3min. doba čtení

Inzerujete na Facebooku? Jak víte, že se vaše reklama zobrazuje relevantnímu publiku?

Můžete mít dokonalou kreativu, výborný design a originální reklamu, ale konverze z placených kampaní na Facebooku nenaplňují očekávání. Proč? Možná se vaše reklamy nezobrazují správným lidem. Nedávná studie ukázala, že cílení reklam na základě zájmů má až 30% chybovost. 

Inzerujete na Facebooku? Jak víte, že se vaše reklama zobrazuje relevantnímu publiku?

Facebook o vás ví víc, než si myslíte 

Všeobecně známým faktem je, že Facebook o vás shromažďuje údaje všude, kde se dá. Tedy ví, co se vám líbí, jaký typ obsahu si prohlížíte, koho a co sledujete a může tak tyto údaje poskytnout inzerentům, kteří přizpůsobují své reklamy tak, aby se zobrazovaly relevantnímu publiku. Některé studie naznačují, že Facebook o vás ví víc, než vaši přátelé nebo rodina. Jaká je však míra přesnosti cílení reklamy této sociální sítě? 

V nové studii státní univerzity v Severní Karolíně zkoumali konkrétní přesnost sledování zájmů na Facebooku – tzn. jak největší sociální síť přiřazuje témata nebo obsah k jednotlivým uživatelům. A přichází s tím, že až 30 % zájmů odvozených z vašeho chování na Facebooku je irelevantních, což nutně negativně ovlivňuje vaše výdaje. 

Zkoumali chování 146 účastníků testování 

Výzkumníci vytvořili 14 nových uživatelských účtů. Kontrolovali demografické údaje a chování každého účtu a sledovali seznam zájmů, který Facebook vytvořil pro každý profil. „Tento experiment nám umožnil sledovat, jak Facebook odvozuje zájmy uživatele. Klíčovým zjištěním bylo, že Facebook k této činnosti přistupuje velmi nátlakově. I obyčejné procházení profilu nebo stránky vedlo Facebook k závěru, že uživatel se o dané téma zajímá.” 

„Nejprve jsme vytvořili nové účty a systematicky je testovali. Zjistili jsme, že 33,22 % zájmů odvozených na základě činnosti uživatele bylo nepřesných nebo irelevantních. Abychom ověřili, zda naše zjištění platí i pro větší a rozmanitější vzorek, provedli jsme druhou uživatelskou studii, ve které jsme zkoumali chování 146 účastníků z různých regionů světa. Vytvořili jsme rozšíření prohlížeče, které získávalo údaje z jejich vlastních účtů na Facebooku a na základě těchto údajů proběhl průzkum. Naši účastníci uváděli podobný rozsah nepřesností (29 %), jaký jsme zaznamenali v našem prvním experimentu.”

Výzkumníci upozorňují, že Facebook často nerozlišuje mezi pozitivními a negativními interakcemi.

Dokonce nesprávně přiřazuje oblasti zájmu, což vede ke zmatku: „Na stránce o Harrym Potterovi jsme se vyjádřili negativně a Facebook okamžitě usoudil, že máme zájem o Pottera i o Daniela Radcliffa. Například když jsme navštívili stránku Apple, Facebook usoudil, že se zajímáme o jablka.“

Společnost Meta neustále pracuje na vylepšování svých systémů a podle nedávné zpětné vazby se cílení a výkonnost reklam Facebooku mírně zlepšuje, takže je možné, že i tyto chyby budou časem odstraněny. Hlavní myšlenkou je však monitorovat výkonnost reklamy a upravovat ji na základě výsledků. Protože 30 % vašich výdajů je opravdu dost.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Threads už tahá nitky i do Evropy
3min. doba čtení

Threads už tahá nitky i do Evropy

V červenci letošního roku byla zprovozněna nová aplikace Threads, ale kvůli obavám o ochranu osobních údajů nebyla v EU dostupná. The Wall Street Journal uvádí, že společnost Meta, která za aplikací stojí, by mohla tuto platformu zpřístupnit evropským uživatelům již příští měsíc.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+