2 min. doba čtení

Francie hledá nové způsoby udržitelnosti. Chce dotovat opravy obuvi pro své občany

Francie chce řešit emise uhlíku velmi jednoduchým způsobem. Oprava namísto výměny. Francouzi budou mít brzy nárok na slevy na opravy bot a oblečení.

Francie hledá nové způsoby udržitelnosti. Chce dotovat opravy obuvi pro své občany
Zdroj: Depositphotos

Slevy na opravy obuvi a oděvů

Od října bude vláda země nabízet slevu 7 eur například na opravu podrážek a 10 až 25 eur na opravu oblečení, informoval jako první deník Le Monde. Bonus bude možné získat v příštích pěti letech z fondu v celkové výši 154 milionů eur.

Země doufá, že sleva přiměje lidi, aby si ponechali věci, které již vlastní, místo aby je vyhodili a koupili si zcela nové.

Módní průmysl se podílí na celosvětových emisích uhlíku 10 %, což je více než mezinárodní lety a lodní doprava dohromady, jak již dříve informoval Insider. Podle Evropské hospodářské komise OSN se na skládky každoročně dostane přibližně 21 miliard tun oblečení.

Zastánci udržitelného rozvoje propagují opravy oděvů jako jeden ze způsobů, jak zpomalit klimatickou krizi a vytvořit oběhové hospodářství, v němž znovu využíváme stávající zdroje a snižujeme množství odpadu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Oprava je někdy dražší než nový výrobek

Standardizace oprav však představuje významnou nákladovou překážku. Společnost Goodwill opravila a prodala více než 700 poškozených předmětů, které by jinak byly vyhozeny. Průměrné náklady na jednu opravu však činily 30 EUR. Organizace potvrdila, že opravy mohou být nákladné – odstranění skvrn stálo v průměru 17,34 EUR a ostatní opravy až 34 EUR.

Není to poprvé, co Francie motivuje k recyklaci formou oprav. V dubnu vláda zdvojnásobila slevy pro občany, kteří své domácí spotřebiče opraví, místo aby je vyhodili. Pokud si nechají spotřebič opravit v některém ze zúčastněných podniků, mohou získat až 30 eur na drobné předměty, jako je vysavač, a až 90 eur na počítač.

Francie sice není nejudržitelnější zemí na světě, ale v každoročním indexu environmentální výkonnosti, který sestavuje Yaleova univerzita a který hodnotí 180 zemí z hlediska změny klimatu, zdraví životního prostředí a vitality ekosystémů, se umístila na 12. místě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+