Virtuální obchod bez košíku
Společnost Primark spustila nové webové stránky pro americký trh. Zákazníci si mohou prohlížet jednotlivé položky, zjišťovat dostupnost zboží, ale ne nakupovat.
Podle tiskové zprávy se Primark záměrně vyhýbá tradičnímu obchodnímu modelu elektronického obchodu. Webové stránky “lépe propojují cestu mezi vyhledáváním na internetu a následným nakupováním v obchodech”, uvedl Primark. Maloobchodní řetězec označuje webovou stránku jako “virtuální obchod”, i když na ní není žádné nákupní zařízení.
Společnost Primark tvrdí, že její přístup k elektronickému obchodování jí umožňuje ušetřit peníze za logistiku, což se projevuje v nižších cenách zboží.
“Náš sortiment je důkazem našeho silného závazku k hodnotě, která je dnes pro naše zákazníky důležitější než kdykoli předtím,” uvedl v prohlášení Kevin Tulip, prezident americké divize společnosti Primark. “A naše webové stránky nám pomohou zdůraznit širokou škálu módních a cenově dostupných možností, které jsou k dispozici v našich obchodech po celých Spojených státech – zejména proto, že se nadále rozrůstáme a otevíráme nové obchody na nových trzích po celé zemi.”
Přibližně 20 % návštěvníků stránek využívá funkci kontroly zásob. “Myslíme si, že to zvyšuje návštěvnost prodejen, a jsme opravdu velmi spokojeni s dopadem nových stránek,” řekl George Weston, generální ředitel mateřské společnosti AB Foods.
Primark v problémech během pandemie
Neochota společnosti Primark zavést elektronický obchod byla během pandemie COVID-19 problémem. Odhaduje se, že maloobchodní řetězec přišel během jednoho čtvrtletí o 540 milionů liber (673 milionů USD), protože byly zavřeny obchody, uvedl deník Financial Times.