3min. doba čtení

Hlídač shopů přináší analýzu Black Friday

Hlídač shopů již tradičně po Black Friday víkendu přináší svoji analýzu toho, jak se e-shopy chovají ke spotřebitelům při oznamování výše slev.

Hlídač shopů přináší analýzu Black Friday

Co podstatného v analýze najdete?

  • Většina e-shopů se již přidala k Alze CZC a pro letošní Black Friday již slevy uváděla dle nových pravidel (rychlá tabulka sledovaných e-shopů). 

  • Našli se ale i e-shopy, které hřeší na to, že ještě novela neplatí a slevy uměle navyšovali -> koukněte na jeden příklad vybraný z analýzy níže.

  • E-shopy, které letos přešly a poprvé použily nová pravidla, uvádějí oproti loňskému roku prakticky poloviční (již reálné) slevy.
    Například: Zatímco loni uváděl Mall v průměru Black Friday slevu ve výši 32 %, letos byla 17%. Nebo Datart loni uváděl 30 %, letos 16 %.

  • V Black Friday nabídce bylo podobné množství produktů jako loni. Většinou se jedná o jednotky procent z celkové nabídky e-shopu. Reálné Black Friday slevy se letos pohybovaly mezi 15 – 30 %. Nejčastěji se Black Friday slevy letos vztahovaly na elektroniku, šperky a domácí spotřebiče.

  • Ani letos se Black Friday neomezilo na jeden den či víkend v měsíci, Black Friday akce probíhají celý listopad, v některých případech i vícekrát po sobě.

  • Perlička na závěr: Zatímco Black Friday slevy už bere většina e-shopů podle nových pravidel, na jejich “běžné” slevy, jako by se pravidla nevztahovala. Porovnejte si data Hlídače pro všechen zlevněný sortiment, nejen Black Friday akce.

Připomeňme, že analýza Hlídače shopů popisuje i jak vypadá směrnice EU, i že coby novela zákona o ochraně spotřebitele definující mimo jiné nová pravidla pro výpočet slev je již schválena a začne platit na přelomu roku.

Kouzlení se slevami

Příklad, jak vypadalo kouzlení se slevami i při letošním Black Friday: Bluetooth reproduktor Trevi XR 9A5 na Okay.cz. 

  • Produkt byl zařazený v BF akci s “cenou po slevě” 803 Kč (je zde i uvedena cena před touto “Dodatečnou slevou 10 %” 892 Kč a přeškrtnutá doporučená cena výrobce 1499 Kč.)

  • Nicméně prakticky celý říjen před BF prodával Okay.cz tento produkt za 600 Kč
    = reálně je tedy v BF zdražen o 36 %. 

Podle nových pravidel musí prodejce u slevy uvést minimální cenu za posledních 30 dní před akcí, což je v tomto případě 590 Kč, a slevu (v tomto případě zdražení) vypočítat z ní.

zdroj: Okay.cz

Ještě jednou přikládáme odkaz na celou analýzu a samostatnou tabulku s daty za letošní Black Friday.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek