3min. doba čtení

Jaké jsou výsledky průzkumu Slovenských e-shopů „E-shop Barometer 2019”? (Ivana Mazániková, KPMG)

E-shopy lákají v čase Vánoc své zákazníky zejména na doručení zdarma. Avšak až 3/4 dotazovaných online obchodů neřeší oblast CX, tedy zákaznickou zkušenost. Tato zjištění vyplynula ze 4. ročníku průzkumu „E-shop Barometer”, který na vzorku více než 100 respondentů ze Slovenska realizovala společnost KPMG ve spolupráci s agenturou ui42.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Jaký je pohled samotných e-shopů?

V roku 2019 patrilo medzi naše hlavné investície vytvorenie špeciálne vyškoleného tímu zákazníckej spokojnosti, ktorý spadá pod marketing. Jeho úlohou je sledovať spokojnosť našich zákazníkov na viac ako 20 hodnotiacich portáloch a proaktívne reagovať na ich požiadavky. Malo to pozitívny dopad aj na obrat, keďže ľudia sa čoraz viac rozhodujú o nákupe na základe internetových recenzií,” Jakub Žilinčan, marketingový ředitel společnosti Berlin Brands Group, která provozuje 20 e-shopů (napr. Electronic-star a Klarstein) v zemích střední a východní Evropy.

Podnikatelia by sa z môjho pohľadu mali zamerať na zakladanie e-shopov viac sofistikovane a hľadať unikátnosť produktu na trhu. Zákaznícky servis je pre zákazníkov veľmi dôležitý. Za kľúčovú konkurenčnú výhodu však považujem aj rýchlosť doručenia do 24 hodín (veci skladom). Ako aj komfort možnosti vrátenia tovaru a teda pomyselná bezpečnosť pri nákupe.” Andrea Podstrelencová, CEO e-shopu Holokolo.

Zajímavé odkazy:

V rozhovoru se dozvíte:

  • 0:41 Co je cílem průzkumu? proč KPMG vytvořilo takovou aktivitu?
  • 2:59 Co je nejčastěji prvním impulsem pro založení e-shopu?
  • 3:39 Kdy slovenské e-shopy pozorují nejvýraznější zvýšení poptávky? Jsou to Vánoce nebo Černý pátek?
  • 4:44 Mění se výška průměrného nákupu v předvánočním období?
  • 6:18 Pracují e-shopy se speciálními nabídkami během vrcholu sezóny?
  • 7:30 Doručení zdarma – je to specifikum Vánoc nebo celoroční standard?
  • 8:20 Do jaké oblasti nejvíce investují slovenské e-shopy?
  • 10:12 Čím je způsoben trend nárůstu expanze?
  • 11:40 Které marketingové aktivity řeší e-shopy interně/externě?
  • 12:46 Kde se vzdělávají slovenské e-shopy?
  • 13:27 Co to vlastně je CX (customer experience)?
  • 15:01 Jak dlouho se KPMG věnuje oblasti CX (zákaznické zkušenosti) a proč?
  • 16:29 Řeší zákaznickou zkušenost také e-shopy na Slovensku?
  • 17:03 V čem se mohou zlepšovat e-shopy v rámci zákaznické zkušenosti?
  • 20:06 Měl by mít e-shop definované základní pilíře?
  • 21:22 Jsou rozdíly mezi e-shopy a klasickou drobnou klientelou?

Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projekt Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Ľuboš Ďurovič CMO Hyperia
2min. doba čtení

Jak vést a motivovat interní 27členný marketingový tým (Luboš Ďurovič, Hyperia)

Luboš Ďurovič je CMO (Chief Marketing Officer) v žilinské firmě Hyperia. Ve společnosti působí už téměř od jejích začátků a do současné pozice se dostal postupně. V tomto rozhovoru nám povyprávěl, jak funguje nábor, řízení i odměňování 27členného marketingového týmu a jak se specializují lidé na různé projekty.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Matuš Konečný
2min. doba čtení

V Snapchatu, TikToku, AdColony, na Twitteru nebo na Spotify čekají stovky tisíc návštěvníků pro váš e-shop (Matúš Konečný, Httpool)

Matúš Konečný už v našem křesle v minulosti seděl. Pracuje jako Sales Director pro společnost Httpool, která zastřešuje reklamu na různých platformách. V nejnovějším rozhovoru nám kromě jiného povyprávěl, jakým způsobem se dají Snapchat, TikTok, Twitter, Spotify nebo AdColony využít pro propagaci vašich e-shopů.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Přečíst článek