7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
Zdroj: isklad

Zatímco e-commerce trh ve střední Evropě roste, menší a střední e-shopy se dostávají pod stále větší konkurenční tlak. Vysoký počet internetových obchodů na Slovensku a v České republice byl dosud ve velké míře způsoben menší přítomností mezinárodních konkurentů. Nástup globálních hráčů z Asie, expanze marketplace platforem a rostoucí náklady však nutí mnohé e-shopy přehodnocovat své obchodní modely. A to nejen menší e-shopy, ale často i zavedené značky. Podle odborníků čelí velká část slovenských internetových obchodů existenční hrozbě a jedním z klíčových nástrojů přežití je pro ně outsourcing logistiky.

„V západní Evropě e-shopy standardně vlastní logistiku neprovozují, ale využívají služby fulfillment center. Vlastní sklad a logistika bývají výjimkou. Naproti tomu na Slovensku a v České republice logistiku outsourcuje jen přibližně 2 % e-shopů,“ uvádí Boris Heger, nový COO společnosti isklad, která patří k nejrychleji rostoucím fulfillment centrům ve střední Evropě.

„Ačkoliv tlak trhu nutí e-shopy rychle měnit své strategie, mnozí podnikatelé stále preferují provoz vlastního skladu a logistiky. Částečně je to způsobeno tím, že si mnozí nedokážou přesně spočítat skutečné náklady, které provoz skladu obnáší. Nebo jsou na něj emocionálně navázáni, protože do něj investovali spoustu energie. Neuvědomují si, že outsourcingem dokážou snížit logistické náklady až o 32 % ve srovnání s vlastním provozem a jejich e-shop zároveň dokáže růst bez investic do vlastní logistické infrastruktury. Jelikož jsou v nezanedbatelné míře odbřemeněni od starostí s logistikou, mohou se koncentrovat na rozvoj svého podnikání, což v dnešním dravém konkurenčním prostředí potřebují víc než kdy dřív,“ myslí si Heger.

Dodává, že fulfillment centra navíc zajišťují rychlejší a spolehlivější doručení objednávek, což přispívá k vyšší spokojenosti a loajalitě zákazníků. „O kvalitě zákaznické zkušenosti v e-shopu totiž dnes čím dál víc rozhoduje logistika.“

Nejmodernější fulfillment centrum ve střední Evropě

Na nejmodernější fulfillment centrum ve střední Evropě se isklad proměnil před třemi lety díky unikátnímu spojení vlastního softwaru, moderních technologií a investice tří milionů eur přes investiční platformu Crowdberry a dalšího strategického investora. isklad, přezdívaný také slovenský Amazon“, použil tří milionovou investici i na nákup technologie, díky které dokáže denně zpracovat až 20 tisíc objednávek. Unikátní automatizovaný systém, který firma sama vyvinula, umožňuje plně automatizovaný onboarding e-shopu do 30 minut – takováto jedinečná funkcionalita nemá obdobu nejen ve středoevropském regionu, ale ani v západní Evropě.

isklad aktuálně řídí stovky e-shopů a stále expanduje. „Dostali jsme se do fáze, kdy jsme připraveni obsluhovat stovky až tisíce e-shopů bez ohledu na jejich velikost. To dnes bez automatizace dokáže jen málokdo. Náš moderní automatizační software umožňuje našim klientům řídit si své e-shopy sami, prakticky bez našeho zásahu. Intenzivně jsme ho vyvíjeli deset let a představuje nejvyšší investice do procesní automatizace v rámci regionu,“ vysvětluje Martin Mitošinka, CEO iskladu. „isklad už dnes přebírá část logistiky pro velké klienty, kteří se připravují na úplný přechod na fulfillment. Tento model umožňuje výrazně snížit náklady a zároveň buduje důvěru mezi partnerem a poskytovatelem služby.“

Martin Mitošinka, CEO isklad\

Řešení pro startupy i e-commerce giganty

isklad letos představuje klíčové produktové novinky, díky kterým mohou e-shopy posunout úroveň svých služeb a nákupní zkušenost svých zákazníků opět výš: unikátní mobilní a webovou aplikaci MyOrder pro zákazníky e-shopů a logistickou službu Cross-border.

„Mobilní a webová aplikace MyOrder zjednoduší a urychlí online nákupy. Umožní spravovat všechny online objednávky z jednoho místa, dokončit nákup na různých e-shopech jedním klikem, sledovat stav objednávky či snadno vyřídit vrácení nebo reklamaci. Jednou z výrazných výhod pro e-shopy je možnost nasadit náš univerzální doručovací widget přímo do nákupního košíku. Zákazníci si tak mohou jednoduše zvolit z více než 80 způsobů doručení včetně výdejních míst a různých kurýrních služeb. Po aktivaci funkce Fast Checkout, která umožňuje expresní nákup na jeden klik s integrovanou platební bránou, se celý proces výrazně zrychlí. Registrovaní uživatelé v aplikaci MyOrder si navíc mohou uložit své údaje i preferovaný způsob dopravy – při dalším nákupu tak stráví v košíku doslova jen tři sekundy. Nástroj MyOrder umí výrazně zvýšit konverzi v košíku, snížit náklady na akvizici zákazníka a snížit náklady na dopravu,“ uvádí Martin Mitošinka. Řešení je do července tohoto roku přístupné pouze pro zákazníky iskladu a od září bude k dispozici pro každý e-shop.
Logistická služba Cross-border zase poskytuje přeshraniční doručování zásilek od e-shopu do kurýrních společností v jednotlivých zemích EU bez nutnosti měnit vlastní infrastrukturu.

„Díky technologické vyspělosti máme dnes možnost škálovat naše služby, umít obsluhovat tisíce větších či menších e-shopů a zaujmout tak vedoucí pozici ve středoevropském regionu. Cílem je poskytovat naše služby všem – od startupů až po e-commerce giganty,“ zdůrazňuje Alexander Jančo, nový Business Development Director společnosti isklad.

Logistické centrum pro celou Evropu

„Naším cílem je stát se centrální infrastrukturou e-commerce logistiky v celé Evropě,“ netají se vizí firmy její CEO, Martin Mitošinka. Společnost isklad se připravuje na expanzi mimo Slovensko a aktivně hledá lokalitu pro druhé logistické centrum v Evropě. Její ambicí je zajistit, že od momentu, kdy zákazník vstoupí do košíku, o celý proces – včetně doručení – se postará isklad. „Uvědomujeme si, že s velkým růstem se pojí i velké výzvy. Jednou z největších je zvládnout rychlou expanzi a zároveň nesnížit efektivitu. Z tohoto důvodu jsme letos obsadili klíčové manažerské pozice známými jmény ve světě e-commerce: Boris Heger, bývalý ředitel logistiky ve FactCool, převzal roli COO společnosti isklad v lednu 2025. V květnu 2025 si jako Business Development Director vzal pod svá křídla další rozvoj společnosti isklad Alexander Jančo, bývalý Managing Director společnosti Packeta Slovensko,“ říká Mitošinka.

isklad rozhranie

O společnosti isklad

isklad je slovenská technologická firma, která vznikla v roce 2015. V jednom balíku poskytuje e-shopům skladové prostory, distribuční centrum a software na automatizované řízení procesů, čímž e-shopům usnadňuje logistiku a nemalou část operativy (skladování, řešení objednávek, online platby, přeprava apod.). Dokáže tak internetovým obchodům ušetřit náklady, čas i energii, které mohou investovat do rozvoje svého podnikání. Díky unikátnímu softwaru a rozsáhlé automatizaci nabízí nejvýkonnější a nejvýhodnější fulfillment v regionu. Klientům umožňuje jako jediná společnost na trhu plně automatizovaný onboarding do 30 minut, zpracování tisíců objednávek denně a expanzi na nové trhy bez logistických bariér.

KDO JE: Alexander Jančo

Stratég, inovátor a lídr v e-commerce logistice

Jako generální ředitel doručovatelské společnosti Packeta Slovensko proměnil během sedmi let firmu z lokálního hráče s tržbbou 2,9 milionů eur a 50 zaměstnanci na tržního lídra s tržbou přes 70 mil. € a 500 zaměstnanci. Specializuje se na strategické řízení, inovační růst a budování silných týmů. Jeho strategická vize je vždy podpořena důslednou exekucí, což dokazuje i jeho hmatatelný track record. Díky hlubokým znalostem podnikatelského prostředí poskytuje firmám poradenství při nastavování strategických frameworků a hands-on koučing, který jim pomáhá dosahovat stanovených cílů. Alexander věří, že základem úspěchu v podnikání jsou systém, procesy a lidé – právě v tomto pořadí.

Alexander Jančo

KDO JE: Boris Heger

Boris Heger má více než desetileté zkušenosti v oblasti e-commerce logistiky, řízení týmů a optimalizace provozních procesů. Působil jako ředitel logistiky ve společnosti FactCool, kde byl součástí užšího managementu a odpovídal za chod distribučního centra o rozloze 10 000 m². V nejintenzivnějších fázích projektu vedl tým až 350 pracovníků, zajišťoval vyjednávání dodavatelských podmínek, podílel se na návrhu a implementaci sortovacích linek a vedl tender na nové logistické prostory a plně automatizovaná řešení hlavních skladových procesů. Kromě logistiky má zkušenosti i s projektovým řízením, produktovým managementem a mezinárodním obchodem. Dlouhodobě propojuje strategické plánování s důrazem na efektivitu, digitalizaci a technologické inovace.

Boris Heger, isklad

Boris Heger

Sdílet článek
Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
SEO se změnilo. Jste připraveni?
3 min. doba čtení

SEO se změnilo. Jste připraveni?

Vaši konkurenti už bodují na ChatGPT, Redditu a v AI vyhledávačích, zatímco vy stále budujete zpětné odkazy a optimalizujete pro Google. Mladší uživatelé dnes začínají hledat informace na sociálních sítích, nikoliv v tradičních vyhledávačích. Pokud vaše SEO strategie nefunguje i mimo Google, uniká vám zásadní změna v tom, jak lidé skutečně vyhledávají informace.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge