Články a novinky na téma Affiliate marketing

Základní rozdělení affiliate marketingu

Popsat affiliate marketing je vlastně jednoduché. Na jedné straně máte inzerenta, teda zpravidla e-shop. Na druhé straně je publisher – tedy affiliate partner, který má navštěvovanou stránku. Uprostřed je affiliate síť nebo samostatný affiliate program, ve kterém se obě tyto strany setkávají.

Affiliate síť vs. samostatný program

Samostatný program je zpravidla vytvořený pro jeden e-shop. Publisher se zaregistruje a vidí jednu kampaň, jeden e-shop – inzerenta. Vybírá si propagační prvky, bannery a provize se mu připisují k účtu. Na účtu si postupně agreguje finance na vyplacení a nakonec si publisher peníze vyplatí. Inzerent spravuje svůj program, nastavuje provize, pomáhá a získává publishery a nakonec je i sám vyplácí.

V článku „Affiliate marketing pro e-shopy“ najdete informace o affiliate marketingu pro inzerenty a pro druhou stranu máme připravený článek „Reálný pohled na vydělávání affiliate marketingem“.

U affiliate sítě se po jedné registraci publisher dostává k více kampaním a inzerentům, které síť spravuje. Stejně tak když se spustí nová kampaň inzerenta, dostává se do ekosystému více, často stovek až tisíců publisherů. Je to jednoduše více affiliate programů pod jedním agregovaným systémem.

Výhodou affiliate sítě je, že inzerent získává přístup ke stovkám až tisícům publisherů, kteří v síti působí. Stejně tak publisher má více kampaní „dohromady“ a všechno se mu zaznamenává v jednom systému. Nemusí se registrovat v desítkách samostatných programů, všechno má pod jednou střechou.

Proces fungování affiliate programu

  1. Publisher se registruje do affiliate sítě nebo do samostatného programu.
  2. Vybírá si kampaň.
  3. Získává jedinečný link.
  4. Když se přes link někdo proklikne, návštěva se zaznamená v síti nebo programu.
  5. Následně, pokud člověk nakoupí, publisher získá provizi z prodeje.
  6. Ta se zaznamená v programu, resp. v síti, skrz který se následně provize vyplácí.

Proto jsme pro čtenáře připravili dva články. Jeden pro inzerenty – tedy e-shopy a druhý pro publishery – tedy partnery, kteří chtějí kampaně propagovat.

2 min. doba čtení

Affiliate marketing

Popsat affiliate marketing je vlastně jednoduché. Na jedné straně máte inzerenta, teda zpravidla e-shop. Na druhé straně je publisher – tedy affiliate partner, který má navštěvovanou stránku. Uprostřed je affiliate síť nebo samostatný affiliate program, ve kterém se obě tyto strany setkávají.

Nová kniha pro marketéry od 51 autorů je na světě
3 min. doba čtení

Nová kniha pro marketéry od 51 autorů je na světě

Po úspěšné knize Online marketing – tvorba vydělávajícího webu, po podprůměrně úspěšné Tvorba úspěšného a vydělávající blogu jsme v Dognetu připravili zbrusu novou knihu. Tentokrát není primárně o affiliate marketingu, ale pro celý online a e-commerce trh. Je to 123 tipů pro online a affiliate marketing.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Nový Google Analytics App + Web. Máte ho už založený?
5 min. doba čtení

Nový Google Analytics App + Web. Máte ho už založený?

Léto 2019 se pro analytiky určitě zapíše jako významné. Důvodem je uvedení nové verze Google Analytics App + Web na trh. Proč je to tak významný milník? Co tato novinka přináší pro firmy, které Google Analytics používají? A jak se připravit na změny, které tato nová verze s sebou přináší? To se dozvíte na řádcích […]

Marianna Trteková Marianna Trteková
Digital Analytics Consultant v DASE
Fungování a stav affiliate marketingu v Maďarsku
4 min. doba čtení

Fungování a stav affiliate marketingu v Maďarsku

Affiliate je v Maďarsku rozvíjejícím se segmentem v rámci online marketingu. První affiliate projekty se spustily okolo roku 2010, ale z různých důvodů se dosud nestaly populární formou online marketingu mezi lokálními e-shopy.

Redakce Redakce
Budoucnost ecommerce a affiliate marketingu
5 min. doba čtení

Budoucnost ecommerce a affiliate marketingu

Nic nepohnulo digitalizací tak, jako tato pandemie. E-commerce roste. Její význam a podíl na tržbách bude čím dál tím větší. Lidé jsou doma a práce, která se dá dělat z domu, se z domu také dělá. Přidá se affiliate marketing na stranu vítězů tohoto nového nastavení světa? Co z toho vytěží inzerenti a jak publisheři?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Pro velká online média je nasazení affiliate kampaní v době krize nejlogičtější krok
5 min. doba čtení

Pro velká online média je nasazení affiliate kampaní v době krize nejlogičtější krok

V době krize se přechází na výkon, a to dramaticky. Tak, jak byly nastavené e-shopy a e-commerce výkonově před krizí, tak se to v roce 2020 ještě víc prohloubí. Klasičtí spendeři jako banky, pojišťovny nebo automotive rozpočty dramaticky utlumí. Nebudou eventy, nebude „nativní“ obsah, dramaticky se sníží výnos z bannerových pozicí. Jak najít nový zdroj […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Fungování a stav českého affiliate marketingu
4 min. doba čtení

Fungování a stav českého affiliate marketingu

Affiliate je v Česku rozvinutým segmentem v rámci online marketingu. Na trhu působí stovky až tisíce aktivních publisherů a vlastní affiliate kampaň má většina velkých e-commerce hráčů. V posledních letech affiliate marketing dramaticky roste a profesionalizuje se. Zajímavostí je silné propojení slovenského a českého affiliate trhu.

Redakce Redakce
Jak správně pracovat s cashbacky v affiliate kampani
10 min. doba čtení

Jak správně pracovat s cashbacky v affiliate kampani

Cashbacky jsou neoddělitelnou součástí affiliate kampaní. Malý e-shop má v jejich případě dramaticky horší postavení a musí se „obracet”, velký si může vybírat. Jak s nimi pracovat a jak vlastně fungují?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+