2 min. doba čtení

Evropská komise rozhodla: Booking nesmí převzít eTraveli

Evropská komise (EK) odmítla návrh společnosti Booking Holdings na převzetí švédského konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Důvodem rozhodnutí je obava, že spojení by mohlo vést k ještě větší dominanci firmy Booking mezi internetovými cestovními agenturami a nakonec by mohlo zvýšit náklady pro hotely a zákazníky.

Evropská komise rozhodla: Booking nesmí převzít eTraveli

Evropská komise (EK) odmítla návrh společnosti Booking Holdings na převzetí švédského konkurenta eTraveli za 1,63 miliardy eur. Důvodem rozhodnutí je obava, že spojení by mohlo vést k ještě větší dominanci firmy Booking mezi internetovými cestovními agenturami a nakonec by mohlo zvýšit náklady pro hotely a zákazníky.

 

Narušení hospodářské soutěže?

Evropská komise argumentovala, že navrhovaná nápravná opatření, která společnost Booking předložila, nejsou dostatečná a vyjádřila obavy z narušení hospodářské soutěže. I když Booking navrhl, aby zákazníkům, kteří si rezervují letenky přes jeho stránky, bylo zobrazeno více možností ubytování, komise to nepovažovala za dostatečně účinné opatření na ochranu trhu.

„Booking navrhuje zobrazit nabídky od konkurenčních hotelových provozovatelů na svých stránkách pro dokončení rezervace letenky, která se cestujícím zobrazí po zakoupení jejich letenek. Výběr a pořadí provozovatelů a konkurentů nebyly dostatečně transparentní a nediskriminační,“ uvedl Didier Reynders, komisař pro spravedlnost Evropské unie. „Zákazy jsou vzácné a dnešní rozhodnutí je ve skutečnosti prvním zablokovaným spojením tohoto roku,“ dodal Reynders.

 

Booking s rozhodnutím nesouhlasí

Společnost Booking Holdings se však chce proti tomuto rozhodnutí odvolat. Tvrdí, že Evropská komise dělá chybu ve svých argumentech a ignoruje legislativu platnou pro tuto transakci. Rovněž zdůraznila, že transakce již byla schválena více dalšími orgány pro hospodářskou soutěž, včetně amerických a britských. Plán na převzetí eTraveli oznámila společnost Booking Holdings v listopadu 2021.

Nápravná opatření navržená společností Booking nezmiňovala obavy EK z narušení hospodářské soutěže. Společnost Booking se odvolává proti tomuto rozhodnutí. Dohodu o převzetí eTraveli oznámili v listopadu 2021. Společnost eTraveli se zabývá rezervacemi letů a patří jí značky Gotogate a Mytrip, zatímco Booking Holdings je majitelem více značek včetně Booking.com, Priceline, Agoda, Rentalcars.com, KAYAK a OpenTable.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe