3 min. doba čtení

Evropská komise zpochybňuje reklamní model Pay or Consent společnosti Meta

Evropská komise vyjádřila obavy ohledně nového reklamního modelu společnosti Meta v Evropské unii. Tento model, známý jako „Pay or Consent“, nabízí uživatelům dvě možnosti: buď souhlasit s přijímáním personalizovaných reklam, nebo zaplatit měsíční poplatek 12,99 eur za jejich odstranění.

Evropská komise zpochybňuje reklamní model Pay or Consent společnosti Meta
Zdroj: Depositphotos

Komise dospěla k předběžnému závěru, že tato volba není v souladu se zákonem o digitálních trzích (DMA). Podle zákona DMA by uživatelé, kteří neudělí souhlas, měli mít stále přístup k rovnocenné službě, která využívá méně jejich osobních údajů pro personalizovanou reklamu.

Společnost Meta však tvrdí, že její model je v souladu s předpisy EU. Mluvčí společnosti uvedl, že jejich předplatné bez reklam se řídí pokyny nejvyššího evropského soudu a je v souladu s DMA.

Pokud EU zjistí, že společnost Meta nedodržela její pravidla, hrozí jí pokuta až do výše 10 % celosvětových příjmů.

K tomuto vývoji došlo krátce poté, co regulační orgány EU obvinily společnost Apple z porušování stejných zákonů v App Store. Jedná se o první případ, kdy byla společnost shledána vinnou z porušení DMA.

Tato situace poukazuje na rychlé prosazování DMA, která je relativně novým doplňkem digitálního regulačního rámce EU. Odborníci z odvětví upozorňují, že zůstává mnoho otázek týkajících se provádění a vzájemného propojení rozšířeného souboru digitálních regulačních nástrojů EU.

Vzhledem k rychlému a důslednému postupu orgánů činných v trestním řízení je čas na úplné řešení těchto otázek omezený. Tento případ poukazuje na vyvíjející se povahu digitální regulace v EU a na výzvy, kterým čelí technologické společnosti při přizpůsobování se novým právním požadavkům.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Evropská komise zaměřila svou pozornost na společnost Meta, která byla spolu s dalšími technologickými giganty podle nových pravidel EU označena za gatekeepery. Cílem těchto předpisů je zachovat rovné podmínky a hospodářskou soutěž na digitálních platformách.

Komise koncem března zahájila vyšetřování s cílem zajistit zachování hospodářské soutěže na trhu digitální reklamy, „kde gatekeepeři jako Meta již léta shromažďují osobní údaje milionů občanů EU“, jak uvedla Margrethe Vestagerová, výkonná místopředsedkyně Komise a šéfka politiky hospodářské soutěže.

Vyšetřování má být dokončeno během příštích 12 měsíců a je součástí širšího úsilí o provádění zákona o digitálních trzích, který ukládá přísnější povinnosti velkým technologickým firmám s označením gatekeeper.

Tento případ poukazuje na přetrvávající napětí mezi obchodními modely technologických společností a snahou EU chránit soukromí uživatelů a zachovat spravedlivou hospodářskou soutěž na digitálním trhu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+