3 min. doba čtení

Hlídač shopů přináší analýzu Black Friday

Hlídač shopů již tradičně po Black Friday víkendu přináší svoji analýzu toho, jak se e-shopy chovají ke spotřebitelům při oznamování výše slev.

Hlídač shopů přináší analýzu Black Friday

Co podstatného v analýze najdete?

  • Většina e-shopů se již přidala k Alze CZC a pro letošní Black Friday již slevy uváděla dle nových pravidel (rychlá tabulka sledovaných e-shopů). 

  • Našli se ale i e-shopy, které hřeší na to, že ještě novela neplatí a slevy uměle navyšovali -> koukněte na jeden příklad vybraný z analýzy níže.

  • E-shopy, které letos přešly a poprvé použily nová pravidla, uvádějí oproti loňskému roku prakticky poloviční (již reálné) slevy.
    Například: Zatímco loni uváděl Mall v průměru Black Friday slevu ve výši 32 %, letos byla 17%. Nebo Datart loni uváděl 30 %, letos 16 %.

  • V Black Friday nabídce bylo podobné množství produktů jako loni. Většinou se jedná o jednotky procent z celkové nabídky e-shopu. Reálné Black Friday slevy se letos pohybovaly mezi 15 – 30 %. Nejčastěji se Black Friday slevy letos vztahovaly na elektroniku, šperky a domácí spotřebiče.

  • Ani letos se Black Friday neomezilo na jeden den či víkend v měsíci, Black Friday akce probíhají celý listopad, v některých případech i vícekrát po sobě.

  • Perlička na závěr: Zatímco Black Friday slevy už bere většina e-shopů podle nových pravidel, na jejich “běžné” slevy, jako by se pravidla nevztahovala. Porovnejte si data Hlídače pro všechen zlevněný sortiment, nejen Black Friday akce.

Připomeňme, že analýza Hlídače shopů popisuje i jak vypadá směrnice EU, i že coby novela zákona o ochraně spotřebitele definující mimo jiné nová pravidla pro výpočet slev je již schválena a začne platit na přelomu roku.

Kouzlení se slevami

Příklad, jak vypadalo kouzlení se slevami i při letošním Black Friday: Bluetooth reproduktor Trevi XR 9A5 na Okay.cz. 

  • Produkt byl zařazený v BF akci s “cenou po slevě” 803 Kč (je zde i uvedena cena před touto “Dodatečnou slevou 10 %” 892 Kč a přeškrtnutá doporučená cena výrobce 1499 Kč.)

  • Nicméně prakticky celý říjen před BF prodával Okay.cz tento produkt za 600 Kč
    = reálně je tedy v BF zdražen o 36 %. 

Podle nových pravidel musí prodejce u slevy uvést minimální cenu za posledních 30 dní před akcí, což je v tomto případě 590 Kč, a slevu (v tomto případě zdražení) vypočítat z ní.

zdroj: Okay.cz

Ještě jednou přikládáme odkaz na celou analýzu a samostatnou tabulku s daty za letošní Black Friday.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+