3 min. doba čtení

Digitální reklama v Indii představuje nejrychleji rostoucí online ekonomiku na světě

Mladí Indové tráví hodně času online a ovlivňují vývoj ekonomiky. Podle analytiků mohou YouTube a Meta očekávat rychlý růst příjmů z videa.

Digitální reklama v Indii představuje nejrychleji rostoucí online ekonomiku na světě

Podle Financial Times růst digitální reklamy v Indii raketově roste a obchodníci sázejí na to, že streamované video, influenceři a online nakupování získají v nejlidnatější zemi světa více spotřebitelů. Vysoký růst je způsoben mladou populací. Z 1,4 miliardy obyvatel Indie je více než polovina mladší 30 let a tráví stále více času online.

Podle prognóz společnosti Omdia, která se zabývá technologickým výzkumem, se online reklama stane jedním z nejrychleji rostoucích segmentů rozvíjející se indické digitální ekonomiky. Předpovědi naznačují, že Indie bude do roku 2027 nejrychleji rostoucí digitální ekonomikou na světě a zaznamená 9,6% roční růst. Předpokládá se také, že země v tomto období zaznamená nejrychlejší růst příjmů z online reklamy na světě, a to se složenou roční mírou růstu 12,7 %.

Čísla, která upoutala pozornost i velkých společností

Odhaduje se, že současný reklamní trh v Indii dosahuje 15-16 miliard dolarů, z čehož digitální reklama představuje něco přes 9 miliard dolarů. „Digitální reklama je v Indii jednoznačně jedničkou. Dnes předstihla televizi a v příštích letech bude pravděpodobně tvořit 55 až 60 % výdajů na reklamu,“ říká Abhishek Mukherjee, obchodní ředitel nákupní agentury The Media Ant se sídlem v Bengalúru.

Velké technologické společnosti YouTube a Meta vidí výhody v rychlém zavádění digitálních kanálů. Podle společnosti Omdia mohou očekávat, že jejich příjmy z videoreklamy v Indii porostou do roku 2025 středním až vysokým procentem. V loňském roce dosáhly příjmy z videoreklamy lídra na trhu YouTube v Indii 57,5 miliardy rupií (asi 690 milionů dolarů), což představuje meziroční nárůst o 20 %, nejpomalejší za několik let. 

Místní alternativy pro influencery

Čínský TikTok byl v Indii zakázán a domácí alternativy, jako je Josh, měly větší šanci se prosadit. Pro marketéry mohou být autoři krátkého videoobsahu cenným přínosem. Tvůrci mohou oslovit spotřebitele mimo velká města a používat jejich rodný jazyk. „Existují influenceři, kteří mají stejnou sledovanost v Dillí, Bombaji nebo Bengalúru, a existují značky, které po nich opravdu jdou, jsou to nejžádanější influenceři,“ říká Mukherjee z The Media Ant. „Pak je tu celý seznam nano influencerů s počtem sledujících pod 100 000 … ale ti se velmi rychle vyvíjejí a každý z nich má v očích publika zcela jedinečné místo.“ Mukherjee také dodává, že jeho klienti mají stále větší zájem o využívání nano influencerů k šíření svých sdělení v mnoha indických jazycích.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu
3 min. doba čtení

Jak automatizace od AN systems změnila expedici a řízení zásob v outdoorovém retailu

Největší outdoorový specialista v České republice HUDYsport se před deseti lety rozhodl pro modernizaci svých procesů. Ve spolupráci se společností AN systems nasadil v roce 2015 komplexní ERP systém, který propojil velkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodářství do jednoho funkčního celku. Výsledkem je efektivnější a rychlejší expedice, lepší řízení zásob a vyšší spokojenost zákazníků.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci
3 min. doba čtení

Jak může AI změnit spolupráci s malými a středními tvůrci

Většina značek si pod spoluprací s influencerem stále představí klasický barter nebo placený post. Pravděpodobně na jeho vytvoření nějakou dobu čekaly, připomínkovaly ho a v pozadí bylo očekávání, že byl vytvořen manuálně. Jenže tvůrčí scéna se mění. Umělá inteligence už neformuje jen algoritmy platforem, ale i samotný obsah. Ačkoli v Česku a na Slovensku zatím […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase
5 min. doba čtení

Personalizace na plné obrátky: Jak AI mění digitální reklamu v reálném čase

Personalizace se stala normou, zároveň však u spotřebitelů roste poptávka po autentické a transparentní komunikaci. Zákazníci chtějí relevantní obsah, který působí přirozeně a nenarušuje jejich soukromí. Přehnaná personalizace může vzbuzovat nedůvěru, zatímco vyvážený přístup pomáhá budovat vztah se značkou.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+