2min. doba čtení

Filipíny zažívají boom online podvodů

Rozmach online nakupování vytvořil živnou půdu pro podvodníky. Na Filipínách, kde lidé tráví na internetu v průměru 10 hodin denně, je tento problém na vzestupu.

Filipíny zažívají boom online podvodů
Zdroj: Depositphotos

Filipíny se staly nechvalně proslulé rozsáhlými online podvody. S velkým náskokem vedou podvody s online prodejem, následuje přeprava balíků a trojici nejčastějších přešlapů uzavírají milostné podvody.

V loňském roce přišli obyvatelé Filipín o miliony dolarů. Nedávný průzkum ukázal, že více než třetina dotázaných Filipínců byla podvedena nebo se setkala s podvodem při online prodeji.

Ve zprávě Globální aliance proti podvodům (GASA) a tchajwanské společnosti Gogolook bylo dotazováno 20 000 respondentů na jejich zkušenosti s online nakupováním ve Vietnamu, Číně, Thajsku, Hongkongu, Tchaj-wanu, Indonésii, Jižní Koreji, Japonsku, Malajsii, Singapuru a na Filipínách.

Online podvody na Filipínách vedou s 35,9 %. Následuje pevninská Čína s 27,2 %. Naopak, nejméně podvodů (4,2 %) je v Jižní Koreji.

Podle filipínské policie přišli obyvatelé země za prvních devět měsíců roku 2023 v důsledku nákupních podvodů o více než 2,8 milionu dolarů. A to jsou čísla před vánoční sezónou, kdy se očekává prudký nárůst online nákupů.

“Podle průzkumu, který zemi v kategorii důvěryhodnosti zařadil na třetí místo za první Indonésii a druhou Čínu, jsou Filipínci navzdory nebezpečí spíše přesvědčeni o své schopnosti odhalit podvod,” píše se v Nikkei Asia.

Mel Migrino, vedoucí společnosti Gogolook na Filipínách, uvedl, že hlavní metodou podvodu je cílení na kupující prostřednictvím textových zpráv. K podvodům při prodeji však docházelo také na sociálních sítích, prostřednictvím e-mailu a pevných telefonů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nákupní chování Indů se mění
3min. doba čtení

Nákupní chování Indů se mění

Čína už není nejlidnatější zemí. V roce 2022 ji předběhla Indie s více než 1,43 miliardami lidí. Sledovat změnu spotřebitelského chování v nejobydlenější zemi proto může být dobrý indikátor toho, kam se ubírá nákupní chování.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+