2min. doba čtení

Finové chtějí změnit evropský social commerce se společností Blidz

Finská social commerce aplikace Blidz získala 6 milionů eur v rámci počátečního financování. Následně společnost tyto prostředky použije k urychlení svého růstu a rozšíření produktového balíku spolu s dodavatelským řetězcem.

Finové chtějí změnit evropský social commerce se společností Blidz

Lasse Diercks (CEO) a Markus Haverinen (CPTO) založili společnost Blidz s cílem transformovat západní e-commerce prostřednictvím sociálních a herních mechanismů. Uživatelé aplikace tak mohou nakupovat miliony produktů, které aplikace nabízí, spolu s výraznou slevou. Jejich portfolio se skládá z produktů spotřební elektroniky, módy, potravin, produktů pro domácnost a zahradnictví až po virtuální předměty.

Zakladatelé společnosti Blidz Lasse Diercks a Markus Haverinen. Zdroj: peak.capital

Na jakém principu funguje aplikace Blidz?

Myšlenka social commerce spočívá v tom, že uživatelé si koupí produkt dle vlastního výběru a poté jej sdílejí na sociálních sítích s cílem motivovat své známé, aby si koupili stejnou věc. Pokud tak někdo učiní, uživatel získá zboží ve slevě, která se může vyšplhat i na 95 %. V případě, že si stejný výrobek nikdo nekoupí, uživatel obdrží kredit do obchodu Blidz. 

Blidz zaznamenal roční nárůst uživatelů o 1 500 %. 

Od svého spuštění v roce 2018 zaznamenala společnost růst uživatelské základny o 1 500 % ročně. Prvními uživateli aplikace byly ženy z venkovských a městských oblastí, jakož i příslušníci generace Z a studenti. Podle společnosti Blidz tito spotřebitelé hledají nejlepší online nabídky a spoléhají se na doporučení od lidí, které znají. 

Oproti Číně je social commerce na západě pozadu

Tento způsob nakupování zatím není v západním světě příliš populární, ale v Číně existuje řada aplikací využívajících tento mechanismus. „Naším cílem je osvobodit spotřebitele od drahých a nudných nákupů způsobem, který jim umožní využít jejich vlastní aktivitu a sociální sítě, aby si kdekoli mohli pořídit produkty s nejlepším poměrem ceny a kvality,” řekl spoluzakladatel Lasse Diercks. 

Adam Valkin, výkonný ředitel společnosti General Catalyst, se rovněž vyjádřil k této investici: „Zakladatelský tým společnosti Blidz má řadu jedinečných poznatků týkajících se vývoje online obchodování. Vytváří novou zákaznickou zkušenost na západě tím, že spojuje sociální média, hry a nakupování do zábavné a snadno použitelné platformy založené na údajích. Těšíme se na to, co z tohoto talentovaného týmu vznikne.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?
3min. doba čtení

Co si myslí Češi o AI při nakupování módy?

V roce 2023 jsme byli svědky průlomu v generativních systémech založených na umělé inteligenci (AI), sahajícího od telefonických rozhovorů s virtuálními operátory až po automaticky personalizovaná doporučení produktů a virtuální nákupní asistenty. Algoritmy strojového učení jsou dnes všudypřítomné, ale jak se k adopci umělé inteligence ve světě módy staví čeští spotřebitelé? Jaké nové nástroje znají […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+