![Francouzský řetězec Carrefour spolupracuje s ChatGPT, aby lidem usnadnil nakupování](https://www.ecommercebridge.cz/wp-content/uploads/2023/06/fotor_2023-6-12_10_26_59.jpg)
Francouzský maloobchodní řetězec Carrefour chce lidem usnadnit nakupování ve spolupráci s chatbotem ChatGPT. Systém bude sestavovat nákupní seznamy, kuchyňské recepty a nakupovat ingredience. Vše během chvilky.
Pokud má člověk málo času na psaní nákupního seznamu a nemá inspiraci, co uvařit, robot mu pomůže. Jmenuje se Hopla a od pátku bude k dispozici na domovské stránce francouzského řetězce. Stačí, aby s ním zákazník navázal konverzaci, a inteligentní robotický asistent sám sestaví nákupní seznam, recept na vaření a naplní nákupní košík.
“Nevím, co budu příští týden vařit, jsme čtyři a mám rozpočet 50 eur,” může například napsat. Hopla otázku zpracuje a vytvoří pět receptů, od boloňských špaget přes zapečené cukety až po houbovou omeletu. Poté uvede seznam ingrediencí potřebných k přípravě těchto pokrmů s přihlédnutím k běžným produktům, které by lidé měli mít doma, jako je sůl, pepř nebo olivový olej.
Obchod zítřka
Jakmile se produkty zobrazí na obrazovce, lze je jedním kliknutím přidat do nákupního košíku. Pak už je stačí jen objednat a vyzvednout si je v obchodě nebo si je nechat poslat domů.
Společnost Carrefour na vytvoření této technologie spolupracovala se společností OpenAI, která vytvořila chatbota ChatGPT. “Jsme první ve Francii, kdo tuto technologii používá,” řekl při představení projektu generální ředitel společnosti Carrefour Alexandre Bompard. Podle Bomparda je cílem “udělat krok vpřed a vymyslet obchod zítřka”. Najatí odborníci na umělou inteligenci pracovali na technologii pět týdnů.
Aby se předešlo jakémukoli zneužití, je ChatGPT na webových stránkách Carrefouru naprogramován tak, aby odpovídal pouze na otázky týkající se potravin. “Nejsem oprávněn odpovídat,” píše, pokud je dotaz mimo jeho kompetence.