Téměř 59 % globálních spotřebitelů v loňském roce nakoupilo používané položky a více než 70 % plánuje tak učinit letos. Tento trend je obzvláště silný mezi mladšími spotřebiteli ve věku 18–24 let – za poslední rok se k nákupu používaných položek přihlásilo až 65 % lidí v uvedeném věku. Zapojení této demografické skupiny poukazuje na významnou tržní příležitost pro e-commerce podniky zaměřené na mladší publikum.
Podle zprávy téměř polovina spotřebitelů na celém světě věří, že nakupování second hand položek bude hlavním trendem v roce 2024. To dokazuje i nárůst zájmu o položky označené jako thrifted. Prodeje v březnu 2024 vzrostly o více než 400 % ve srovnání s březnem 2023.
„Globální spotřebitelé nejčastěji nakupují oblečení (48 %), knihy (34 %), obuv (24 %), položky ze segmentu dům a zahrada (23 %) a nakonec techniku/elektroniku (22 %). Zajímavostí je, že třetina návštěvníků hledá při nákupu na eBay sbírkové předměty.“
Motivace na nákup používaných položek jsou různorodé. Téměř polovina spotřebitelů nakupuje prodávané produkty pro to, aby ušetřily peníze. Své výdaje pak mohou soustředit na jiné oblasti nebo nalézt specifické položky, které již nejsou dostupné. Udržitelnost také hraje klíčovou roli, přičemž více než polovina kupujících ji považuje za velmi důležitou. Až 94 % ji považuje alespoň za poněkud důležitou a 76 % souhlasí, že se pro ně udržitelnost stává stále důležitější.
Pandemie významně ovlivnila nákupní chování, přičemž více než polovina respondentů přesunula své nákupy do online prostředí. Pochopením těchto poznatků a přizpůsobením strategií mohou marketéři a další profesionálové z e-commerce sféry využít rostoucího trendu recommerce ke zlepšení svého podnikání a uspokojení měnící se poptávky spotřebitelů.