2 min. doba čtení

Filipíny zažívají boom online podvodů

Rozmach online nakupování vytvořil živnou půdu pro podvodníky. Na Filipínách, kde lidé tráví na internetu v průměru 10 hodin denně, je tento problém na vzestupu.

Filipíny zažívají boom online podvodů
Zdroj: Depositphotos

Filipíny se staly nechvalně proslulé rozsáhlými online podvody. S velkým náskokem vedou podvody s online prodejem, následuje přeprava balíků a trojici nejčastějších přešlapů uzavírají milostné podvody.

V loňském roce přišli obyvatelé Filipín o miliony dolarů. Nedávný průzkum ukázal, že více než třetina dotázaných Filipínců byla podvedena nebo se setkala s podvodem při online prodeji.

Ve zprávě Globální aliance proti podvodům (GASA) a tchajwanské společnosti Gogolook bylo dotazováno 20 000 respondentů na jejich zkušenosti s online nakupováním ve Vietnamu, Číně, Thajsku, Hongkongu, Tchaj-wanu, Indonésii, Jižní Koreji, Japonsku, Malajsii, Singapuru a na Filipínách.

Online podvody na Filipínách vedou s 35,9 %. Následuje pevninská Čína s 27,2 %. Naopak, nejméně podvodů (4,2 %) je v Jižní Koreji.

Podle filipínské policie přišli obyvatelé země za prvních devět měsíců roku 2023 v důsledku nákupních podvodů o více než 2,8 milionu dolarů. A to jsou čísla před vánoční sezónou, kdy se očekává prudký nárůst online nákupů.

“Podle průzkumu, který zemi v kategorii důvěryhodnosti zařadil na třetí místo za první Indonésii a druhou Čínu, jsou Filipínci navzdory nebezpečí spíše přesvědčeni o své schopnosti odhalit podvod,” píše se v Nikkei Asia.

Mel Migrino, vedoucí společnosti Gogolook na Filipínách, uvedl, že hlavní metodou podvodu je cílení na kupující prostřednictvím textových zpráv. K podvodům při prodeji však docházelo také na sociálních sítích, prostřednictvím e-mailu a pevných telefonů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+