Těmito změnami se zabýval online průzkum společností Forbes Advisor a Talker Research, který byl proveden na vzorku 2 000 Američanů.
Digitální chování se mění
Pokud jde o přístup k internetu, mobilní zařízení jsou na vzestupu. Tento trend potvrzuje 39 % Mileniálů a 40 % Generace Z. Zajímavé je, že sociální média začínají nahrazovat vyhledávače – 24 % účastníků používá k vyhledávání platformy sociálních médií. 13 % respondentů dokonce nakupuje přímo v těchto aplikacích.
Generační změny ve vyhledávacích návycích
Generace Z používá Google o 25 % méně než generace X. Na druhou stranu téměř polovina generace Z (46 %) a 35 % mileniálů používá k získávání informací především sociální média.
Co všechno je novodobý vyhledávač?
Každá platforma má svá specifika. Výhodou YouTube je, že formáty videí jsou vhodné pro vysvětlování složitějších témat. Pravděpodobně proto jej 57 % respondentů uvedlo jako náhradu vyhledávače. V těsném závěsu za ním vede Facebook s 56 %. Pro podobné účely používá 38 % uživatelů TikTok a 36 % Instagram. TikTok je preferován v kategoriích, jako jsou vlasy a make-up, recepty nebo nápady na dárky.
Výhoda pro značky
44 % příslušníků generace Z a 35 % mileniálů vyhledává nové značky na sociálních sítích. 24 % respondentů uvedlo, že je tam objevují každý den.
29 % respondentů dává přednost sociálním médiím kvůli jejich pohodlnosti a poutavému obsahu.
19 % si cení personalizovaných výsledků a považuje za snazší objevit malé podniky.
Změna je… byznys
Baby boomers jsou zvyklí vyhledávat věci online klasickým způsobem, tedy pomocí vyhledávačů. U Gen Z tento trend klesá, konkrétně o 30 %. Google zůstává dominantním vyhledávačem pro restaurace a bary (81 %), ale jeho používání mezi mladšími generacemi klesá (66 % u Gen Z).
Výsledky průzkumu jsou poučením i pro nás. Zajištění responzivního zobrazení webu na mobilních zařízeních by mělo být samozřejmostí. Firmy, které chtějí zaujmout mladší publikum, by neměly zapomínat na poutavý video obsah na platformách, jako je TikTok a Instagram.
Zaměření na Generaci Z má smysl, ale nezapomeňte naslouchat i starší cílové skupině. Obsah a strategie vyhledávání by měly být přizpůsobeny odlišným preferencím každé generace.
Nadále se zaměřujte na SEO pro tradiční vyhledávače a zároveň využívejte sílu platforem sociálních médií pro zviditelnění a objevování značky.