2 min. doba čtení

Co je to Lorem Ipsum?

Vysvětlovat tento koncept marketérům je jako vysvětlovat řidičům, k čemu slouží volant 🙂 (to kulaté zařízení před sedadlem řidiče, které se otáčí doleva a doprava). Ale stále se najde dost lidí, kteří chtějí vědět, kde se tento pseudojazyk vzal a jaký je jeho účel. Užijte si to.

Co je to Lorem Ipsum?

Základní definice Lorem Ipsum

Lorem Ipsum, někdy označované jako “lipsum”, je zástupný text používaný v designu při vytváření obsahu. Pomáhá návrhářům naplánovat, kde bude obsah umístěn, aniž by museli čekat na napsání a schválení obsahu.

Původně pochází z latinského textu, ale dnešnímu čtenáři připadá jako blábol. To je na něm to chytré, protože pomáhá ukázat, jak bude text na stránce vypadat – aniž by odváděl pozornost od hlavního zaměření, tedy celkového designu. Nezapomeňte však, že ani skvělý design nemůže zachránit stránky před špatným obsahem.

Lorem Ipsum se používá již po staletí, takže většina lidí pozná Lorem Ipsum, když ho vidí na maketě návrhu. Nejedná se tedy o současný stupeň “technologické evoluce”.

Odkud se vzal text Lorem Ipsum?

Tento text pochází až ze starého Říma. Mnoho slov a frází dnešního Lorem Ipsum lze nalézt v knize o etice, kterou v roce 45 př. n. l. napsal římský filozof Cicero.

Vědci se však domnívají, že tento text byl ve své současné podobě používán až v roce 1500. Tehdy tiskař vzal původní text a zamíchal jeho pořadí, aby vytvořil vzorovou knihu.

zdroj: dreamstime.com

I když jsme ve 20. a 21. století vyvinuli nové technologie, Lorem Ipsum se udržel jako oblíbený výplňový text. V 60. letech 20. století se tento text tiskl na suché mazací tabulky a používali ho architekti i reklamní pracovníci. V 80. letech 20. století se pak dostal do šablon pro zpracování textu na stolních počítačích.

Dnes ho najdete téměř v každém softwaru určeném pro spisovatele nebo designéry, od šablon Microsoft Word po webové návrhy WordPress a Dokumenty Google. Docela slušná cesta časem od jeho skromných začátků!

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+