2 min. doba čtení

E-shop prodávající levné čínské zboží se neuchytil. Wish zavelel na ústup

Společnost Wish se připravuje na velké změny: online platforma, která levně prodává zejména čínské výrobky, propustí 15 % zaměstnanců a stěhuje se ze 79 zemí včetně Evropy. 

E-shop prodávající levné čínské zboží se neuchytil. Wish zavelel na ústup

Wish se ztenčuje do nových čísel 

Původně se zdálo, že velké stahování ovlivní i celou Evropu. Tyto spekulace společnost Wish dementovala ve svém prohlášení. Minulý víkend totiž platforma oznámila, ze kterých zemí odchází. Česko a Slovensko mezi nimi nejsou. 

Inzerenti omezili výdaje na reklamu a tržby společnosti Wish klesly ve čtvrtém kvartálu 2021 o 64 % na 289 milionů USD. Společnost Wish ukončila rok se ztrátou 23 milionů USD. Rok předtím dosáhly ztráty až 95 milionů USD. 

„Potřebujeme nové myšlení, které nás nasměruje zpět k možnému růstu,“ řekl nový generální ředitel společnosti Wish. 

„Tato čísla hovoří o tom, že potřebujeme nové myšlení, které nás nasměruje zpět k možnému růstu,“ řekl nový generální ředitel společnosti Wish Vijay Talwar. Americká platforma s převážně čínskými výrobky proto projde zásadní reorganizací. 

„V rámci dlouhodobého závazku společnosti Wish pomáhat našim obchodníkům uspět je nezbytné, abychom podporovali růst na trzích, kde máme nejlepší pozici k tomu, abychom obchodníkům pomohli prosperovat. Jelikož se snažíme o úspěch na klíčových trzích, je třeba přesunout pozornost z trhů, kde podle nás není návratnost úsilí obchodníků i společnosti Wish optimální,“ uvádí Wish ve svém prohlášení. 

Kdo má zájem o levné a nekvalitní zboží?

Wish se specializuje na velmi levné zboží z Číny, a to je komplikace. Ve Francii byla ve vyhledávačích a obchodech s aplikacemi platforma nedávno zakázána, protože společnost měla prodávat nebezpečné výrobky. 

Přesto se online prodejce v Evropě drží. Platforma dokonce důrazně doporučuje svým prodejcům, aby pokračovali v prodeji v zemích jako je Belgie, Nizozemsko a Německo. Země, ze kterých odchází, jsou zejména z Afriky a Latinské Ameriky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Úspěšné české a slovenské SaaS doma i v zahraničí
11 min. doba čtení

Úspěšné české a slovenské SaaS doma i v zahraničí

SaaS, neboli Software as a Service, je model poskytování softwaru přes internet, který firmám i jednotlivcům umožňuje využívat moderní digitální nástroje bez potřeby instalace či správy vlastní infrastruktury. Jde o jednu z nejrychleji rostoucích oblastí technologického byznysu, kde i menší týmy mohou budovat globální produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+