2min. doba čtení

Dotyky, které ve virtuální realitě budeme cítit. SoftServe pracuje na průlomovém řešení

SoftServe pracuje na neurokognitivních modelech vnímání dotyku ve virtuálním prostředí. Ty umožní interakci s jinými lidmi a předměty v online sféře. Je jen otázkou času, kdy bude možné dotýkat se objektů přes internet.

Dotyky, které ve virtuální realitě budeme cítit. SoftServe pracuje na průlomovém řešení

Neurotransmitery umožní uživatelům vytvářet a udržovat spojení na dálku – například při interakci s produktem. Řešení společnosti TouchlessAI se vyvíjí s využitím nejnovějších technologií – umělé inteligence, strojového učení a algoritmů digitálního zpracování signálů. 

Sociální interakce ve virtuálním světě 

Projekt TouchlessAI se realizuje v rámci programu EU Horizont 2020. Úkolem společnosti SoftServe je vytvořit software, díky kterému bude moci uživatel ve virtuálním světě cítit dotek jiné osoby, například při podávání ruky. Umožní to speciální pracovní plocha, kterou zkonstruovala společnost Ultraleap, která se také podílí na projektu. Prototyp zařízení se nachází v testovací fázi. 

zdroj: Softserve.com

Vývoj haptické technologie

V rámci projektu bezdotykové umělé inteligence SoftServe spolu se zúčastněnými organizacemi pracuje také na využití haptické technologie k neinvazivnímu přenosu biosignálů. To znamená, že během virtuální konverzace zařízení snímá puls volajícího a přenáší ho druhé osobě, čímž se dotek stává reálnějším. 

Představen byl i další projekt – audiokniha využívající haptiku a stejnojmennou technologii vyvinutou v rámci ní, aby posluchač mohl cítit detaily popsané v příběhu. Řešení lze použít rovněž v muzeích, maloobchodě a zdravotnictví, kde kombinuje haptickou technologii s vizualizací a zvukem. Uživatel tak může být na daném místě všemi smysly – může ho vidět a plně procítit pocity s ním spojené, přičemž se dotýká například exponátů nebo výrobků. 

Jak zdůraznil Maciej Szymkowski, inženýr výzkumu společnosti SoftServe, vyvinutá technologie může v budoucnu nalézt uplatnění nejen v případě navazování mezilidských vztahů, ale také v mnoha odvětvích, jako je například maloobchod, kde společnosti často působí vícekanálově – offline, online i v kamenných prodejnách. 

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+