5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Pokud se chce e-shop posunout dopředu, nastal právě ten správný čas využít nového trendu, jak pozvednout křivku prodeje nebo dosáhnout většího počtu konverzí. Giganti jako Netflix, Zalando, Alibaba nebo Youtube vědí, jak na to. A jaký doporučovací nástroj (recommender) používáte ve svém e-shopu vy? 

Přečtěte si, jaké možnosti mají české e-shopy již dnes, a buďte o krok napřed. Tento trend se brzy stane nutností.

Automatizovaná doporučení – přivítejte umělou inteligenci na svých stránkách 

Dnes už pojem umělá inteligence – artificial intelligence (AI) nevyvolává v kruzích marketérů a e-shopařů tak sci-fi neznámo, jako možná ještě před několika lety. Díky dostupným technologiím a vhodným datům představuje skvělé řešení pro zobrazování personalizovaného obsahu, který návštěvníka webu pravděpodobně zajímá. Jak to funguje?

Doporučující nástroj je váš nadupaný prodavač v e-shopu

Každý by ho chtěl mít. Může zákazníkovi ve správnou chvíli nabídnout ten správný sortiment a zeptat se ho, jestli náhodou nezapomněl baterky k ovladači. A než zaplatí, ještě ho upozorní, že zákazníci nakupující stejnou tiskárnu často rovnou koupí i náhradní cartridge. Přesně tuto…

Zatímco v prodejně se o takový cross-sell a up-sell stará vyškolená obsluha, v e-shopu je to nástroj s názvem recommender – doporučovací nástroj. Ten může fungovat na základě naprogramovaných pravidel nebo ručního zásahu administrátora. Nevýhodou v e-shopu se spoustou produktů je však to, že o zobrazení relevantních produktů si můžeme nechat jen zdát. 

Řešením jsou automatizovaná doporučení založená na umělé inteligenci. Tento nástroj, který funguje bez nutnosti zásahu administrátora, zobrazí návštěvníkům vašich stránek přesně ty produkty nebo služby, o které mají s největší pravděpodobností zájem.

Můžete ho použít v detailu produktu, v podstránkách s kategoriemi, ve vyskakovacím okně nebo v nákupním košíku. Případně kdekoli, kde má smysl nabídnout návštěvníkovi vašeho webu nabídku „na míru“ (chybové stránky, newsletter atd.). S uživatelsky vyladěným designem doporučovacího nástroje je pro zákazníka opravdu těžké odolat a doporučený předmět si do košíku nepřihodit.

Vysoce klikatelný obsah a nižší náklady na administraci 

Hlavní výhodou je právě personalizovaný výběr obsahu. I bez přihlášení uživatele a zadání jakýchkoli údajů o sobě může doporučovací nástroj vybrat ty produkty nebo služby, které by ho mohly co nejvíce zaujmout. I proto je vaše homepage na Youtube jiná, než jakou má váš kolega nebo kamarád.

Díky doporučovacím nástrojům s AI na pozadí nemusíte hledat jinde, protože vám videa vašich oblíbených zpěváků naservírují jako na zlatém podnose. Pro e-shop to kromě úspory času a nákladů na programátorské/administrativní zásahy znamená:

  • dvojnásobný čas strávený na stránce,
  • více interakcí v rámci jedné návštěvy,
  • vyšší míra prokliku – v případě doporučení v detailu produktu nárůst CTR přibližně o 10 %,
  • vyšší konverzní poměr – v případě pop-up okna na základě testování nárůst CR až o čtvrtinu,
  • téměř 10% podíl na celkovém obratu ve sledovaném období jednoho měsíce po nasazení nástroje*.

* Zdroj: případová studie ui42.

Konečně dostupné řešení i pro střední a menší e-shopy

Výhodou umělé inteligence od ui42 je, že si ji můžete dovolit s minimální investicí. Dokonce si ji můžete první měsíc vyzkoušet zdarma. V porovnání se známějšími řešeními na mezinárodním trhu dosahuje srovnatelných, a dokonce i lepších výsledků.

Jednoduchá implementace, úvodní nastavení na míru, různé možnosti umístění a odborné poradenství od UX specialistů jsou skvělou možností, jak využít šanci a jednoduše prodávat více. Umělá inteligence a podobné technologie se pomalu, ale jistě stávají součástí e-commerce a je jen na nás, jak je dokážeme využít ve svůj prospěch.

Sdílet článek
Robo Háger
Marketing Director

Působí jako ředitel marketingu. Pečuje o online i offline aktivity značky, jejichž cílem je informovat o ui42 nejen jako o místě, kde najdete vše pro váš online byznys pod jednou střechou, ale také jako o místě, kde chcete pracovat a kariérně růst.

ui42
Tento článek ti přináší

ui42

ui42 je one-stop shop e-commerce agentura, působící již 26 let na trhu. Pod jednou střechou realizujeme všechny základní oblasti rozvoje online byznysu – od programování webů a webových aplikací, přes user experience a performance marketing až po umělou inteligenci. I díky našim digitálním produktům – BUXUS, Chatbot a Umělá inteligence – pomáháme našim klientům posouvat se neustále vpřed.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
3min. doba čtení

Ve společnosti Superzoo dokázali úspěšně odlehčit zákaznickému servisu. Pomohl jim online chat reago

Poskytnout návštěvníkům nepostradatelné služby na webu a také plně se zapojit do marketingové strategie a plnit růstové cíle lze pohodlně kombinovat. Pokud pilíř komunikace se zákazníky svěříte vyškoleným odborníkům, máte o reprezentativní dojem postaráno. Nepodceňujte sílu zákaznického servisu prostřednictvím chatu, protože vám může pomoci získat loajální zákazníky.

Dalibor Palšovič Dalibor Palšovič
Obchodní manažer
Přečíst článek