Lasse Diercks (CEO) a Markus Haverinen (CPTO) založili společnost Blidz s cílem transformovat západní e-commerce prostřednictvím sociálních a herních mechanismů. Uživatelé aplikace tak mohou nakupovat miliony produktů, které aplikace nabízí, spolu s výraznou slevou. Jejich portfolio se skládá z produktů spotřební elektroniky, módy, potravin, produktů pro domácnost a zahradnictví až po virtuální předměty.
Na jakém principu funguje aplikace Blidz?
Myšlenka social commerce spočívá v tom, že uživatelé si koupí produkt dle vlastního výběru a poté jej sdílejí na sociálních sítích s cílem motivovat své známé, aby si koupili stejnou věc. Pokud tak někdo učiní, uživatel získá zboží ve slevě, která se může vyšplhat i na 95 %. V případě, že si stejný výrobek nikdo nekoupí, uživatel obdrží kredit do obchodu Blidz.
Blidz zaznamenal roční nárůst uživatelů o 1 500 %.
Od svého spuštění v roce 2018 zaznamenala společnost růst uživatelské základny o 1 500 % ročně. Prvními uživateli aplikace byly ženy z venkovských a městských oblastí, jakož i příslušníci generace Z a studenti. Podle společnosti Blidz tito spotřebitelé hledají nejlepší online nabídky a spoléhají se na doporučení od lidí, které znají.
Oproti Číně je social commerce na západě pozadu
Tento způsob nakupování zatím není v západním světě příliš populární, ale v Číně existuje řada aplikací využívajících tento mechanismus. „Naším cílem je osvobodit spotřebitele od drahých a nudných nákupů způsobem, který jim umožní využít jejich vlastní aktivitu a sociální sítě, aby si kdekoli mohli pořídit produkty s nejlepším poměrem ceny a kvality,” řekl spoluzakladatel Lasse Diercks.
Adam Valkin, výkonný ředitel společnosti General Catalyst, se rovněž vyjádřil k této investici: „Zakladatelský tým společnosti Blidz má řadu jedinečných poznatků týkajících se vývoje online obchodování. Vytváří novou zákaznickou zkušenost na západě tím, že spojuje sociální média, hry a nakupování do zábavné a snadno použitelné platformy založené na údajích. Těšíme se na to, co z tohoto talentovaného týmu vznikne.”