2 min. doba čtení

E-commerce v Turecku překvapilo. Narostlo o více než 100 %

V roce 2023 dosáhnou online výdaje v Turecku 53 miliard eur. To představuje ohromující 115% nárůst, i když velká část tohoto růstu je připisována vysoké inflaci, která dosáhla 75 %. I přes vliv inflace se počet transakcí - přesnější ukazatel zdraví trhu - zvýšil o 22,3 % a dosáhl 5,87 miliardy transakcí.

E-commerce v Turecku překvapilo. Narostlo o více než 100 %
Zdroj: Depositphotos

Podíl online prodeje na celkových spotřebitelských výdajích se za poslední čtyři roky zdvojnásobil. Z 10,1 % v roce 2019 se zvýšil na 20,3 %. Tento růst byl výrazně podpořen pandemií, ale pokračoval i po jejím skončení, což naznačuje, že obyvatelstvo přijalo nakupování online.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Turecko se může pochlubit živým prostředím elektronického obchodu s 559 412 aktivně zapojenými společnostmi. V roce 2024 se očekává nárůst online výdajů o 84 % a počet transakcí by mohl dosáhnout 6,67 miliardy. Takový růst překonává průměrné evropské prognózy a poukazuje na Turecko jako na rychle se rozvíjející trh elektronického obchodování.

Nejvýznamnějšími kategoriemi výrobků podle obratu jsou bílé zboží a domácí spotřebiče, elektronika, oděvy, obuv a doplňky.

E-commerce v Turecku se vyznačuje silným růstem a rostoucí angažovaností spotřebitelů. S rostoucím počtem transakcí a podílem online výdajů nabízí tato země významné příležitosti pro podniky, které chtějí rozšířit své působení v oblasti elektronického obchodu. Předpovědi růstu pro rok 2024 dále zdůrazňují potenciál Turecka jako příležitost k expanzi.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+