Výsledky překonaly odhady analytiků
Čistý zisk americké internetové společnosti Meta Platforms, která vlastní sociální sítě Facebook, Instagram a Threads a komunikační službu WhatsApp, vzrostl ve druhém čtvrtletí meziročně o 16 % na 7,79 miliardy dolarů. Výsledky překonaly odhady analytiků. Pomohlo jí oživení internetové reklamy po pandemickém propadu. Společnost to uvedla ve středeční zprávě o svých finančních výsledcích.
Zisk na akcii dosáhl 2,98 dolaru. Tržby společnosti v uplynulém čtvrtletí vzrostly o 11 procent na 32 miliard dolarů. Analytici oslovení agenturou FactSet Research v průměru očekávali zisk 2,91 dolaru na akcii a tržby 21,08 miliardy dolarů.
“Druhé čtvrtletí překonalo odhady trhu jak v oblasti tržeb, tak čistého zisku. K tržbám společnosti nepřekvapivě přispěla divize Family of Apps, která zahrnuje platformy jako Facebook, Instagram a WhatsApp. Zklamání přišlo v divizi Reality Labs, která se zabývá zprostředkováním virtuální reality,” komentoval výsledky společnosti analytik XTB Meta Tomáš Cverna.
K 30. červnu měla platforma Facebook 3,03 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, což představuje meziroční nárůst o tři procenta. Začátkem tohoto měsíce Meta spustila sociální síť Threads, nového konkurenta Twitteru. Dva týdny po spuštění měla síť Threads podle některých odhadů přibližně 150 milionů uživatelů. Alespoň jednu z aplikací společnosti Meta používá 3,88 miliardy lidí, což představuje meziroční nárůst o šest procent.
“Meta (…) má za sebou těžké období. Odhodlání Marka Zuckerberga vést podnik směrem k metaverzi a virtuální realitě se na Wall Street nesetkalo s pochopením. Jeho důvěru nepodpořily ani slabé tržby a zejména obrovské ztráty v tomto odvětví, které jen za poslední čtyři čtvrtletí dosáhly téměř 15 miliard dolarů. Meta zároveň musela čelit tlaku čínského fenoménu TikTok. V důsledku toho se akcie společnosti propadly o více než dvě třetiny,” připomněl Marek Malina, analytik společnosti Porto.
“Akcie společnosti Meta však letos patří k nejúspěšnějším na trhu, když si připsaly 140 %. K tomu přispěla opatření společnosti na snížení nákladů, včetně několika kol propouštění, která opět zvýšila ziskovost, a také pokračující růst počtu uživatelů a lepší vyhlídky, zejména v oblasti reklamy,” dodal.