2 min. doba čtení

E-shop prodávající levné čínské zboží se neuchytil. Wish zavelel na ústup

Společnost Wish se připravuje na velké změny: online platforma, která levně prodává zejména čínské výrobky, propustí 15 % zaměstnanců a stěhuje se ze 79 zemí včetně Evropy. 

E-shop prodávající levné čínské zboží se neuchytil. Wish zavelel na ústup

Wish se ztenčuje do nových čísel 

Původně se zdálo, že velké stahování ovlivní i celou Evropu. Tyto spekulace společnost Wish dementovala ve svém prohlášení. Minulý víkend totiž platforma oznámila, ze kterých zemí odchází. Česko a Slovensko mezi nimi nejsou. 

Inzerenti omezili výdaje na reklamu a tržby společnosti Wish klesly ve čtvrtém kvartálu 2021 o 64 % na 289 milionů USD. Společnost Wish ukončila rok se ztrátou 23 milionů USD. Rok předtím dosáhly ztráty až 95 milionů USD. 

„Potřebujeme nové myšlení, které nás nasměruje zpět k možnému růstu,“ řekl nový generální ředitel společnosti Wish. 

„Tato čísla hovoří o tom, že potřebujeme nové myšlení, které nás nasměruje zpět k možnému růstu,“ řekl nový generální ředitel společnosti Wish Vijay Talwar. Americká platforma s převážně čínskými výrobky proto projde zásadní reorganizací. 

„V rámci dlouhodobého závazku společnosti Wish pomáhat našim obchodníkům uspět je nezbytné, abychom podporovali růst na trzích, kde máme nejlepší pozici k tomu, abychom obchodníkům pomohli prosperovat. Jelikož se snažíme o úspěch na klíčových trzích, je třeba přesunout pozornost z trhů, kde podle nás není návratnost úsilí obchodníků i společnosti Wish optimální,“ uvádí Wish ve svém prohlášení. 

Kdo má zájem o levné a nekvalitní zboží?

Wish se specializuje na velmi levné zboží z Číny, a to je komplikace. Ve Francii byla ve vyhledávačích a obchodech s aplikacemi platforma nedávno zakázána, protože společnost měla prodávat nebezpečné výrobky. 

Přesto se online prodejce v Evropě drží. Platforma dokonce důrazně doporučuje svým prodejcům, aby pokračovali v prodeji v zemích jako je Belgie, Nizozemsko a Německo. Země, ze kterých odchází, jsou zejména z Afriky a Latinské Ameriky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe