2 min. doba čtení

Google spustil prosincový core update

Jen krátce po skončení listopadového core updatu Google minulý týden překvapivě spustil prosincový update. Je to už čtvrtý základní update tohoto roku a podle vyjádření Google bude trvat přibližně dva týdny, než se zcela rozšíří.

Google spustil prosincový core update
Zdroj: Depositphotos

Načasování vzbudilo pozornost v SEO komunitě, protože listopadový update byl dokončen teprve 5. prosince po 24 dnech. Na otázky ohledně nezvykle rychlého sledu událostí Google vysvětlil, že základní systémy neustále vylepšují.

Updaty vyhledávače zásadně mění způsob, jakým Google hodnotí weby. Dá se to přirovnat k žebříčku nejlepších restaurací. Stejně jako kritik může do seznamu TOP 20 zařadit nové podniky a některé osvědčené restaurace posunout níže, i Google mění pravidla hodnocení webů.

Pokud vaše stránka klesne v hodnocení, neznamená to automaticky, že je horší. Může jít jen o to, že konkurence se mezitím zlepšila a posunula vpřed.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Pro majitele webů, kteří zaznamenali změny v návštěvnosti, Google doporučuje:

  • Počkat týden po dokončení updatu před analýzou dat v Search Console.
  • Porovnat čísla před a po aktualizaci.
  • Sledovat případné významné poklesy v hodnocení, zejména propad z prvních míst na třetí či čtvrtou stránku.
  • Zkontrolovat výkonnost ve všech typech vyhledávání – web, obrázky, video a zprávy.

Pokud vaše stránka zaznamená pokles, nepanikařte. Google zdůrazňuje, že neexistuje rychlé řešení a pokles hodnocení automaticky neznamená problém. Částečné zotavení se může projevit mezi updaty, ale největší zlepšení obvykle přichází s dalším základním updatem.

„Hlavní je nadále vytvářet kvalitní obsah pro skutečné lidi,“ zdůraznil Google ve svém prohlášení.

Kdo se chce dozvědět více podrobností, doporučujeme nahlédnout do dokumentace v centru nápovědy Search Console.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+