10min. doba čtení

Instagram Stories – ukažte svůj příběh!

V roce 2016 Instagram představil užitečnou funkci zvanou Instagram Stories (Instastories). Díky ní můžete sdílet všechny zajímavé okamžiky svého dne, ze zákulisí firmy a další zajímavé události. Můžete si pustit vaše fanoušky o kousek blíž a upevnit váš vztah. 

Instagram Stories – ukažte svůj příběh!

Dočasnost Instastories

Nemusíte se bát, že své fanoušky budou vaše Instastories otravovat nebo že je jimi zahltíte. Vaše příběhy za 24 hodin zmizí. Nikdo je nebude brát jako spam. Lidé naopak očekávají, že je budete využívat co nejvíc. Do té doby, než vyprší jeden celý den, tak budou na Instagramu k dispozici v horní liště mezi profilovými účty, které sledujete. Můžou si je prohlédnout všichni, kdo vás sledují i nesledují – pokud máte veřejný profil. 

Jakmile nahrajete příběh, vaše ikonka se stane aktivní a sledující kolem ní uvidí fialovo-oranžové kolečko. Můžete sdílet fotografie a videa, ve kterých ukážete vaši kreativitu. Při fotografování, nebo natáčení, můžete využít populární filtry. Instastories využívejte s rozumem. Něco jiného se hodí na osobní profil a něco jiného na firemní.

Můžete sdílet fotografie a videa, ve kterých ukážete vaši kreativitu. 

Postprodukce v mobilu

Na fotografie a videa si můžete zvolit jeden z nabízených filtrů – Oslo, Lagos, Melbourne, Jakarta, Abu Dhabi, Buenos Aires, New York, Jaipur, Cairo, Tokyo, Rio De Janeiro – stačí jen potáhnout prstem doprava/doleva. Příběh můžete zpestřit nejen textovým či kreslícím nástrojem, ale také přidáním umístění, zmínkou a označit tak další profil, přidat hashtag, gif, datum, anketu, počasí a další obrázky. 

Celebritní funkce

Business účty, které mají více než 10 000 sledujících mohou přidat do příběhu dokonce odkaz. Dříve to bylo možné jen u ověřených Instagram celebrit – určitě toho využijte. Není nic jednoduššího, než si otevřít článek přetažením prstu po displeji. Jednoduše můžete dostat uživatele na váš web a nemusíte sledující odkazovat na link v biu (profilu). 

Hudba v Instagramu

Instagram nezahálí a stále vylepšuje a rozšiřuje své funkce. Úplnou novinkou je zakomponování hudby do vašeho příběhu. Probíhá to stejně jako v případě ostatních filtrů – formou speciální samolepky MUSIC.

Jak na dobré Instastories?

Úplně jednoduše – prostě ukažte, co zrovna děláte. Zachyťe jedinečné okamžiky. Do feedu patří dokonalé fotografie, ale ve Stories jde hlavně o přirozenost a aktuálnost. Ukažte to, co se děje právě teď. Fotit můžete přímo z aplikace. Klepněte na ikonku foťáku v levém horním rohu obrazovky a začněte. Pokud vám záleží na kvalitě, tak foťte normálně přes váš fotoaparát na telefonu. Do Stories si fotku jednoduše nahrajete z alba. Dříve jste mohli přidat fotografie pořízené do 24 hodin, nyní je už můžete přidávat kdykoliv a cokoliv.

Úplně jednoduše – prostě ukažte, co zrovna děláte. Zachyťe jedinečné okamžiky.

Barvy a písma na Instagramu

Snažte se využít všechny možnosti příběhů naplno a buďte originální, kreativní a hlavně to buďte vy! Vylaďte si svůj příběh, zvolte hezké písmo a zvýrazněte důležité momenty kreslícím nástrojem. Dodáte tak vaší fotce výsledný vzhled, který třeba osloví větší množství lidí. Nenechte se zmást prvním dojmem, pokud máte pocit, že na výběr máte jen několik konkrétních barev při kreslení nebo tvoření písma. Ve skutečnosti máte možnost využít celou paletu barevných odstínů. Stačí, když kliknete na jednu z barev, kterou následně „podržíte“, a pak si můžete vybrat přesně takový odstín, jaký chcete. 

Buďte originální, kreativní a hlavně to buďte vy!

Chcete sledujícím něco vzkázat textem a potřebujete na to jednobarevné pozadí, do kterého snadno zakomponujete text? Stačí něco vyfotit a následně zvolit možnosti psaní textu pomocí tužky, vybrat libovolnou barvu a déle kliknout na pozadí fotky. Pozadí se vám automaticky změní a máte hotovo. V návaznosti na jednobarevné pozadí Stories můžete použít gumu, která umožňuje mazat a kreslit do původního pozadí. Další skvělý nástroj, díky kterému můžete oživit váš příběh.

Ukazujte sebe a nečekané

Ukažte něco, co se od vás neočekává, přibližte se svým followerům a ukažte klidně také nepovedené záběry. Někdy budete muset odhoďit stud! Snažte se přidávat videa a mluvte! Pokud na Stories mluvíte, tak vaše sledovanost bude jenom vyšší. Lidé rádi sledují jiné životy. Na moc videí ale pozor, fotky přináší až o 36 % více lajků než videa. Příspěvky obsahující tvář pak získávají až o 38 % více lajků. Firmy proto rády spolupracují s konkrétními lidmi, kteří mají související zájmy, na propagaci jejich značky nebo produktu. 

Příspěvky obsahující tvář získávají až o 38 % více lajků.

Nabízejte aktuálnost

Nezapomeňte: nejdůležitější je autentický a aktuální obsah. Nikoho nezajímá, co jste dělali před týdnem, ale co děláte TEĎ! Instagram je zahlcený, a proto se stává, že se k vašemu příspěvku někteří sledující ani nedostanou. V horším případě jim ho Instagram vůbec neukáže. Proto využívejte příběhy a upozorněte jimi třeba na váš nový blog.

Instastories video

Hlavní výhodou videa je, že jste „LIVE“. Máte možnost vysílat živě a je jen na vás, co followerům ukážete. Jeden z nejpopulárnějších formátů videí jsou živé otázky a odpovědi, tak se nestyďte a jděte do toho! Další oblíbenou vychytávkou je například Boomerang – krátká 3vteřinová smyčka, Superzoom s různými efekty nebo často vtipné přehrávání pozpátku

Pokud se budete muset věnovat natáčenému objektu, tak vyberte funkci „BEZ DRŽENÍ“. Důležité také je přidávat příběhy během dne i několikrát. Máte tak větší šanci, že vás fanoušci zaznamenají. 

Pokud budou reagovat, tak to děláte správně. Veřejné komentáře se tu sice psát nedají, ale můžou se vyjádřit přes soukromou zprávu.

Instastories a statistiky

Instastories umožňují zjistit, kdo váš příběh shlédl. Nedají se totiž sledovat anonymně. Kdo přesně klikl na váš příběh, zjistíte, když ho otevřete a přejedete prstem zezdola nahoru po obrazovce. Můžete si projít každý profil, ze kterého byl zobrazen váš účet. Kromě toho zde najdete interakce, návštěvy profilu, zobrazení, sledování, počet ukončení přehrávání Instastories, počet uživatelů klikajících vpřed nebo zpět. Získáte tak statistiky, které jsou především pro firmy, které přes ně propagují své produkty nebo služby, důležité.

Instastories nastavení

Můžete využít možnosti propojení Instagramu s Facebookem a příběh sdílet také na této sociální síti. Opačně je to také možné, ale tento směr není tak využíván.

Příběh můžete zvýraznit. Což znamená, že si ho přidáte do okénka na vlastní profil. Zde si ho může každý kdykoliv otevřít znovu, dokud ho nesmažete.

Po kliknutí na „Další…“ se dá příběh odstranit, uložit do vašeho telefonu, sdílet jako příspěvek, poslat nebo se dostanete k nastavení příběhů. Chcete před někým příběh skrýt, vypnout odpovědi na zprávy, povolit přátelům sdílet vaše příběhy jako zprávy nebo povolit sdílení výběrů? To vše tam najdete.

Instastories a písmo

Do příběhů můžete přidat také text. Díky tomu toho sdělíte fanouškům ještě více. Texty lze formátovat, přidat smajlíky, podbarvit text nebo vybrat písmo – moderní, neonové, psací stroj, silné či klasické.

Na výrobu příběhů existuje také plno dalších aplikací, například Canva nebo Unfold, kde můžete příspěvky doladit do dokonalosti – vytvářet koláže, sestříhat videa, zrychlit, zpomalit nebo používat jiné fonty. Teprve když máte hotovo, tak si je můžete přidat do Stories.  

Buďte kreativní a snažte se zaujmout něčím navíc. Vaši sledující to určitě ocení.

Instastories novinky 

  • Highlights – aneb vámi vybrané příběhy, které se zobrazují na vašem profilu pod popisem BIO. Můžete si tak ukládat vaše nejoblíbenější stories a více tím zosobnit profil. Můžete si přidat různá témata, sladit profil a zvolit takovou úvodní fotografii, která nejvíce zaujme.
  • Hudba – vlastní hudební kulisu do vašeho příběhu můžete přidat dvěma způsoby. Buď díky speciální samolepce MUSIC nebo skrz Nastavení ještě předtím, než začnete s natáčením videa. Přes Nastavení jednoduše vyhledáte a po spuštění nahrávání se začne vybraná píseň automaticky přehrávat. Hodí se to, pokud chcete na píseň třeba tancovat. 🙂 Písničky si můžete vyhledávat dle autorů, žánrů a popularity. K dispozici je několik tisíc skladeb napříč žánry. Instagram přidává nové a nové písně každý den. K dispozici je také nástroj, díky kterému si můžete vybrat přesnou pasáž songu, kterou chcete použít. 
  • Live na Boomerang – pokud máte v mobilu funkci „live photo“, tak si ji zapněte a foťte. Po vložení live fotky na Instastories stačí, když déle podržíte prst na fotce a chvíli počkáte. Najednou z ní máte animovaný GIF.
  • Ankety/otázky – ptejte se svých fanoušků, zapojujte je. Pro ně je to zábavné a máte pak možnost vidět, jak jednotliví followeři odpovídají. Dozvíte se o více informací a vyzvete je k akci.

Přímý prodej produktů

Pokud propagujete e-shop, zaujme vás přímý prodej produktů přes Instagram. Produkt můžete na označit (tag) na fotce a sledující se díky tomu může jednoduše prokliknout do detailu a poté do samotného e-shopu, kde ho může koupit. Instagram tuto funkci provedl elegantně a to tak, že na první pohled není vidět.  

InstaStories pro marketingové účely

Na Instagramu je rok od roku více uživatelů. Není se čemu divit. Nabízí takové možnosti, že neslouží jen pro osobní využití, ale i jako důležitý marketingový nástroj pro firmy. Využívají ho nejen globální značky, ale také střední a malé firmy pro zviditelnění svých produktů či služeb nebo konkrétní značky. 

INSTAGRAM – placená reklama 

Reklamu můžete jako firma nakupovat pomocí rozhraní Instagramu. Reklama se zobrazuje na celé obrazovce a video běží po dobu 15 sekund se zvukem, pokud je potřeba. Fotografie se zobrazuje 5 sekund.

Uživatelé si prohlíží příběhy a mezi nimi se jim občas zobrazí reklama, kterou mohou přeskočit, ale nemusí. Vytvořte ji tedy takovou, aby zaujala. Můžete k ní přidat odkaz a tím získat sledující na váš web.

Výhodou je jednoduchost a rychlost celého procesu zadání reklamy. Nevýhodou je neautenticita dané reklamy a menší možnost zacílení na konkrétní segment či produktovou niku trhu.

Výhodou je jednoduchost a rychlost celého procesu zadání reklamy.

INSTAGRAM – autentická reklama a influenceři

Jiný způsob je propagovat produkty a služby díky spolupráci s konkrétními autentickými influencery. Nejprve se zamyslete nad hodnotami a cíli své značky, oborem a zaměřením (sport, fashion, technologie, atd.) konkrétních vybraných influencerů. Ano je to na první pohled časově náročnější, ale osobnější a zacílenější způsob propagace. Pro zrychlení celého procesu existují služby, kde můžete jednodušeji takovou spolupráci poptat a celý proces efektivně vyřešit.

Sdílet článek
Linketica.com
Tento článek ti přináší

Linketica.com

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálním marketingu do roku 2024
7min. doba čtení

Trendy v digitálním marketingu do roku 2024

Sledování nových trendů v digitálním marketingu je klíčem k úspěšnému přežití a růstu v rychle se měnícím digitálním prostředí. Online marketéři a marketingové agentury se neustále snaží udržet si náskok, sledovat inovace a přizpůsobovat se změnám, aby zůstali konkurenceschopní.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+