3min. doba čtení

Inzerujete na Facebooku? Jak víte, že se vaše reklama zobrazuje relevantnímu publiku?

Můžete mít dokonalou kreativu, výborný design a originální reklamu, ale konverze z placených kampaní na Facebooku nenaplňují očekávání. Proč? Možná se vaše reklamy nezobrazují správným lidem. Nedávná studie ukázala, že cílení reklam na základě zájmů má až 30% chybovost. 

Inzerujete na Facebooku? Jak víte, že se vaše reklama zobrazuje relevantnímu publiku?

Facebook o vás ví víc, než si myslíte 

Všeobecně známým faktem je, že Facebook o vás shromažďuje údaje všude, kde se dá. Tedy ví, co se vám líbí, jaký typ obsahu si prohlížíte, koho a co sledujete a může tak tyto údaje poskytnout inzerentům, kteří přizpůsobují své reklamy tak, aby se zobrazovaly relevantnímu publiku. Některé studie naznačují, že Facebook o vás ví víc, než vaši přátelé nebo rodina. Jaká je však míra přesnosti cílení reklamy této sociální sítě? 

V nové studii státní univerzity v Severní Karolíně zkoumali konkrétní přesnost sledování zájmů na Facebooku – tzn. jak největší sociální síť přiřazuje témata nebo obsah k jednotlivým uživatelům. A přichází s tím, že až 30 % zájmů odvozených z vašeho chování na Facebooku je irelevantních, což nutně negativně ovlivňuje vaše výdaje. 

Zkoumali chování 146 účastníků testování 

Výzkumníci vytvořili 14 nových uživatelských účtů. Kontrolovali demografické údaje a chování každého účtu a sledovali seznam zájmů, který Facebook vytvořil pro každý profil. „Tento experiment nám umožnil sledovat, jak Facebook odvozuje zájmy uživatele. Klíčovým zjištěním bylo, že Facebook k této činnosti přistupuje velmi nátlakově. I obyčejné procházení profilu nebo stránky vedlo Facebook k závěru, že uživatel se o dané téma zajímá.” 

„Nejprve jsme vytvořili nové účty a systematicky je testovali. Zjistili jsme, že 33,22 % zájmů odvozených na základě činnosti uživatele bylo nepřesných nebo irelevantních. Abychom ověřili, zda naše zjištění platí i pro větší a rozmanitější vzorek, provedli jsme druhou uživatelskou studii, ve které jsme zkoumali chování 146 účastníků z různých regionů světa. Vytvořili jsme rozšíření prohlížeče, které získávalo údaje z jejich vlastních účtů na Facebooku a na základě těchto údajů proběhl průzkum. Naši účastníci uváděli podobný rozsah nepřesností (29 %), jaký jsme zaznamenali v našem prvním experimentu.”

Výzkumníci upozorňují, že Facebook často nerozlišuje mezi pozitivními a negativními interakcemi.

Dokonce nesprávně přiřazuje oblasti zájmu, což vede ke zmatku: „Na stránce o Harrym Potterovi jsme se vyjádřili negativně a Facebook okamžitě usoudil, že máme zájem o Pottera i o Daniela Radcliffa. Například když jsme navštívili stránku Apple, Facebook usoudil, že se zajímáme o jablka.“

Společnost Meta neustále pracuje na vylepšování svých systémů a podle nedávné zpětné vazby se cílení a výkonnost reklam Facebooku mírně zlepšuje, takže je možné, že i tyto chyby budou časem odstraněny. Hlavní myšlenkou je však monitorovat výkonnost reklamy a upravovat ji na základě výsledků. Protože 30 % vašich výdajů je opravdu dost.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+