2 min. doba čtení

Evropská komise rozhodla: Booking nesmí převzít eTraveli

Evropská komise (EK) odmítla návrh společnosti Booking Holdings na převzetí švédského konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Důvodem rozhodnutí je obava, že spojení by mohlo vést k ještě větší dominanci firmy Booking mezi internetovými cestovními agenturami a nakonec by mohlo zvýšit náklady pro hotely a zákazníky.

Evropská komise rozhodla: Booking nesmí převzít eTraveli

Evropská komise (EK) odmítla návrh společnosti Booking Holdings na převzetí švédského konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Důvodem rozhodnutí je obava, že spojení by mohlo vést k ještě větší dominanci firmy Booking mezi internetovými cestovními agenturami a nakonec by mohlo zvýšit náklady pro hotely a zákazníky.

 

Narušení hospodářské soutěže?

Evropská komise argumentovala, že navrhovaná nápravná opatření, která společnost Booking předložila, nejsou dostatečná a vyjádřila obavy z narušení hospodářské soutěže. I když Booking navrhl, aby zákazníkům, kteří si rezervují letenky přes jeho stránky, bylo zobrazeno více možností ubytování, komise to nepovažovala za dostatečně účinné opatření na ochranu trhu.

„Booking navrhuje zobrazit nabídky od konkurenčních hotelových provozovatelů na svých stránkách pro dokončení rezervace letenky, která se cestujícím zobrazí po zakoupení jejich letenek. Výběr a pořadí provozovatelů a konkurentů nebyly dostatečně transparentní a nediskriminační,“ uvedl Didier Reynders, komisař pro spravedlnost Evropské unie. „Zákazy jsou vzácné a dnešní rozhodnutí je ve skutečnosti prvním zablokovaným spojením tohoto roku,“ dodal Reynders.

 

Booking s rozhodnutím nesouhlasí

Společnost Booking Holdings se však chce proti tomuto rozhodnutí odvolat. Tvrdí, že Evropská komise dělá chybu ve svých argumentech a ignoruje legislativu platnou pro tuto transakci. Rovněž zdůraznila, že transakce již byla schválena více dalšími orgány pro hospodářskou soutěž, včetně amerických a britských. Plán na převzetí eTraveli oznámila společnost Booking Holdings v listopadu 2021.

Nápravná opatření navržená společností Booking nezmiňovala obavy EK z narušení hospodářské soutěže. Společnost Booking se odvolává proti tomuto rozhodnutí. Dohodu o převzetí eTraveli oznámili v listopadu 2021. Společnost eTraveli se zabývá rezervacemi letů a patří jí značky Gotogate a Mytrip, zatímco Booking Holdings je majitelem více značek včetně Booking.com, Priceline, Agoda, Rentalcars.com, KAYAK a OpenTable.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+