
Průzkum Alibaba na vzorku amerických maloobchodníků vykresluje optimistický obrázek prostředí e-commerce mezi malými podniky. Celých 84 % respondentů je ohledně vyhlídek na letošní rok opatrně optimistických, zatímco 44 % je velmi optimistických. Naopak pouze 6 % respondentů je při odhadu růstu svého online podnikání pesimistických.
Malí podnikatelé chtějí přejít do onlinu
Průzkum ukázal, že pouze 53 % respondentů se v současné době věnuje online prodeji. 44 % tento kanál dosud nevyužívá a pouze 3 % se stále zdráhají uvažovat o online prodeji.
Do budoucna průzkum naznačuje výrazný posun ve strategickém zaměření malých podniků směrem k elektronickému obchodování. Až 75 % respondentů očekává, že do roku 2024 bude online podnikání hrát v jejich celkové strategii výrazně větší roli. Tento trend podtrhuje vyvíjející se digitální prostředí a nevyužitý potenciál širšího zásahu publika a růstu podnikání, který umožňují platformy e-commerce.

Zdroj: Alibaba.com
Překážky na cestě k úspěchu
Navzdory slibným vyhlídkám čelí malé podniky na cestě k úspěchu v e-commerce několika digitálním překážkám. Mezi hlavní výzvy patří účinnost digitálního marketingu (50 %), komunikace se zákazníky (34 %) a technologická infrastruktura a modernizace (31 %).

Zdroj: Alibaba.com
Kromě toho se jako klíčový faktor ukazuje integrace umělé inteligence. Přibližně dvě třetiny respondentů průzkumu uvádějí, že používají nějakou formu strojového učení, zatímco zbytek vyjadřuje záměr iniciovat změny v oblasti AI. Zajímavé je, že navzdory jasným přínosům zůstává míra přijetí mezi společnostmi s vysokými příjmy pomalá.
“V podnicích s vysokými příjmy je zavádění AI pozoruhodně pomalé, 83 % respondentů z firem s příjmy nad 5 milionů dolarů AI nepoužívá,” uvádí zpráva.
Polovina roku je téměř za námi a podnikatelé v USA vidí jako další krok posílení online přítomnosti svého podnikání za hranicemi.

Zdroj: Alibaba.com