3 min. doba čtení

Influencery sleduje každý druhý internetový uživatel, dvě pětiny sledujících již osobnosti inspirovaly k nákupu produktů

Polovina online uživatelů na Slovensku sleduje na sociálních sítích influencera nebo známou osobnost. Jaký je jejich postoj k jejich placené spolupráci a charitativním aktivitám?

Influencery sleduje každý druhý internetový uživatel, dvě pětiny sledujících již osobnosti inspirovaly k nákupu produktů
Zdroj: Depositphotos

Průzkum byl proveden na vzorku 500 respondentů slovenské internetové populace ze Slovenského národního panelu ve věku 15 let a více. Sponzorují ho společnosti ResSOLUTION Group a Nielsen.

Mezi mladými lidmi ve věku 15 – 34 let více než tři čtvrtiny dotázaných sledují alespoň jednoho influencera nebo známou osobnost na sítích. Nepřekvapivě pak tato tendence klesá s věkem, například z uživatelů starších 55 let sleduje influencery pouze 17 %. Ženy také častěji sledují na sítích známé osobnosti.

 

Běžnou součástí obsahu sdíleného na profilech celebrit jsou dnes příspěvky sloužící k propagaci značek, s nimiž mají tyto celebrity placenou spolupráci. Jaký je postoj Slováků, kteří sledují influencery na jejich sítích?

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

28 % z nich v průzkumu uvedlo, že jim nevadí placené propagační akce. Opět to častěji dělali mladší respondenti. Opačný postoj zaujalo pouze 11 % vzorku. Největší část respondentů (49 %) však stojí někde uprostřed: někdy jim propagace vadí a někdy ne. Dá se však počítat s tím, že uživatelé si takových příspěvků všimnou, protože pouze 2 % respondentů, kteří sledují influencery, uvedlo, že takové příspěvky nezachytili.

Dalším pozitivním poznatkem pro značky může být to, že 39 % sledujících nikdy nekoupilo produkt nebo službu na základě doporučení osobnosti na sociálních sítích. Pětina tak učinila vícekrát a necelá pětina jednou.

Trochu jinou otázkou však je, zda jsou příspěvky založené na placené spolupráci pro sledující důvěryhodné. Skutečně, 55 % respondentů odpovědělo ne (42 % spíše ne a 13 % rozhodně ne).

Někteří influenceři a celebrity také využívají sociální média k podpoře různých charitativních projektů, ať už jde o získávání finančních prostředků, šíření povědomí o problémech v neziskovém sektoru nebo podporu charitativních akcí. 70 % uživatelů influencerů již vidělo takové výzvy na svých profilech. 29 % sledujících pak podpořilo charitativní projekty samostatně právě v důsledku výzvy influencera – 14 % dokonce několikrát a 15 % jednou.

Tisková zpráva

Evropská komise nedávno zveřejnila zprávu o neférovém přístupu influencerů. Tvůrci místo správného označení “placená spolupráce” volili jiné formulace, jako je “spolupráce” (16 %), “partnerství” (15 %) nebo obecné poděkování partnerské značce (11 %), a ukázalo se, že až 4 z 5 influencerů porušují pravidla komerčního obsahu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+