3 min. doba čtení

Influencery sleduje každý druhý internetový uživatel, dvě pětiny sledujících již osobnosti inspirovaly k nákupu produktů

Polovina online uživatelů na Slovensku sleduje na sociálních sítích influencera nebo známou osobnost. Jaký je jejich postoj k jejich placené spolupráci a charitativním aktivitám?

Influencery sleduje každý druhý internetový uživatel, dvě pětiny sledujících již osobnosti inspirovaly k nákupu produktů
Zdroj: Depositphotos

Průzkum byl proveden na vzorku 500 respondentů slovenské internetové populace ze Slovenského národního panelu ve věku 15 let a více. Sponzorují ho společnosti ResSOLUTION Group a Nielsen.

Mezi mladými lidmi ve věku 15 – 34 let více než tři čtvrtiny dotázaných sledují alespoň jednoho influencera nebo známou osobnost na sítích. Nepřekvapivě pak tato tendence klesá s věkem, například z uživatelů starších 55 let sleduje influencery pouze 17 %. Ženy také častěji sledují na sítích známé osobnosti.

 

Běžnou součástí obsahu sdíleného na profilech celebrit jsou dnes příspěvky sloužící k propagaci značek, s nimiž mají tyto celebrity placenou spolupráci. Jaký je postoj Slováků, kteří sledují influencery na jejich sítích?

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

28 % z nich v průzkumu uvedlo, že jim nevadí placené propagační akce. Opět to častěji dělali mladší respondenti. Opačný postoj zaujalo pouze 11 % vzorku. Největší část respondentů (49 %) však stojí někde uprostřed: někdy jim propagace vadí a někdy ne. Dá se však počítat s tím, že uživatelé si takových příspěvků všimnou, protože pouze 2 % respondentů, kteří sledují influencery, uvedlo, že takové příspěvky nezachytili.

Dalším pozitivním poznatkem pro značky může být to, že 39 % sledujících nikdy nekoupilo produkt nebo službu na základě doporučení osobnosti na sociálních sítích. Pětina tak učinila vícekrát a necelá pětina jednou.

Trochu jinou otázkou však je, zda jsou příspěvky založené na placené spolupráci pro sledující důvěryhodné. Skutečně, 55 % respondentů odpovědělo ne (42 % spíše ne a 13 % rozhodně ne).

Někteří influenceři a celebrity také využívají sociální média k podpoře různých charitativních projektů, ať už jde o získávání finančních prostředků, šíření povědomí o problémech v neziskovém sektoru nebo podporu charitativních akcí. 70 % uživatelů influencerů již vidělo takové výzvy na svých profilech. 29 % sledujících pak podpořilo charitativní projekty samostatně právě v důsledku výzvy influencera – 14 % dokonce několikrát a 15 % jednou.

Tisková zpráva

Evropská komise nedávno zveřejnila zprávu o neférovém přístupu influencerů. Tvůrci místo správného označení “placená spolupráce” volili jiné formulace, jako je “spolupráce” (16 %), “partnerství” (15 %) nebo obecné poděkování partnerské značce (11 %), a ukázalo se, že až 4 z 5 influencerů porušují pravidla komerčního obsahu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
AI formuje tvorbu obsahu. Co na to influenceři?
3 min. doba čtení

AI formuje tvorbu obsahu. Co na to influenceři?

Nedávná zpráva společnosti HypeAuditor odhaluje důležité trendy jak používají nástroje AI influenceři na Instagramu. umělá inteligence začíná hrát roli nejen při tvorbě obsahu, ale také v rámci influencer marketingu. Průzkum mezi 620 influencery z USA, Velké Británie a Austrálie poskytuje přehled o jejich postojích k obsahu vytvářenému umělou inteligencí, digitálním klonům a potenciální budoucnosti influencerů […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+