4min. doba čtení

Jak aktuální situace ovlivnila vyhledávání na e-shopech a webových stránkách

Současná situace související se šířením viru COVID 19 výrazným způsobem ovlivnila chování lidí. Pracujeme z domu, víc komunikujeme online, a pokud je to možné, víc online i nakupujeme. Přestože celkový počet online nákupů roste, v porovnání s nedávnou minulostí se zásadně změnilo to, co nakupujeme.

Jak aktuální situace ovlivnila vyhledávání na e-shopech a webových stránkách

Luigi’s Box vybrali několik segmentů a sestavili žebříček 10 nejčastěji vyhledávaných výrazů, srovnejte svoje data se současným trendem. Zobrazujete vašim návštěvníkům relevantní výsledky?

Jídlo a nápoje (online supermarket)

V současnosti jsou všechny satirické stránky plné vtipů o prázdných regálech s moukou. Mouka se skutečně nachází v top trojce vyhledávaných potravin. Zlatým grálem je však droždí, po kterém jen během jednoho týdne poptávka vzrostla o 132 %. Droždí se používá při pečení domácího chleba, je však také zdrojem vitamínu D, všech vitamínů skupiny B, aminokyselin, enzymů a proteinů. Podporuje celkovou imunitu a pozitivně působí na náš duševní stav.

Tržnice a bazary 

Mnohé tržnice zažívají rozkvět. Nedostatek roušek v lékárnách a vzájemná solidarita, která se mezi lidmi začala šířit, měla za následek velmi vysoký nárůst poptávky po šicích strojích. Jen během jednoho týdne poptávka po nich vzrostla o neuvěřitelných 2393 %!

To, že musíme najednou trávit doma opravdu hodně času, se projevilo i ve vyhledávání produktů zábavného průmyslu. Také sběratelé mají na svoje hobby dostatek času, např. poptávka po matchbox modelech narostla o 168 % během jednoho týdne.

Knihy a hry  

Víc čteme, víc času trávíme s rodinou. Na scénu se proto vrátily klasické tituly jako Harry Potter, Dominik Dán, no a rozkvět prožívají společné aktivity jako skládání puzzle (nárůst 1286 % během jednoho týdne), různé společenské hry či vybarvování omalovánek (nárůst 265 % během jednoho týdne). Je vidět i vliv populárních televizních seriálů.

Za zmínku stojí, jak vysoko se dostala v posledním týdnu Bible.

Léky a péče o tělo 

Návštěvníci online lékáren nejvíc hledají Paralen (nárůst 216 % během jednoho týdne) a vitamín C (nárůst 61 % během jednoho týdne). Paralen je však častokrát vyprodaný, proto lidé začínají vyhledávat alternativy se stejnou účinnou látkou, např. Panadol (nárůst 463 % během jednoho týdne).

Lidé také začali spontánně vyhledávat “cokoliv”, co jim může pomoci v boji s virem, např. výraz “anti-corona”. Do žebříčku top 10 se výraz nevešel, patří mu však dvanáctá pozice.

Spotřební elektronika a domácí spotřebiče

Trendem internetu jsou momentálně informační tabulky, které vysvětlují třídy ochrany jednotlivých materiálů. Vliv těchto informací můžeme vidět např. ve vyhledávání sáčků do vysavače, po kterých během jednoho týdne poptávka vzrostla o 117 %. Materiál, ze kterého jsou sáčky vyrobené, má velmi vysokou filtraci, čímž dokáže zastavit i viry, a tedy se může použít při výrobě vysoce účinných ochranných roušek.

Pochopitelně, rostoucí poptávka po jakýchkoliv čisticích spotřebičích a pomůckách je způsobená zvýšeným zájmem o čistotu nás a našeho okolí. Domácí výroba roušek se také projevila v nákupu šicích strojů, podobně jako to můžeme vidět i u bazarů. V tomto segmentu poptávka vzrostla během jednoho týdne o 574 %.

Velikonoce se blíží. Navzdory social distance je doma tradičně třeba umýt okna. V současnosti se s touto příjemnou domácí aktivitou nejvíce v myslích zákazníků vyřizuje Kärcher. Taky poptávka po mikrovlnné troubě se opět zvýšila.

Sdílet článek
Tento článek ti přináší

Luigi´s Box

Luigi's Box představuje sadu nástrojů, pomocí kterých dokáže jakýkoliv eshop, nebo e-commerce stránka zlepšit své vyhledávání - zlepšit konverzní poměr a zvýšit příjmy.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
7min. doba čtení

Připravte svůj e-shop na hlavní sezónu

Přelom září a října představuje ten nejvyšší čas zhluboka se nadechnout a naplno se vrhnout do top sezóny roku – Black Friday a Vánoc. Přečtěte si rady z obecného pohledu na web, ale také na UX, sociální sítě, PPC a analytiku, abyste z hlavní sezóny vytěžili maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Přečíst článek