3 min. doba čtení

Denně vidíme 700 online reklam. Jak se v takovém prostředí neztratit?

Digitální reklama je dnes všude – v aplikacích, mezi příspěvky i mezi tím, co nás skutečně zajímá. A přestože si většinu z nich ani neuvědomujeme, podle studie Eskimi jich denně vidíme stovky. Češi i Slováci jsou vystaveni téměř 700 reklamám denně. Česko se tím řadí na 32. místo a Slovensko na 35. místo ze 188 analyzovaných zemí. Potvrzuje se tak, co se už delší dobu tuší: reklamní šum je všude a pozornost zákazníků je čím dál vzácnější.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Denně vidíme 700 online reklam. Jak se v takovém prostředí neztratit?
Zdroj: ChatGPT

Z globálního pohledu patří mezi nejpřesycenější země Nauru, kde uživatel denně vidí téměř 1 600 reklam, Island s více než 1 500 a Katar, kde se průměr pohybuje okolo 1 200 zobrazení denně. Češi a Slováci sice nepatří mezi absolutně nejvíce zatížené země, ale s téměř 700 reklamami denně se řadí mezi nadprůměrně exponované trhy.

Většina reklam se dnes zobrazuje v mobilních aplikacích, nikoliv na webu. U slovenských uživatelů je tento poměr 3:1, u českých dokonce 4:1.

Pokud vaše reklama není optimalizovaná pro aplikace, automaticky přicházíte o největší prostor.

Rozdíly a mentální bariéry

Počet reklam, které člověk denně uvidí, ovlivňuje několik faktorů:

  • Typ zařízení a kvalita připojení – výkonnější zařízení a rychlejší síť umožňují zobrazování poutavějších formátů, jako jsou video nebo rich media reklamy.
  • Velikost trhu – menší země (například Nauru) sice mají méně lidí, ale o to více impresí na uživatele.
  • Digitální návyky – Češi i Slováci tráví online přibližně 6 hodin denně, což je dostatek času na to, aby se na ně valila reklama ze všech stran.

To, že se vaše reklama zobrazila, však ještě neznamená úspěch. Uživatelé si vyvinuli mentální ad blocker. Reklamní slepotu zná každý marketér: lidé přestávají bannery registrovat, přeskakují videa, scrollují bez hlubšího vnímání. A když se ten samý vizuál zobrazí podesáté, přichází ad fatigue – únava z reklamy. Jak upozorňuje Vytautas Paukstys, CEO Eskimi:

„Být vystaven stovkám reklam denně ještě neznamená, že si je lidé skutečně všimnou. Čím více reklam se zobrazuje, tím více jich mozek ignoruje.“

Jak se tedy v reklamním přetlaku neztratit?

Kdo chce v digitálním prostoru skutečně zaujmout, se dnes nemůže spoléhat jen na počet zobrazení. Forma, kontext a schopnost vzbudit pozornost jsou mnohem důležitější než samotné zobrazení banneru. Proto čím dál více značek sahá po kreativách, které komunikují něco, co se neztratí v záplavě dalších sdělení. Rozhoduje to, zda značka rozumí své cílové skupině, zda k ní promlouvá jazykem, kterému věří, a zda tuto pozornost dokáže také udržet.

Reklamně přesycené trhy jako Slovensko a Česko proto nepotřebují více formátů. Potřebují promyšlenější kampaně. Takové, které nejsou jen dobře zacílené, ale i kulturně a vizuálně doladěné do posledního detailu.

Platí přímá úměra: čím více reklamy konzumujeme, tím větší hodnotu má pozornost.

Sdílet článek
Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge

Starám se o obsah na ecommercebridge.sk a ecommercebridge.cz. 💌 Filtruji témata z oblasti e-commerce a marketingu, abyste měli vše na jednom místě a získali přehled o tom, co se děje doma i ve světě. Tvořím i časopis Ecommerce Bridge. 📰

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+