2 min. doba čtení

Finové chtějí změnit evropský social commerce se společností Blidz

Finská social commerce aplikace Blidz získala 6 milionů eur v rámci počátečního financování. Následně společnost tyto prostředky použije k urychlení svého růstu a rozšíření produktového balíku spolu s dodavatelským řetězcem.

Finové chtějí změnit evropský social commerce se společností Blidz

Lasse Diercks (CEO) a Markus Haverinen (CPTO) založili společnost Blidz s cílem transformovat západní e-commerce prostřednictvím sociálních a herních mechanismů. Uživatelé aplikace tak mohou nakupovat miliony produktů, které aplikace nabízí, spolu s výraznou slevou. Jejich portfolio se skládá z produktů spotřební elektroniky, módy, potravin, produktů pro domácnost a zahradnictví až po virtuální předměty.

Zakladatelé společnosti Blidz Lasse Diercks a Markus Haverinen. Zdroj: peak.capital

Na jakém principu funguje aplikace Blidz?

Myšlenka social commerce spočívá v tom, že uživatelé si koupí produkt dle vlastního výběru a poté jej sdílejí na sociálních sítích s cílem motivovat své známé, aby si koupili stejnou věc. Pokud tak někdo učiní, uživatel získá zboží ve slevě, která se může vyšplhat i na 95 %. V případě, že si stejný výrobek nikdo nekoupí, uživatel obdrží kredit do obchodu Blidz. 

Blidz zaznamenal roční nárůst uživatelů o 1 500 %. 

Od svého spuštění v roce 2018 zaznamenala společnost růst uživatelské základny o 1 500 % ročně. Prvními uživateli aplikace byly ženy z venkovských a městských oblastí, jakož i příslušníci generace Z a studenti. Podle společnosti Blidz tito spotřebitelé hledají nejlepší online nabídky a spoléhají se na doporučení od lidí, které znají. 

Oproti Číně je social commerce na západě pozadu

Tento způsob nakupování zatím není v západním světě příliš populární, ale v Číně existuje řada aplikací využívajících tento mechanismus. „Naším cílem je osvobodit spotřebitele od drahých a nudných nákupů způsobem, který jim umožní využít jejich vlastní aktivitu a sociální sítě, aby si kdekoli mohli pořídit produkty s nejlepším poměrem ceny a kvality,” řekl spoluzakladatel Lasse Diercks. 

Adam Valkin, výkonný ředitel společnosti General Catalyst, se rovněž vyjádřil k této investici: „Zakladatelský tým společnosti Blidz má řadu jedinečných poznatků týkajících se vývoje online obchodování. Vytváří novou zákaznickou zkušenost na západě tím, že spojuje sociální média, hry a nakupování do zábavné a snadno použitelné platformy založené na údajích. Těšíme se na to, co z tohoto talentovaného týmu vznikne.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+