2 min. doba čtení

Francie hledá nové způsoby udržitelnosti. Chce dotovat opravy obuvi pro své občany

Francie chce řešit emise uhlíku velmi jednoduchým způsobem. Oprava namísto výměny. Francouzi budou mít brzy nárok na slevy na opravy bot a oblečení.

Francie hledá nové způsoby udržitelnosti. Chce dotovat opravy obuvi pro své občany
Zdroj: Depositphotos

Slevy na opravy obuvi a oděvů

Od října bude vláda země nabízet slevu 7 eur například na opravu podrážek a 10 až 25 eur na opravu oblečení, informoval jako první deník Le Monde. Bonus bude možné získat v příštích pěti letech z fondu v celkové výši 154 milionů eur.

Země doufá, že sleva přiměje lidi, aby si ponechali věci, které již vlastní, místo aby je vyhodili a koupili si zcela nové.

Módní průmysl se podílí na celosvětových emisích uhlíku 10 %, což je více než mezinárodní lety a lodní doprava dohromady, jak již dříve informoval Insider. Podle Evropské hospodářské komise OSN se na skládky každoročně dostane přibližně 21 miliard tun oblečení.

Zastánci udržitelného rozvoje propagují opravy oděvů jako jeden ze způsobů, jak zpomalit klimatickou krizi a vytvořit oběhové hospodářství, v němž znovu využíváme stávající zdroje a snižujeme množství odpadu.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Oprava je někdy dražší než nový výrobek

Standardizace oprav však představuje významnou nákladovou překážku. Společnost Goodwill opravila a prodala více než 700 poškozených předmětů, které by jinak byly vyhozeny. Průměrné náklady na jednu opravu však činily 30 EUR. Organizace potvrdila, že opravy mohou být nákladné – odstranění skvrn stálo v průměru 17,34 EUR a ostatní opravy až 34 EUR.

Není to poprvé, co Francie motivuje k recyklaci formou oprav. V dubnu vláda zdvojnásobila slevy pro občany, kteří své domácí spotřebiče opraví, místo aby je vyhodili. Pokud si nechají spotřebič opravit v některém ze zúčastněných podniků, mohou získat až 30 eur na drobné předměty, jako je vysavač, a až 90 eur na počítač.

Francie sice není nejudržitelnější zemí na světě, ale v každoročním indexu environmentální výkonnosti, který sestavuje Yaleova univerzita a který hodnotí 180 zemí z hlediska změny klimatu, zdraví životního prostředí a vitality ekosystémů, se umístila na 12. místě.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+