
Trendy pomohou lépe řídit zásoby
Jedním z nejvýznamnějších přírůstků do Google Merchant Center je zavedení vylepšených přehledů trendů produktů. Tyto přehledy umožňují prodejcům identifikovat a využít nových nákupních trendů tím, že zvýrazňují populární vyhledávací dotazy a nákupní chování.
Funkce poskytuje firmám možnost činit rozhodnutí založená na údajích o svých zásobách, čímž zajistí, že budou mít na skladě produkty, o které je velký zájem.
„Řekněme, že jste specializovaný prodejce džínů, který uvažuje o odložení přebytečných zásob džínových kraťasů, které se neujaly. Nové poznatky o trendech v Merchant Center vám mohou ukázat, že nyní jsou překvapivě populární nejen „džínové kraťasy“, ale lidé při jejich hledání se skutečně používá pojem „dlouhé džínové kraťasy“. Takže teď místo toho, abyste z regálu stáhli krátké kalhoty a vrátili je zpět do skladu, můžete svou strategii upravit tak, abyste kraťasy v kampaních uváděli výrazněji – a samozřejmě do popisu produktu přidejte „jorts“,“ vysvětluje Google.

Zdroj: Google
AI reportuje
Google se rozhodl integrovat do Merchant Center pokročilé funkce AI, což by mělo uživatelům zjednodušit analýzu dat. Prodejci nyní mohou přistupovat k AI-generovaným souhrnům výkonu jednotlivých produktů. Funkce se brzy spustí, naneštěstí pro nás, pouze pro americký trh.
„Využijeme také umělou inteligenci k zodpovězení konkrétních otázek o vašich produktových údajích pomocí nových vlastních sestav. Po jednoduchém popisu analýzy údajů, které byste chtěli zkontrolovat – například “ukažte mi výkonnost mých nejprodávanějších šatů” – vytvoříme vlastní soubor údajů s odpověďmi, které vás zajímají. Tento nástroj využívá generativní umělou inteligenci k tomu, aby převedl požadavek uživatele do vlastního reportu, který zvýrazní jeho vlastní údaje o výkonnosti. To znamená, že můžete přeskočit proces manuálního vytváření vlastních reportů, když potřebujete spíše údaje šité na míru.“

Zdroj: Google
Dostupnost produktů v prodejně
Google dále automatizuje proces synchronizace dostupnosti produktů v prodejnách s Merchant Center. Vizí je zjednodušení nákupního procesu pro spotřebitele a eliminování manuální práce pro prodejce.
Tato aktualizace zajišťuje, že místní kampaně jsou vždy aktuální a poskytnou zákazníkům přesné informace o tom, jaké produkty jsou dostupné v jejich blízkosti.
Akvizice zákazníků
Následující změnu ocení firmy zejména během vrcholné nákupní sezóny. Google rozšířil nástroje pro získávání zákazníků v rámci Performance Max a Search kampaní. Nyní bude možné nastavit konkrétní cíle pro přilákání nových zákazníků, optimalizovat reklamy na základě ziskových marží as větší přesností vyladit svou přítomnost ve výsledcích vyhledávání.