3min. doba čtení

Dotyky, které ve virtuální realitě budeme cítit. SoftServe pracuje na průlomovém řešení

SoftServe pracuje na neurokognitivních modelech vnímání dotyku ve virtuálním prostředí. Ty umožní interakci s jinými lidmi a předměty v online sféře. Je jen otázkou času, kdy bude možné dotýkat se objektů přes internet.

Dotyky, které ve virtuální realitě budeme cítit. SoftServe pracuje na průlomovém řešení

Neurotransmitery umožní uživatelům vytvářet a udržovat spojení na dálku – například při interakci s produktem. Řešení společnosti TouchlessAI se vyvíjí s využitím nejnovějších technologií – umělé inteligence, strojového učení a algoritmů digitálního zpracování signálů. 

Sociální interakce ve virtuálním světě 

Projekt TouchlessAI se realizuje v rámci programu EU Horizont 2020. Úkolem společnosti SoftServe je vytvořit software, díky kterému bude moci uživatel ve virtuálním světě cítit dotek jiné osoby, například při podávání ruky. Umožní to speciální pracovní plocha, kterou zkonstruovala společnost Ultraleap, která se také podílí na projektu. Prototyp zařízení se nachází v testovací fázi. 

zdroj: Softserve.com

Vývoj haptické technologie

V rámci projektu bezdotykové umělé inteligence SoftServe spolu se zúčastněnými organizacemi pracuje také na využití haptické technologie k neinvazivnímu přenosu biosignálů. To znamená, že během virtuální konverzace zařízení snímá puls volajícího a přenáší ho druhé osobě, čímž se dotek stává reálnějším. 

Představen byl i další projekt – audiokniha využívající haptiku a stejnojmennou technologii vyvinutou v rámci ní, aby posluchač mohl cítit detaily popsané v příběhu. Řešení lze použít rovněž v muzeích, maloobchodě a zdravotnictví, kde kombinuje haptickou technologii s vizualizací a zvukem. Uživatel tak může být na daném místě všemi smysly – může ho vidět a plně procítit pocity s ním spojené, přičemž se dotýká například exponátů nebo výrobků. 

Jak zdůraznil Maciej Szymkowski, inženýr výzkumu společnosti SoftServe, vyvinutá technologie může v budoucnu nalézt uplatnění nejen v případě navazování mezilidských vztahů, ale také v mnoha odvětvích, jako je například maloobchod, kde společnosti často působí vícekanálově – offline, online i v kamenných prodejnách. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek