7min. doba čtení

E-commerce day 2023 – největší moravská konference se blíží

Po 5 měsících je tu další ročník největší moravské konference pro e-shopy. Podzimní E-commerce day byl velmi úspěšný a inspirativní. O čem bude řeč tentokrát? O stále přítomné ekonomické krizi, příchodu umělé inteligence, o změnách v analytice a o mnoha dalších aktuálních tématech, která rozhodně změní budoucnost celého oboru e-commerce. Jak? Pojďme na to společně nahlédnout v sobotu 25. 3. v Brně.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
E-commerce day 2023 – největší moravská konference se blíží

E-commerce day posune váš e-shop na další level

Celodenní konference E-commerce day je určena malým a středním e-shopům. Přední experti z různých oborů se zde vyjadřují k tématům, která e-commerce komunitu aktuálně nejvíce pálí. Provozovatelé e-shopů a jejich interní zaměstnanci mají na akci vstup zdarma.

Už 25. března 2023 proběhne třetí ročník této konference, která se bude tradičně konat v prostorách Impact Hubu v Brně. Připraveno je 20 přednášek a 10 workshopů z oblasti marketingu, účetnictví, logistiky, ale také inspirativní příběhy úspěšných e-shopů, kteří dokáží ze svého podnikání vytěžit maximum i v těžkém období.

Za konferencí stojí nadšenci v e-commerce oblasti z neziskové organizace GUG.cz Jaroslav Jakubů a Dominik Michalík, kteří mají dlouholeté praktické zkušenosti z e-shopového prostředí a rádi předávají své znalosti dál. Naplňují tak poslání GUGu: vzdělávat Česko.

Hlavní motivací pro vznik konference E-commerce day byla absence kvalitních akcí podobného rázu na Moravě. Je skvělé, že se daří kvalitně plnit toto prvotní předsevzetí a návštěvníci jsou nadšení stejně jako organizátoři a řečníci. Jen poslední 2. ročník navštívilo přes 500 účastníků.

A co bude hlavními pilíři letošního programu?

Ekonomická krize je tu stále s námi

Minulý ročník jsme řešili nástup ekonomické krize, a jak se s ní vyrovnat. Není pochyb, že dnes už krize zanechala svoji stopu a lze očekávat, že si ještě nějaký čas počkáme než nás zase opustí. Jen dle dat z Heureky skončil v roce 2022 obrat celé e-commerce v Česku 12 % pod úrovní předešlého roku. Více o tom a dalších datech v rámci celého on-line trhu se dozvíte od Honzy Mayera, který je Managing Director of CZ/SK pro Heureka Group.

Svět e-commerce a tedy i výkonnostního marketingu se pro e-shopy v posledních letech velmi změnil. Krize způsobuje větší tlak na cenu ze strany spotřebitelů a tedy i k výkonnostním reklamám je potřeba přistupovat jinak. O tom, jak řešit cenotvorbu a vyzrát nad výkonem PPC kampaní v roce 2023 vám povypráví Ondřej Vodehnal z marketingové agentury Filipesmedia.

Marketingový stratég David Pokorný vám ukáže, jak vnímat krizi či větší změnu na trhu jako ideální příležitost podívat se na váš byznys jinýma očima a udělat strategickou změnu, díky které vyjde vaše značka z krize ještě silnější.

Expanze jako cesta z krize

Jednou takovou strategickou změnou může být i expanze. Ta dokáže pomoci v situaci, kdy kvůli krizi není na dosavadním trhu dostatečná poptávka, nebo lidé nejsou ochotni za daný sortiment zaplatit. V takovém případě může být expanze na další trh tím správným řešením.

Jak lépe ukázat příležitosti a benefity expanze v krizi, než na příkladech e-shopů, které si touto cestou úspěšně prošly. Tento úkol si vzali na starost Lukáš Kadidlo a Jiří Neužil z firmy NK Expand, kteří nám mimo jiné ukáží, kdy s expanzí začít, jak expandovat chytře a efektivně, na čem ušetřit a jak překonat kulturní a obchodní bariéry v zahraničí.

Na konferenci také vystoupí CEO Pošty bez hranic Pavel Vyoral, který se zaměří detailněji na to, jak zvládnout logistiku při expanzi do zahraničí, jak se dopředu připravit a čemu se vyvarovat. Dostanete tedy kompletní návod a nic vám nebude stát v cestě za hranice.

Co nás čeká a nemine v roce 2023 a dál

Pokud sledujete novinky ze světa e-commerce, tak asi tušíte, že budoucnost je plná změn. A jakých přesně?

Aktuálně nejžhavější téma je zřetelný příchod a tedy i vliv umělé inteligence (AI), která dozajista změní chod celého on-line prostředí. Zajímá vás, co se stane s marketingem, analytikou, zákaznickou podporou, jaký bude mít AI dopad na e-shopy a co lze v budoucnu očekávat? Tak si nenechte ujít přednášku od Jana Řezáče, který se s vámi zamyslí nad tím, jak bude vypadat e-commerce v roce 2030.

Jednou z oblastí, kde se zřetelně AI podepíše je SEO a tvorba obsahu. Jedná se ale o pozitivní či spíše negativní změnu? Na toto téma bude na konferenci mluvit zkušený Filip Podstavec, stavbyvedoucí Marketing Miner.

← Chci se registrovat na 3. ročník konference E-commerce day →

Využijte alternativní kanály a hledejte nové cesty

Spousta e-shopů lpí na osvědčených metodách a urputně se brání novým způsobům marketingové komunikace. Co si však neuvědomují je to, že v dnešní době je extrémně důležité mít zdravě nastavený marketing a nelpět pouze na několika marketingových kanálech. Podstupují tak obrovské riziko, že ten jeden nebo dva zásadní kanály přestanou fungovat a jejich byznys se rozsype. Nemluvě o tom, že tak e-shopy ztrácí příležitost získat úplně nové zákazníky.

Jedním z těchto alternativních a možná trochu kontroverzních kanálů je sociální síť TikTok, na kterou se spoustu majitelů e-shopů dívá skrze prsty. Myslí si totiž, že tu najdeme pouze tancující děti nebo vtipný obsah. Už dávno je to ale jinak a z TikToku se stala platforma, která, když je dobře uchopena, dokáže generovat spoustu nových zákazníků. Jak na TikToku jako e-shop vydělat peníze, a jak to celé uchopit vám poradí CEO agentury TikTokuj.cz Vít Janda.

Analytika se mění, buďte ve střehu

Jak jistě víte, za krátkou chvíli již nadobro zmizí starý dobrý Universal Analytics a nahradí ho jeho nástupce Google Analytics 4. Věříme, že již všichni mají GA4 nastaveny a měří, protože už včera bylo pozdě.

Na toto velmi aktuální téma se můžete těšit na workshopu od Data Analyst Team Leadera digitální agentury Advisio Jana Malatinského, který vám GA4 přiblíží, srovná s Universal Analytics a také získáte praktický návod na to, jak v Analytics 4 vše správně nastavit, abyste dosáhli optimálního měření a dokázali efektivně vyhodnocovat data.

Inspirujte se od úspěšných e-shopů

Na konferenci se v roli řečníků představí několik osobností úspěšných e-shopů, kteří i přes momentálně nepříznivou situaci dokázali vše ustát a dokonce jsou silnější než kdy dříve. Podělí se s účastníky o to, co je důležité pro úspěšné fungování, jak k byznysu přistupují oni a jak inspirují svými příběhy.

Těšit se můžete například na Jana Kočaře, který je CEO firmy prodávající sportovní oblečení GoldBee, Ukáže vám, jak se během jediného roku s jeho e-shopem dostal na úroveň nadnárodních značek v absolutním hledání na internetu a jak může takto vyrůst třeba i vaše podnikání.

Dále vystoupí Marek Dobrý, který je CMO e-shopu Vasky. Tato značka zanechala za posledních 7 let na českém trhu pořádnou stopu. Poodhalí, jaké byly na této cestě milníky, jak si vedou Vasky nyní a také, jak se dá růst, i když šetříte na marketingu.

V neposlední řadě na konferenci vystoupí Petr Miklík, CMO známého e-shopu Grizly.cz, který vám poodhalí hodnotné informace o tom, jak často a proč hodnotit efektivitu celého e-shopu.

Ještě stále váháte?

Už nemusíte. Protože na jarním E-commerce day vás ještě čeká:

  • 20 přednášek a 10 workshopů na aktuální témata od předních expertů v oblasti e-commerce.
  • Partnerské stánky – přijďte se pobavit o své situaci nebo rovnou navázat spolupráci.
  • Networking – nasbírejte cenné kontakty pro rozvoj vašeho podnikání.
  • Zábava i o přestávkách – čekají na vás soutěže o hodnotné ceny.
  • Dárky – každý účastník konference obdrží při vstupu knihu zdarma.
  • Afterparty – po skončení oficiálního programu bude další možnost vzájemně se seznámit a dát si společný drink.
  • Pro provozovatele e-shopů je vstup zdarma po vyplnění registračního formuláře

← Chci se registrovat na 3. ročník konference E-commerce day →

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Trendy v digitálním marketingu do roku 2024
7min. doba čtení

Trendy v digitálním marketingu do roku 2024

Sledování nových trendů v digitálním marketingu je klíčem k úspěšnému přežití a růstu v rychle se měnícím digitálním prostředí. Online marketéři a marketingové agentury se neustále snaží udržet si náskok, sledovat inovace a přizpůsobovat se změnám, aby zůstali konkurenceschopní.

Dajana Denkóczyová
PPC specialist
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+