Jaký je pohled samotných e-shopů?
“V roku 2019 patrilo medzi naše hlavné investície vytvorenie špeciálne vyškoleného tímu zákazníckej spokojnosti, ktorý spadá pod marketing. Jeho úlohou je sledovať spokojnosť našich zákazníkov na viac ako 20 hodnotiacich portáloch a proaktívne reagovať na ich požiadavky. Malo to pozitívny dopad aj na obrat, keďže ľudia sa čoraz viac rozhodujú o nákupe na základe internetových recenzií,” Jakub Žilinčan, marketingový ředitel společnosti Berlin Brands Group, která provozuje 20 e-shopů (napr. Electronic-star a Klarstein) v zemích střední a východní Evropy.
“Podnikatelia by sa z môjho pohľadu mali zamerať na zakladanie e-shopov viac sofistikovane a hľadať unikátnosť produktu na trhu. Zákaznícky servis je pre zákazníkov veľmi dôležitý. Za kľúčovú konkurenčnú výhodu však považujem aj rýchlosť doručenia do 24 hodín (veci skladom). Ako aj komfort možnosti vrátenia tovaru a teda pomyselná bezpečnosť pri nákupe.” Andrea Podstrelencová, CEO e-shopu Holokolo.
Zajímavé odkazy:
- Studie 50 nejúspěšnějších značek na Slovensku ke stažení.
- Výsledky průzkumu E-shop_Barometer 2019
V rozhovoru se dozvíte:
- 0:41 Co je cílem průzkumu? proč KPMG vytvořilo takovou aktivitu?
- 2:59 Co je nejčastěji prvním impulsem pro založení e-shopu?
- 3:39 Kdy slovenské e-shopy pozorují nejvýraznější zvýšení poptávky? Jsou to Vánoce nebo Černý pátek?
- 4:44 Mění se výška průměrného nákupu v předvánočním období?
- 6:18 Pracují e-shopy se speciálními nabídkami během vrcholu sezóny?
- 7:30 Doručení zdarma – je to specifikum Vánoc nebo celoroční standard?
- 8:20 Do jaké oblasti nejvíce investují slovenské e-shopy?
- 10:12 Čím je způsoben trend nárůstu expanze?
- 11:40 Které marketingové aktivity řeší e-shopy interně/externě?
- 12:46 Kde se vzdělávají slovenské e-shopy?
- 13:27 Co to vlastně je CX (customer experience)?
- 15:01 Jak dlouho se KPMG věnuje oblasti CX (zákaznické zkušenosti) a proč?
- 16:29 Řeší zákaznickou zkušenost také e-shopy na Slovensku?
- 17:03 V čem se mohou zlepšovat e-shopy v rámci zákaznické zkušenosti?
- 20:06 Měl by mít e-shop definované základní pilíře?
- 21:22 Jsou rozdíly mezi e-shopy a klasickou drobnou klientelou?