4 min. doba čtení

Jak automatizace a umělá inteligence změní služby zákazníkům

Studie společnosti Zendesk ukazuje, že zákaznická zkušenost se brzy výrazně změní. Vedoucí pracovníci se domnívají, že zákaznická zkušenost se v příštích třech letech díky automatizaci a umělé inteligenci zcela změní. Ve skutečnosti si 80 % z nich myslí, že standardní CX už nebude existovat.

Jak automatizace a umělá inteligence změní služby zákazníkům
Zdroj: Depositphotos

Podle zprávy společnosti Zendesk “Future of AI-powered CX” budou služby zákazníkům pravděpodobně lepší a rychlejší. Automatizace a umělá inteligence budou mít zásadní význam pro zefektivnění procesů, personalizaci situací a zvládnutí většího počtu interakcí se zákazníky. Vzhledem k tomu, že AI zefektivňuje procesy a zajišťuje dokonalost služeb, povede tato změna pravděpodobně ke změnám v týmech, které se zaměřují na zákaznickou zkušenost. Ve skutečnosti 64 % profesionálů v oboru očekává škrty. Studie požádala 1 300 vedoucích pracovníků v oblasti zákaznické zkušenosti z USA, Austrálie, Brazílie, Indie, Mexika, Singapuru, Španělska a Velké Británie o vyplnění dotazníku.

Umělá inteligence by měla být základem každé zákaznické zkušenosti. Bude také dohlížet na to, jak dobře pracovníci s lidskou i umělou inteligencí plní své úkoly, aby se zákazníkům dostalo skvělých služeb. Vedoucí pracovníci se domnívají, že AI bude zpracovávat 80 % kontaktů. Lidé tak budou moci pracovat na náročnějších úkolech, zatímco automatizace a AI budou využívat data k personalizaci a zlepšování zákaznické zkušenosti.

Jak se změnila zákaznická zkušenost

Odborníci předpovídají, že počet interakcí se zákazníky vzroste pětinásobně. Vedoucí představitelé zase sebevědomě tvrdí, že umělá inteligence udrží vysokou kvalitu služeb. Tato změna zajistí hladší chod věcí, pomůže lidem lépe se rozhodovat a zvýší konkurenceschopnost na trhu. S tím, jak umělá inteligence převezme rutinní úkoly, budou týmy schopny pracovat efektivněji a snižovat náklady. To umožní firmám růst i při zvyšujícím se počtu zákazníků, se kterými pracují.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Administrátoři přebírají strategičtější role

Administrátoři jako klíčové postavy podnikových procesů čelí zásadní změně. Budou stále více závislí na spolupráci s umělou inteligencí a inteligentních nástrojích pro zpracování automatizovaných kontaktů a vylepšení na bázi umělé inteligence. V rámci svých každodenních úkolů budou manažeři kontrolovat kvalitu interakcí s agenty v reálném čase, zlepšovat automatizaci, předvídat personální potřeby a zavádět do praxe pracovní postupy navržené na základě AI.

Aby zlepšili výkonnost týmu, musí se naučit používat nástroje No/Low Code pro automatizaci, přijímat rozhodnutí založená na datech a zajistit, aby si lidé a AI rozdělili práci tak, aby byli zákazníci spokojeni. Tato změna poskytne manažerům nástroje, které potřebují k dosažení strategického pokroku a zajištění hladkého průběhu procesů.

Umělá inteligence bude mít velký dopad na týmy zákaznické podpory, změní práci agentů, administrátorů a manažerů tím, že bude klást větší důraz na specializované dovednosti. Lidé, kteří pracují v zákaznickém servisu, budou mít na starosti více specializovaných úkolů:

  • Naučí se více technologických dovedností a zlepší se v používání umělé inteligence.
  • Zlepší své měkké dovednosti a budou v práci efektivnější.
  • Naučí se více specializovaných věcí.

Zástupci zákaznického servisu budou muset umět používat nástroje umělé inteligence, řešit složité problémy a neustále se učit, aby mohli poskytovat lepší služby zákazníkům a zlepšovat svůj výkon a kvalitu služeb.

Vedoucí pracovníci prosazují integraci umělé inteligence

Vedoucí pracovníci v oblasti zákaznické zkušenosti se hodně dozvědí o tom, které nápady budou u zákazníků skutečně fungovat. Budou využívat umělou inteligenci a data v reálném čase ke zlepšení zákaznické zkušenosti a spolupracovat napříč týmy, aby zajistili bezpečnost zákazníků. Poznatky AI jim pomohou rychle přicházet s novými nápady.

Budou strategicky využívat umělou inteligenci, lépe se rozhodovat a budou schopni vést své týmy i v “novém” světě, kde se neustále mění technologie i zvyky zákazníků.

Podnikání je dynamické, a proto bude ještě důležitější držet krok s rychlým vývojem technologií umělé inteligence. Pokud chcete být dlouhodobě úspěšní, musíte být připraveni na změny – včetně toho, jak vás budou vnímat zákazníci.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google do AI investuje 75 miliard dolarů
2 min. doba čtení

Google do AI investuje 75 miliard dolarů

Podle prohlášení generálního ředitele Sundara Pichaie při zveřejnění finančních výsledků Alphabetu za čtvrté čtvrtletí 2024 plánuje společnost v roce 2025 investovat přibližně 75 miliard dolarů. Ve srovnání s 32,3 miliardami dolarů investovanými v roce 2023 jde o výrazný nárůst, který poukazuje na stupňující se souboj technologických gigantů o prvenství v oblasti umělé inteligence.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
METRIXANA – Napojte si data z Heureky či Shoptetu přímo do Looker Studia
2 min. doba čtení

METRIXANA – Napojte si data z Heureky či Shoptetu přímo do Looker Studia

V dnešním dynamickém online prostředí jsou kvalitní a přehledná data základem úspěšných podnikatelských rozhodnutí. Pro mnoho majitelů e-shopů, marketérů či analytiků však může být práce s daty z různých zdrojů náročná a obtížně čitelná. Právě tady přichází na scénu METRIXANA, řešení, které přináší snadný způsob, jak propojit, zpracovat a vizualizovat marketingová data.

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder
Přečíst článek
6 nejlepších příkladů retargetingových reklam
10 min. doba čtení

6 nejlepších příkladů retargetingových reklam

Když se řekne retargeting, většině z nás napadnou jednoduché bannerové reklamy zobrazující produkty, o které jsme se nedávno zajímali. Retargeting však dokáže mnohem více. Se správnými daty a technologiemi můžeme oslovit velmi specifické skupiny uživatelů nebo dosáhnout složitých cílů. Podívejme se na několik příkladů retargetingových reklam a co nám říkají o retargetingu obecně. Dozvíte se, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+