2 min. doba čtení

Finové chtějí změnit evropský social commerce se společností Blidz

Finská social commerce aplikace Blidz získala 6 milionů eur v rámci počátečního financování. Následně společnost tyto prostředky použije k urychlení svého růstu a rozšíření produktového balíku spolu s dodavatelským řetězcem.

Finové chtějí změnit evropský social commerce se společností Blidz

Lasse Diercks (CEO) a Markus Haverinen (CPTO) založili společnost Blidz s cílem transformovat západní e-commerce prostřednictvím sociálních a herních mechanismů. Uživatelé aplikace tak mohou nakupovat miliony produktů, které aplikace nabízí, spolu s výraznou slevou. Jejich portfolio se skládá z produktů spotřební elektroniky, módy, potravin, produktů pro domácnost a zahradnictví až po virtuální předměty.

Zakladatelé společnosti Blidz Lasse Diercks a Markus Haverinen. Zdroj: peak.capital

Na jakém principu funguje aplikace Blidz?

Myšlenka social commerce spočívá v tom, že uživatelé si koupí produkt dle vlastního výběru a poté jej sdílejí na sociálních sítích s cílem motivovat své známé, aby si koupili stejnou věc. Pokud tak někdo učiní, uživatel získá zboží ve slevě, která se může vyšplhat i na 95 %. V případě, že si stejný výrobek nikdo nekoupí, uživatel obdrží kredit do obchodu Blidz. 

Blidz zaznamenal roční nárůst uživatelů o 1 500 %. 

Od svého spuštění v roce 2018 zaznamenala společnost růst uživatelské základny o 1 500 % ročně. Prvními uživateli aplikace byly ženy z venkovských a městských oblastí, jakož i příslušníci generace Z a studenti. Podle společnosti Blidz tito spotřebitelé hledají nejlepší online nabídky a spoléhají se na doporučení od lidí, které znají. 

Oproti Číně je social commerce na západě pozadu

Tento způsob nakupování zatím není v západním světě příliš populární, ale v Číně existuje řada aplikací využívajících tento mechanismus. „Naším cílem je osvobodit spotřebitele od drahých a nudných nákupů způsobem, který jim umožní využít jejich vlastní aktivitu a sociální sítě, aby si kdekoli mohli pořídit produkty s nejlepším poměrem ceny a kvality,“ řekl spoluzakladatel Lasse Diercks. 

Adam Valkin, výkonný ředitel společnosti General Catalyst, se rovněž vyjádřil k této investici: „Zakladatelský tým společnosti Blidz má řadu jedinečných poznatků týkajících se vývoje online obchodování. Vytváří novou zákaznickou zkušenost na západě tím, že spojuje sociální média, hry a nakupování do zábavné a snadno použitelné platformy založené na údajích. Těšíme se na to, co z tohoto talentovaného týmu vznikne.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?
4 min. doba čtení

Proč příspěvky s aktivními odpověďmi na komentáře fungují lépe?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekce komentářů. Sociální sítě čím dál víc podporují obsah, který vyvolává interakci, a právě komentáře jsou signálem, který algoritmy sledují velmi pozorně.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste
4 min. doba čtení

Rychlost webu je zásadní. Přihlaste se PageSpeed.ONE Awards a zjistěte, jak na tom jste

Rychlost webu je stále důležitější téma. Uživatelé jsou netrpělivější, vývojářské trendy komplikují rychlost u uživatelů, zařízení stále různorodější. A do toho přichází Black Friday a nová hrozba v podobě AI botů, které dokážou vyčerpat server stejně rychle jako reální zákazníci. Rychlost přestala být technickým detailem. Je to otázka byznysu. Právě proto jsme letos otevřeli PageSpeed.ONE Awards […]

Redakce Redakce
TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů
2 min. doba čtení

TikTok Shop za šest měsíců zablokoval 70 milionů produktů

TikTok Shop zveřejnil čísla, která ukazují rozsah boje proti podvodům v online prodeji. Platforma v prvních šesti měsících roku 2025 odmítla více než 70 milionů produktů ještě před jejich zalistováním – je to o 40 % více než v předchozím pololetí. Kromě toho zamítli také 1,4 milionu žádostí o registraci prodejce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe