3 min. doba čtení

Google představuje nové nástroje na podporu prodejců během vrcholící prodejní sezóny

Black Friday a Vánoce jsou za dveřmi. S blížící se nákupní sezónou přichází Google s několika důležitými aktualizacemi, které mají pomoci maximalizovat úspěch. Novinky na Google Merchant Center a Google Ads jsou navrženy tak, aby poskytovaly prodejcům aktuální informace, zlepšily automatizaci a optimalizovaly marketingové strategie.

Google představuje nové nástroje na podporu prodejců během vrcholící prodejní sezóny
Zdroj: Depositphotos

Trendy pomohou lépe řídit zásoby

Jedním z nejvýznamnějších přírůstků do Google Merchant Center je zavedení vylepšených přehledů trendů produktů. Tyto přehledy umožňují prodejcům identifikovat a využít nových nákupních trendů tím, že zvýrazňují populární vyhledávací dotazy a nákupní chování.

Funkce poskytuje firmám možnost činit rozhodnutí založená na údajích o svých zásobách, čímž zajistí, že budou mít na skladě produkty, o které je velký zájem.

„Řekněme, že jste specializovaný prodejce džínů, který uvažuje o odložení přebytečných zásob džínových kraťasů, které se neujaly. Nové poznatky o trendech v Merchant Center vám mohou ukázat, že nyní jsou překvapivě populární nejen „džínové kraťasy“, ale lidé při jejich hledání se skutečně používá pojem „dlouhé džínové kraťasy“. Takže teď místo toho, abyste z regálu stáhli krátké kalhoty a vrátili je zpět do skladu, můžete svou strategii upravit tak, abyste kraťasy v kampaních uváděli výrazněji – a samozřejmě do popisu produktu přidejte „jorts“,“ vysvětluje Google.

Zdroj: Google

AI reportuje

Google se rozhodl integrovat do Merchant Center pokročilé funkce AI, což by mělo uživatelům zjednodušit analýzu dat. Prodejci nyní mohou přistupovat k AI-generovaným souhrnům výkonu jednotlivých produktů. Funkce se brzy spustí, naneštěstí pro nás, pouze pro americký trh.

„Využijeme také umělou inteligenci k zodpovězení konkrétních otázek o vašich produktových údajích pomocí nových vlastních sestav. Po jednoduchém popisu analýzy údajů, které byste chtěli zkontrolovat – například “ukažte mi výkonnost mých nejprodávanějších šatů” – vytvoříme vlastní soubor údajů s odpověďmi, které vás zajímají. Tento nástroj využívá generativní umělou inteligenci k tomu, aby převedl požadavek uživatele do vlastního reportu, který zvýrazní jeho vlastní údaje o výkonnosti. To znamená, že můžete přeskočit proces manuálního vytváření vlastních reportů, když potřebujete spíše údaje šité na míru.“

Zdroj: Google

Dostupnost produktů v prodejně

Google dále automatizuje proces synchronizace dostupnosti produktů v prodejnách s Merchant Center. Vizí je zjednodušení nákupního procesu pro spotřebitele a eliminování manuální práce pro prodejce.

Tato aktualizace zajišťuje, že místní kampaně jsou vždy aktuální a poskytnou zákazníkům přesné informace o tom, jaké produkty jsou dostupné v jejich blízkosti.

Akvizice zákazníků

Následující změnu ocení firmy zejména během vrcholné nákupní sezóny. Google rozšířil nástroje pro získávání zákazníků v rámci Performance Max a Search kampaní. Nyní bude možné nastavit konkrétní cíle pro přilákání nových zákazníků, optimalizovat reklamy na základě ziskových marží as větší přesností vyladit svou přítomnost ve výsledcích vyhledávání.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?
4 min. doba čtení

Zdraví na prvním místě i v e-commerce: Jak využít rostoucí poptávky po fitness produktech?

Spotřebitelské návyky se dlouhodobě mění ve prospěch zdraví a wellness. Počet lidí, kteří investují do svého zdraví, roste. A to vytváří nové příležitosti pro e-commerce značky. Analýza společností Experian a Reward, vychází z více než 1,4 miliardy kartových transakcí a ukazuje, že výdaje na fitness a výživu meziročně vzrostly o 6 %. Prodejci, kteří se […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?
3 min. doba čtení

Mall.sk končí jako samostatný e-shop. Co přinese přechod na Allegro?

Mall.sk prochází zásadní změnou. 31. března 2025 přestane fungovat jako samostatná platforma a jeho nabídka se přesune na Allegro. Tento krok je součástí širší strategie konsolidace technologických platforem v rámci skupiny Allegro. Pro obchodníky a zákazníky to přináší několik změn, které mohou ovlivnit konkurenci na slovenském e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+