3 min. doba čtení

Googlenení je na ústupu. Stále více vyhledáváme na sociálních sítích

Třetina Američanů přistupuje na web výhradně prostřednictvím chytrých telefonů. Stále častěji používáme internet v mobilních telefonech a počítače ustupují do pozadí. Jak tedy spotřebitelé využívají online prostor?

Googlenení je na ústupu. Stále více vyhledáváme na sociálních sítích
Zdroj: Depositphotos

Těmito změnami se zabýval online průzkum společností Forbes Advisor a Talker Research, který byl proveden na vzorku 2 000 Američanů.

Digitální chování se mění

Pokud jde o přístup k internetu, mobilní zařízení jsou na vzestupu. Tento trend potvrzuje 39 % Mileniálů a 40 % Generace Z. Zajímavé je, že sociální média začínají nahrazovat vyhledávače – 24 % účastníků používá k vyhledávání platformy sociálních médií. 13 % respondentů dokonce nakupuje přímo v těchto aplikacích.

Generační změny ve vyhledávacích návycích

Generace Z používá Google o 25 % méně než generace X. Na druhou stranu téměř polovina generace Z (46 %) a 35 % mileniálů používá k získávání informací především sociální média.

Co všechno je novodobý vyhledávač?

Každá platforma má svá specifika. Výhodou YouTube je, že formáty videí jsou vhodné pro vysvětlování složitějších témat. Pravděpodobně proto jej 57 % respondentů uvedlo jako náhradu vyhledávače. V těsném závěsu za ním vede Facebook s 56 %. Pro podobné účely používá 38 % uživatelů TikTok a 36 % Instagram. TikTok je preferován v kategoriích, jako jsou vlasy a make-up, recepty nebo nápady na dárky.

Výhoda pro značky

44 % příslušníků generace Z a 35 % mileniálů vyhledává nové značky na sociálních sítích. 24 % respondentů uvedlo, že je tam objevují každý den.

29 % respondentů dává přednost sociálním médiím kvůli jejich pohodlnosti a poutavému obsahu.

19 % si cení personalizovaných výsledků a považuje za snazší objevit malé podniky.

Změna je… byznys

Baby boomers jsou zvyklí vyhledávat věci online klasickým způsobem, tedy pomocí vyhledávačů. U Gen Z tento trend klesá, konkrétně o 30 %. Google zůstává dominantním vyhledávačem pro restaurace a bary (81 %), ale jeho používání mezi mladšími generacemi klesá (66 % u Gen Z).

Výsledky průzkumu jsou poučením i pro nás. Zajištění responzivního zobrazení webu na mobilních zařízeních by mělo být samozřejmostí. Firmy, které chtějí zaujmout mladší publikum, by neměly zapomínat na poutavý video obsah na platformách, jako je TikTok a Instagram.

Zaměření na Generaci Z má smysl, ale nezapomeňte naslouchat i starší cílové skupině. Obsah a strategie vyhledávání by měly být přizpůsobeny odlišným preferencím každé generace.

Nadále se zaměřujte na SEO pro tradiční vyhledávače a zároveň využívejte sílu platforem sociálních médií pro zviditelnění a objevování značky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů
4 min. doba čtení

LinkedIn spouští Boost kampaně. Slibuje rozšíření dosahu a získávání leadů

Přicházejí LinkedIn Boost kampaně – nová funkce, která firmám umožňuje propagovat příspěvky na generování leadů. Z organických příspěvků se stanou reklamy a rozšíří si dosah. Jak přistoupit k novému nástroji a jak jej efektivně jej využít? Podíváme se na to, co novinka přináší a jak ji spustit. Výhodou je, že je přístupná globálně a můžeme […]

Redakcia Redakcia
Přečíst článek
Politické reklamy a telekomunikace mění dynamiku reklamních investic v USA
4 min. doba čtení

Politické reklamy a telekomunikace mění dynamiku reklamních investic v USA

Trh digitální reklamy v USA čeká v letošním roce výrazný růst. V čele výdajů stojí telekomunikační služby, maloobchod a spotřební zboží. Prezidentské volby se projevují i na reklamním prostoru. Zdá se, že americká reklama si zachovává klíčové investice do sociálních médií a display reklamy. Výdaje dosáhnou rekordních 302 miliard USD, což signalizuje dynamický rok pro […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce
3 min. doba čtení

Kdo se vyzná v digitálním chování Baby Boomers? Leží zde nevyužitá příležitost pro e-commerce

Co se líbí Gen Z? Kde nalezneme Gen Z? Jak oslovit Gen Z? Kolem mladých dospělých se soustřeďuje pozornost v mnoha článcích i přednáškách. Nový report však odhaluje překvapivý trend, který může ovlivnit marketingové strategie. Baby Boomers, generace narozená mezi lety 1946 a 1964, prochází digitální revolucí. A tu mnoho značek zatím přehlíží.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+