4min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director, ui42
E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Pokud se chce e-shop posunout dopředu, nastal právě ten správný čas využít nového trendu, jak pozvednout křivku prodeje nebo dosáhnout většího počtu konverzí. Giganti jako Netflix, Zalando, Alibaba nebo Youtube vědí, jak na to. A jaký doporučovací nástroj (recommender) používáte ve svém e-shopu vy? 

Přečtěte si, jaké možnosti mají české e-shopy již dnes, a buďte o krok napřed. Tento trend se brzy stane nutností.

Automatizovaná doporučení – přivítejte umělou inteligenci na svých stránkách 

Dnes už pojem umělá inteligence – artificial intelligence (AI) nevyvolává v kruzích marketérů a e-shopařů tak sci-fi neznámo, jako možná ještě před několika lety. Díky dostupným technologiím a vhodným datům představuje skvělé řešení pro zobrazování personalizovaného obsahu, který návštěvníka webu pravděpodobně zajímá. Jak to funguje?

Doporučující nástroj je váš nadupaný prodavač v e-shopu

Každý by ho chtěl mít. Může zákazníkovi ve správnou chvíli nabídnout ten správný sortiment a zeptat se ho, jestli náhodou nezapomněl baterky k ovladači. A než zaplatí, ještě ho upozorní, že zákazníci nakupující stejnou tiskárnu často rovnou koupí i náhradní cartridge. Přesně tuto…

Zatímco v prodejně se o takový cross-sell a up-sell stará vyškolená obsluha, v e-shopu je to nástroj s názvem recommender – doporučovací nástroj. Ten může fungovat na základě naprogramovaných pravidel nebo ručního zásahu administrátora. Nevýhodou v e-shopu se spoustou produktů je však to, že o zobrazení relevantních produktů si můžeme nechat jen zdát. 

Řešením jsou automatizovaná doporučení založená na umělé inteligenci. Tento nástroj, který funguje bez nutnosti zásahu administrátora, zobrazí návštěvníkům vašich stránek přesně ty produkty nebo služby, o které mají s největší pravděpodobností zájem.

Můžete ho použít v detailu produktu, v podstránkách s kategoriemi, ve vyskakovacím okně nebo v nákupním košíku. Případně kdekoli, kde má smysl nabídnout návštěvníkovi vašeho webu nabídku „na míru“ (chybové stránky, newsletter atd.). S uživatelsky vyladěným designem doporučovacího nástroje je pro zákazníka opravdu těžké odolat a doporučený předmět si do košíku nepřihodit.

Vysoce klikatelný obsah a nižší náklady na administraci 

Hlavní výhodou je právě personalizovaný výběr obsahu. I bez přihlášení uživatele a zadání jakýchkoli údajů o sobě může doporučovací nástroj vybrat ty produkty nebo služby, které by ho mohly co nejvíce zaujmout. I proto je vaše homepage na Youtube jiná, než jakou má váš kolega nebo kamarád.

Díky doporučovacím nástrojům s AI na pozadí nemusíte hledat jinde, protože vám videa vašich oblíbených zpěváků naservírují jako na zlatém podnose. Pro e-shop to kromě úspory času a nákladů na programátorské/administrativní zásahy znamená:

  • dvojnásobný čas strávený na stránce,
  • více interakcí v rámci jedné návštěvy,
  • vyšší míra prokliku – v případě doporučení v detailu produktu nárůst CTR přibližně o 10 %,
  • vyšší konverzní poměr – v případě pop-up okna na základě testování nárůst CR až o čtvrtinu,
  • téměř 10% podíl na celkovém obratu ve sledovaném období jednoho měsíce po nasazení nástroje*.

* Zdroj: případová studie ui42.

Konečně dostupné řešení i pro střední a menší e-shopy

Výhodou umělé inteligence od ui42 je, že si ji můžete dovolit s minimální investicí. Dokonce si ji můžete první měsíc vyzkoušet zdarma. V porovnání se známějšími řešeními na mezinárodním trhu dosahuje srovnatelných, a dokonce i lepších výsledků.

Jednoduchá implementace, úvodní nastavení na míru, různé možnosti umístění a odborné poradenství od UX specialistů jsou skvělou možností, jak využít šanci a jednoduše prodávat více. Umělá inteligence a podobné technologie se pomalu, ale jistě stávají součástí e-commerce a je jen na nás, jak je dokážeme využít ve svůj prospěch.

Sdílet článek
Robo Háger
Marketing Director, ui42

Od roku 2016 pracuji v e-commerce agentuře ui42, kde vedu marketingové oddělení. Společně s týmem zastřešujeme komunikační aktivity značky ui42. o ui42: “uičko” je úspěšná e-commerce agentura, která působí na trhu již od roku 1997. Vývoj webů, CX/UX služby, Performance marketing, SEO, Vývoj nových produktů jsou klíčové oblasti, kterým se ui42 věnuje jako one-stop shop agentura. Jsme členem ADMA, SUXA (zároveň spoluzakladatel) a slovensko.digital. o mně: V minulosti jsem pracoval na několika, hlavně marketingových pozicích. Dlouhodobě jsem působil hlavně v telco byznysu a z toho hlavní část na oddělení marketingu v Slovak Telekome. Velmi cenná zkušenost z korporátního prostředí. Jako segmentový manažer jsem měl spolu s týmem na starosti klíčové propozice pro zákazníky fakturovaných a předplacených služeb. Dnes v ui42 plánuji komunikační aktivity, rozpočty, strategie, řídím tým šikovných lidí, spolu píšeme články, vytváříme případové studie, (spolu-)organizujeme akce, posíláme naše řečníky na akce, vzděláváme, zastřešujeme naše sociální sítě, interní marketing atd. atd. atd. Jsem ženatý, mám dvě děti. Mám rád sport. Velmi. Kolo, běh, plavání, turistika. Fandím, sleduji, analyzuji, mudruji…

ui42
Tento článek ti přináší

ui42

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze
4min. doba čtení

10 výzev k akci (CTA), které zvýší vaše konverze

Znáte ten pocit, když si přečtete zajímavý článek, podíváte se na poutavý obrázek, projdete celý obsah a… a zanecháte za sebou jen tichou přehlídku? To je běžná realita dnešního webu, kde jsme bombardováni informacemi. Ale co kdyby to mohlo být jinak? Co kdybychom mohli z pasivních návštěvníků udělat aktivní účastníky?

Andrej Kajan Andrej Kajan
CEO
Přečíst článek
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+