2 min. doba čtení

Dobrá zpráva pro online prodejce v EU? Brusel zruší limit 150 eur na dovozní clo

Evropská komise v minulosti zrušila osvobození od DPH pro zboží ze zahraničí, zejména z Číny. Nyní chce zrušit omezení dovozních cel. Jinými slovy, každý obchodník prodávající zboží do EU si připlatí... nebo si připlatí zákazník. Komise se domnívá, že tato opatření dále posílí postavení obchodníků v EU.

Dobrá zpráva pro online prodejce v EU? Brusel zruší limit 150 eur na dovozní clo

Nová pravidla pro “levné” zboží

Evropská komise plánuje reformu celního systému. Navrhované změny unikly do deníku Süddeutsche Zeitung. Podle nich by každý, kdo dováží zboží ze zemí mimo EU – například při nákupu u internetového prodejce v USA nebo v Číně – musel platit dovozní clo. Dosud však byly od tohoto cla osvobozeny objednávky do výše 150 eur. V praxi se mnoho objednávek z mezinárodních internetových obchodů dostává do EU bez dovozního cla a Brusel chce tímto návrhem tuto situaci změnit.

Týdenní podcast UPdate

Zrušení osvobození od DPH

Není to poprvé, co Brusel stanovil nová pravidla proti dumpingu levného zboží ze zemí mimo EU. Před dvěma lety bylo například zrušeno osvobození od DPH pro zboží do 22 eur. Toto opatření obzvláště tvrdě zasáhlo čínské internetové obchody, které většinou zasílají zboží poštou. Podle maloobchodního sektoru AliExpress a Alibaba Group se jejich tržby v důsledku tohoto opatření prudce snížily.

Nový celní orgán EU

Podle plánů Evropské komise by reforma celního systému přinesla Evropské unii roční příjmy ve výši 750 milionů eur. Komise rovněž navrhla vytvoření nového celního orgánu EU, který by měl být zřízen do pěti let a který by vytvořil a spravoval novou databázi s cílem zlepšit tok informací mezi členskými státy a zjednodušit celní postupy.

Zrušení osvobození od dovozního cla bude mít nepříznivý dopad na všechny online obchodníky mimo EU, protože prodeje zboží v hodnotě nižší než 150 eur se zatím nedotklo. Předpokládá se, že získané příjmy budou použity na dotování především internetových obchodníků v rámci EU.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+