2 min. doba čtení

Dotyky, které ve virtuální realitě budeme cítit. SoftServe pracuje na průlomovém řešení

SoftServe pracuje na neurokognitivních modelech vnímání dotyku ve virtuálním prostředí. Ty umožní interakci s jinými lidmi a předměty v online sféře. Je jen otázkou času, kdy bude možné dotýkat se objektů přes internet.

Dotyky, které ve virtuální realitě budeme cítit. SoftServe pracuje na průlomovém řešení

Neurotransmitery umožní uživatelům vytvářet a udržovat spojení na dálku – například při interakci s produktem. Řešení společnosti TouchlessAI se vyvíjí s využitím nejnovějších technologií – umělé inteligence, strojového učení a algoritmů digitálního zpracování signálů. 

Sociální interakce ve virtuálním světě 

Projekt TouchlessAI se realizuje v rámci programu EU Horizont 2020. Úkolem společnosti SoftServe je vytvořit software, díky kterému bude moci uživatel ve virtuálním světě cítit dotek jiné osoby, například při podávání ruky. Umožní to speciální pracovní plocha, kterou zkonstruovala společnost Ultraleap, která se také podílí na projektu. Prototyp zařízení se nachází v testovací fázi. 

zdroj: Softserve.com

Vývoj haptické technologie

V rámci projektu bezdotykové umělé inteligence SoftServe spolu se zúčastněnými organizacemi pracuje také na využití haptické technologie k neinvazivnímu přenosu biosignálů. To znamená, že během virtuální konverzace zařízení snímá puls volajícího a přenáší ho druhé osobě, čímž se dotek stává reálnějším. 

Představen byl i další projekt – audiokniha využívající haptiku a stejnojmennou technologii vyvinutou v rámci ní, aby posluchač mohl cítit detaily popsané v příběhu. Řešení lze použít rovněž v muzeích, maloobchodě a zdravotnictví, kde kombinuje haptickou technologii s vizualizací a zvukem. Uživatel tak může být na daném místě všemi smysly – může ho vidět a plně procítit pocity s ním spojené, přičemž se dotýká například exponátů nebo výrobků. 

Jak zdůraznil Maciej Szymkowski, inženýr výzkumu společnosti SoftServe, vyvinutá technologie může v budoucnu nalézt uplatnění nejen v případě navazování mezilidských vztahů, ale také v mnoha odvětvích, jako je například maloobchod, kde společnosti často působí vícekanálově – offline, online i v kamenných prodejnách. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels
3 min. doba čtení

Jak na marketing s Meta Reels: Proč 80 % zákazníků nakupuje po shlédnutí Reels

V nejnovější příručce od Mety se dozvídáme, jak mohou značky efektivně využívat Meta Reels k posílení svých marketingových kampaní a dosahování skutečných výsledků. Zde je shrnutí nejdůležitějších faktů a doporučení, která by měl o tomto výkonném video formátu vědět každý, kdo se pohybuje v e-commerce.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky
3 min. doba čtení

Televize už není jen televize. Jak se mění sledování videoobsahu a co to znamená pro značky

Jak dnes funguje sledování videoobsahu? Co lidé považují za „televizi“ a kde reklama funguje nejlépe? CTV zatím není středobodem pozornosti našeho e-commerce, ale vývoj v zahraničí naznačuje, že by se to mohlo brzy změnit. Nová studie RTL AdAlliance přináší jasná data a trendy, které se vyplatí sledovat. A ukazuje, že o úspěchu videa nerozhoduje technologie, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+