Podíl online prodeje na celkových spotřebitelských výdajích se za poslední čtyři roky zdvojnásobil. Z 10,1 % v roce 2019 se zvýšil na 20,3 %. Tento růst byl výrazně podpořen pandemií, ale pokračoval i po jejím skončení, což naznačuje, že obyvatelstvo přijalo nakupování online.
Turecko se může pochlubit živým prostředím elektronického obchodu s 559 412 aktivně zapojenými společnostmi. V roce 2024 se očekává nárůst online výdajů o 84 % a počet transakcí by mohl dosáhnout 6,67 miliardy. Takový růst překonává průměrné evropské prognózy a poukazuje na Turecko jako na rychle se rozvíjející trh elektronického obchodování.
Nejvýznamnějšími kategoriemi výrobků podle obratu jsou bílé zboží a domácí spotřebiče, elektronika, oděvy, obuv a doplňky.
E-commerce v Turecku se vyznačuje silným růstem a rostoucí angažovaností spotřebitelů. S rostoucím počtem transakcí a podílem online výdajů nabízí tato země významné příležitosti pro podniky, které chtějí rozšířit své působení v oblasti elektronického obchodu. Předpovědi růstu pro rok 2024 dále zdůrazňují potenciál Turecka jako příležitost k expanzi.