5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A to i přesto, že potenciál tohoto prostoru je mnohem větší, než jak ho dnes využíváme.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
Zdroj: Depositphotos

Herní reklama sice roste, ale její potenciál zůstává z velké části nevyužitý. V roce 2024 dosáhly mobilní herní reklamy v USA hodnoty 7,77 miliardy dolarů, což představovalo více než 90 % všech příjmů z herní reklamy.

I v roce 2025 zůstává mobil hlavním tahounem tohoto segmentu. Přesto tvoří v rámci celkového trhu digitální reklamy jen 2,8 % výdajů, zatímco hráči tráví v mobilních hrách až 12,4 % celkového času věnovaného digitálním médiím.

Tento nepoměr poukazuje na výraznou mezeru mezi využíváním her a objemem reklamy, kterou do nich značky investují.

Z dlouhodobého hlediska je ale trend jasný: za posledních pět let se příjmy z herní reklamy více než zdvojnásobily. Podle prognóz by měly v USA v roce 2026 překročit hranici 10 miliard dolarů.

Hráči reagují na reklamy různě

Podle aktuálních dat z průzkumu Attest 32 % hráčů in-game reklamy ignoruje. Zajímavé ale je, že stejné procento je považuje za užitečné. Dalších 31 % je vnímá jako rušivé, ale jen 6 % uvedlo, že se s nimi vůbec nesetkalo. To znamená, že většina hráčů je na reklamní obsah zvyklá. Jeho účinnost závisí především na formě a kontextu.

Další data ukazují, že hráči jsou citliví zejména na reklamy v příběhových single-player hrách. Až 53 % z nich uvádí, že takové reklamy narušují herní zážitek. V ostrém kontrastu stojí reward-based formát, se kterým se podle průzkumu Attest setkalo už 43,8 % hráčů v USA – a ten je ve většině případů vnímán pozitivně, protože přináší přímou herní výhodu výměnou za pozornost.

To, zda hráči reklamu přijmou nebo odmítnou, nezáleží tolik na jejím obsahu – klíčové je, jak je do hry začleněna. Rozhoduje správné načasování, soulad s herním kontextem a to, zda ji hráč vnímá jako přínos.

Kdo vlastně hraje?

eMarketer předpovídá, že do roku 2027 bude téměř 75 % americké generace Z aktivně hrát digitální hry. To jen potvrzuje, že hry jsou pro tuto skupinu přirozeným médiem. V závěsu za nimi jsou mileniálové a generace X. Neopomínejme ale ani starší generace – zájem roste i mezi baby boomery.

Zájmy jednotlivých věkových skupin se však liší. Generace Z preferuje shooting a action/adventure hry, zatímco starší hráči tíhnou spíše k logickým, strategickým nebo simulačním hrám.

To je zásadní pro segmentaci reklamy – jiný přístup bude fungovat v e-sportu a úplně jiný ve hrách typu Candy Crush.

Jaké reklamní formáty fungují?

Reklama ve hrách už dávno není jen o bannerech. Existuje celá řada formátů, které dokážou značku zapojit do herního zážitku tak, aby působila přirozeně a nerušivě. Mezi nejefektivnější formáty patří:

  • Reward-based reklamy – za zhlédnutí videa nebo kliknutí hráč získá herní výhodu.
  • Product placement a native reklama – značky jsou přímo součástí herního příběhu či prostředí.
  • Sponzorované skiny a předměty – vizuální nebo funkční doplňky, které si hráč může do hry přidat. Může jít o speciální oblečení, výbavu nebo herní předmět s designem konkrétní značky. Tyto prvky bývají často součástí limitovaných kampaní a propojují značku s herním světem způsobem, který je pro hráče atraktivní a přirozeně zapadá do herního zážitku.
  • Advergames – hry vytvořené speciálně pro značku, kde se produkt nebo hodnoty značky stávají ústředním motivem herního zážitku. Zatímco v případě zmíněného product placementu značka vstupuje do již existující hry, u advergames jde o vlastní herní titul vytvořený přímo pro ni. Taková hra slouží jako dlouhodobý nástroj pro budování vztahu se zákazníkem prostřednictvím zábavy, interakce a aktivního zapojení.
  • Interstitial ads – krátké fullscreen reklamy, které se zobrazují během přirozených přestávek ve hře. Typicky při načítání nové úrovně nebo během přechodu mezi herními scénami.

Je in-game reklama zajímavá pro e-commerce?

Herní prostředí nabízí značkám víc než jen prostor pro zobrazení loga. Vytváří příležitost k interakci, kterou hráči přirozeně vnímají jako součást příběhu nebo motivačního systému hry. Právě tato forma propojení dělá z in-game reklamy jedinečný nástroj pro budování značky.
Úspěch však závisí na tom, jak dobře dokáže značka zacílit – a to nejen demograficky, ale i podle typu hry. Jiný přístup bude fungovat v simulátorech, kde hráč staví, zařizuje a plánuje (např. značka nábytku), a jiný ve sportovních titulech, kde jsou přirozenou volbou módní či lifestylové značky. V mobilních casual hrách zase dávají smysl FMCG produkty, které odpovídají rychlému a opakovanému stylu hraní.

Generace Z a mladší mileniálové už tráví v hrách výraznou část svého digitálního času. Často ale zatím neprošli přímými konverzními kanály značky. In-game reklama tak může být právě tím prvním kontaktem, který je přivede do e-shopu, na landing page nebo k registraci do věrnostního programu.

Pro značky a agentury jsou hry zajímavým prostorem hlavně proto, že oslovují široké publikum. A má to ještě jednu výhodu: konkurence je v tomto prostředí zatím relativně malá. Nabízejí navíc způsob, jak se se zákazníkem spojit aktivně – nikoli jen pasivním zobrazením jako u bannerů nebo videí. Důležité ale je rozumět hernímu světu a vstupovat do něj citlivě, aby značka hráče neodradila, ale zaujala.

Sdílet článek
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám se o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtruji témata z oblasti e-commerce a marketingu, abyste měli vše na jednom místě a získali přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Tvořím i časopis Ecommerce Bridge. 📰

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?
4 min. doba čtení

Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekce komentářů. Sociální sítě čím dál víc podporují obsah, který vyvolává interakci, a právě komentáře jsou signálem, který algoritmy sledují velmi pozorně.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe