2 min. doba čtení

EU připravuje nový zákon o odpadech. Jak to ovlivní e-commerce?

Evropská komise se chystá představit nové právní předpisy, které poprvé zahrnují opatření na omezení velikosti obalů a jakož i množství „prázdného prostoru" v krabicích zasílaných online prodejci po celé Evropě.

EU připravuje nový zákon o odpadech. Jak to ovlivní e-commerce?

Zvýšené množství obalů a odpadu

Vliv elektronického obchodu na životní prostředí je stále častěji skloňovaným pojmem. Ten se ocitl v centru pozornosti evropských zákonodárců. Znepokojuje je množství odpadu, které vzniká v důsledku rostoucího online prodeje.

Brusel se touto otázkou bude zabývat v rámci revize směrnice o obalech a odpadech z obalů, která se má uskutečnit 30. listopadu 2022.

Podle údajů z odvětví vzrostl elektronický obchod v Evropě v roce 2021 o 13 % na 718 miliard eur, čímž se potvrdil prudký nárůst zaznamenaný předloni během pandemie COVID-19, kdy byly kamenné obchody nuceny z bezpečnostních důvodů zavřít.

Minimalizace prázdného prostoru

Jedním z klíčových aspektů návrhu nového nařízení EU je zajistit snížení „prázdného prostoru”, který je často vyplněn polystyrenem, vzduchovými polštáři, odřezky papíru nebo bublinkovou fólií.

V případě elektronického obchodu by měli prodejci zajistit, aby poměr prázdného prostoru činil maximálně 40 %. Tento návrh není konečný a může se do 30. listopadu ještě změnit.

Kromě toho budou zakázány „obaly s dvojitými stěnami, falešnými dny a jinými prostředky k vytvoření dojmu většího objemu výrobku nebo nadbytečné obaly, které neplní funkci obalu…“, uvádí se v návrhu nařízení.

Podle výrobců politici přehánějí 

Obalový průmysl se však domnívá, že politici mají tendenci zveličovat, resp. přeceňovat podíl elektronického obchodu na evropském problému s odpadem, protože je pro konečného spotřebitele viditelnější.

Evropská federace výrobců vlnitých lepenek (FEFCO) se domnívá, že tento dojem se posílil právě během pandemie, kdy lidé mnohem častěji nakupovali online.

Ve skutečnosti elektronický obchod v Evropě představuje jen „přibližně 7 % trhu s vlnitou lepenkou“, reagovala Eleni Despotou, generální tajemnice FEFCO pro EURACTIV, „zatímco naprostá většina se používá pro hromadné zásilky, které se nikdy nedostanou ke konečnému spotřebiteli.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+