

Podrobně je studujte, definujte své cílové publikum a vypracujte persony.

Prozkoumejte trh

Nejen zákazníci, ale také samotný trh odhalí mnoho. Poznejte trendy, příležitosti, nákupní návyky či názory o vás a konkurentech.

Všímejte si zákazníků konkurence, jejich preferovaných komunikačních kanálů a zájmů. Řeknou vám víc, než by se mohlo zdát.

Zformulujte svou hodnotu

Hodnota je příslib značky. Je to víc než slogan. Měla by řešit problémy zákazníků lépe než konkurenti.

Na to, abyste pochopili, v čem se skrývá vaše hodnota, se ptejte sami sebe:

  • Co opravdu chce váš zákazník?
  • Jak váš produkt nebo služba vyřeší jeho problém(y)?
  • Jaké faktory motivují jeho nákupní rozhodnutí?
  • Proč si stávající zákazníci vybírají vaši značku a ne konkurenci?

Komunikujte své výhody a neuvádějte zákazníky v omyl.

Definujte osobnost značky

Osobnost značky, stejně jako osobnost jednotlivce, je kombinací vlastností, které firma projevuje. V ideálním případě tyto vlastnosti přitáhnou zákazníky a ovlivňují jejich vnímání.

Osobnost, která rezonuje mezi vašimi zákazníky, vám pomůže vybudovat emocionální spojení a odlišit se od konkurence.

Zvažte vlastnosti, které byste rádi spojili se svojí značkou. Chcete mít charisma nebo být vnímáni jako vizionáři? Pokud prodáváte outdoorové vybavení pro adrenalinové sporty, hlas vaší značky by měl být sebevědomý a silný.

Najděte rozpoznatelné symboly

Dalším krokem je výběr prvků, které vás budou identifikovat. Barvy, fonty, obaly, slogan či logo vyvolávají specifické emoce a mají svůj význam.

Zajistěte, aby byly výrazné, snadno rozpoznatelné a připravené k distribuci mezi všechny kanály. Do obsahu vkládejte vybrané vizuální prvky jako je logo, barva či typ písma. 

Buďte důslední

Mějte na paměti, že budování vlastní značky je nepřetržitý proces po celou dobu existence byznysu.

Jednotlivec se musí se značkou setkat 5 až 7krát,, než si ji zapamatuje.

Od webové stránky, přes sociální sítě, až po offline interakce se zákazníky by měl být branding konzistentní.

Vybudujte konzistentní značku

Budování značky nemusí být zdlouhavé ani drahé. Většina ze zmíněných tipů nestojí téměř nic. Začněte s nízkým rozpočtem a zvyšujte úsilí podle toho, jak vaše společnost roste.

Pokud však potřebujete pomoci s definováním cílového publika, vytvořením hodnot značky či konzistentní komunikací, oslovte specialisty, kteří důsledně prozkoumají všechny možnosti a pomohou vám vybudovat zapamatovatelnou značku i za hranicemi České republiky.

Sdílet článek
Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity jako Content Specialist. Zaměřuje se na psaní blogových článků, SEO a PR aktivity. Kupředu ji žene chuť neustále se zlepšovat, díky čemuž rychle zapadla do Dexfinity týmu.

Tento článek ti přináší

Dexfinity

Jsme mezinárodní tým 63+ online marketérů a e-commerce specialistů. Naším primárním zaměřením je optimalizace a škálování online podnikání partnerských firem na domácím trhu a jejich následný export za hranice. V marketingu si věříme už od roku 2009. Proto si necháme zaplatit, jen když přineseme výsledky.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
5min. doba čtení

Jak může neuromarketing pomoci vaší firmě?

Obchodníci si lámou hlavu nad tím, jak přesvědčit zákazníky k nákupu. Existuje mnoho případových studií, jak pozitivně ovlivnit chování spotřebitelů. Dokážeme někdy nahlédnout do hlavy zákazníka? Už teď nám může hodně říci neuromarketing.

Přečíst článek
6min. doba čtení

Jak vylepšit výkon Shopping a Performance Max kampaní v Google s pomocí CSS programu

Každý inzerent se vždy snaží optimalizovat rozpočty v kampaních tak, aby dosáhl svých cílů. Tyto cíle se u každého inzerenta liší, ať už jde o určité procento ROAS, větší prodeje, menší PNO atd. Samozřejmě není snadné dosáhnout cílů, a kromě znalostí potřebujete i nástroje, které vám pomohou splnit očekávání. Jedním z těchto nástrojů je CSS […]

Darko Ďurica Darko Ďurica
Global Account Manager
Přečíst článek
7min. doba čtení

Značky, které zvýší výdaje za marketing v roce 2023, porostou

Co všechno ovlivní digitální marketing v tomto roce? Už stačilo zpráv o krizi a špatných vyhlídkách pro rok 2023. Tak to pojďme vzít z jiného konce. Prozradíme vám, co letos v digitálním marketingu nepřehlédnout a jak čerpat z toho “zlého”. Protože jak řekl závodník Formule 1 Ayrton Senna: „Za pěkného počasí nemůžete předjet 15 aut. […]

Lucie Marková Lucie Marková
Marketing Manager
Přečíst článek