3 min. doba čtení

Hospodaření zákazníků: V EU rostou úspory, v USA výdaje

Jak poznamenal deník Financial Times, ekonomické trendy ve Spojených státech a v Evropě se po vypuknutí epidemie rozcházejí. Zatímco v obou regionech se během výluky zvýšily úspory, Američané nyní zvýšili své výdaje, což přispělo k hospodářskému růstu. Hospodaření zákazníků v USA se změnilo a spotřebitelé utrácejí více peněz na podporu ekonomiky. Naopak, Evropané si zachovali vyšší míru úspor, částečně kvůli obavám plynoucím z ruské invaze na Ukrajinu.

Hospodaření zákazníků: V EU rostou úspory, v USA výdaje
Zdroj: Depositphotos

Ekonomické trendy: míra úspor se v různých částech Atlantiku liší

Míra úspor domácností v Evropě dosáhla ve druhém čtvrtletí tříletého maxima 15,7 %. To je výrazně nad předpandemickou normou 12,3 %. Nejnovější údaje Eurostatu tento trend ostře kontrastují se Spojenými státy, kde míra osobních úspor dosáhla ve druhém čtvrtletí 5,2 %, což je pod průměrem 6,1 % v letech 2010 – 2019.

Hlavní ekonom agentury Moody’s Analytics říká: „Nižší míra úspor v USA pomohla zvýšit spotřebitelské výdaje, které byly hlavním motorem růstu v USA a klíčovým důvodem, proč americká ekonomika rostla rychleji než evropská.“

Maloobchodní sektor v USA má přesto na začátku nákupní sezóny problémy. Spotřebitelské výdaje v USA v srpnu zpomalily a vzrostly pouze o 0,2 % oproti 0,5 % v červenci. Údaje Úřadu pro ekonomickou analýzu poukazují na brzký návrat do školy a výdaje spojené s cestováním. Stejně i na pokračující tlak na růst pracovních míst, který mohl hrát roli v těchto nižších výdajích.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Spotřebitelská důvěra v USA roste na pozadí přetrvávajících problémů

Navzdory těmto potížím se důvěra spotřebitelů v americkou ekonomiku slibně rozvíjí. Index spotřebitelského sentimentu Michiganské univerzity vzrostl z 67,9 bodu v předchozím měsíci na 70,1 bodu.

„Ačkoli sentiment zůstává částečně pod svým historickým průměrem kvůli frustraci z vysokých cen, spotřebitelé si plně uvědomují, že inflace nadále zpomaluje,“ poznamenala Joanne Hsu z Michiganské univerzity.

Hsu zároveň dodala, že výsledek voleb bude mít dopad na nákupní chování, které bude určovat touhy mnoha lidí.

Rozdílné nákupní trendy v USA a Evropě poukazují na složitou souhru geopolitických událostí a ekonomických prvků, které ovlivňují chování spotřebitelů na obou stranách Atlantiku.

Přestože se e-commerce stále potýká s otázkami ohledně výše výdajů před blížící se vánoční sezónou, tento opatrný optimismus by mohl být pro obchody přínosem.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe