2 min. doba čtení

Čínská JD získá kurýrní společnost Deppon za 1,4 miliardy dolarů

JD Logistics, logistická divize čínského giganta v oblasti elektronického obchodu JD.com, kupuje většinový podíl v domácí kurýrní společnosti Deppon Logistics za 9 miliard jüanů (1,42 miliardy USD). 

Čínská JD získá kurýrní společnost Deppon za 1,4 miliardy dolarů

JD.com, hlavní rival společnosti Alibaba v Číně, skončil loni v červených číslech – poprvé od roku 2018. Aby udržel krok s konkurenty, JD začala výrazně investovat. 

JD group investuje do logistiky

V rámci transakce oznámené na hongkongské burze, JD Logistics získá 99,99 % akcií společnosti Deppon Holdco, která má v Deppon Logistics přibližně 66,5% podíl. JD Logistics také nabídne akcie Deppon Logistics, které nejsou v držení Deppon Holdco, za 13,15 jüanu za akcii. 

Z pohledu příjmů patří JD Logistics mezi největší čínské společnosti poskytující služby integrovaného dodavatelského řetězce. Příjmy společnosti se díky rychle se rozvíjejícímu digitálnímu podnikání loni zvýšily o 43 % na 104,7 miliardy jüanů (16,4 miliardy USD). Zaznamenala však ztrátu 15,6 miliardy jüanů (2,4 miliardy USD), což je téměř čtyřnásobek ztráty z předchozího roku ve výši 4 miliardy jüanů (629 milionů USD). 

Na konci roku 2021 společnost provozovala více než 1 300 skladů, měla více než 7 200 doručovacích míst a zaměstnávala více než 200 000 doručovatelů. Společnost uvádí, že 90 % online maloobchodních objednávek JD Group bylo vyřízeno doručením ve stejný nebo následující den. 

Digitální rozmach v Asii a s ním související rostoucí poptávka po logistických službách se týká i Číny. Dovoz a vývoz zboží má podpořit trh silniční nákladní dopravy v této zemi. Podle březnové zprávy dublinské společnosti Research and Markets by měl tento trh v roce 2026 dosáhnout 970,6 miliardy USD. 

Společnost JD založil Richard Qiangdong Liu, který je v současnosti jejím předsedou a výkonným ředitelem. V listopadu 2021 se Liu umístil na 28. místě v žebříčku nejbohatších lidí časopisu Forbes v Číně s čistým majetkem 17,6 miliardy dolarů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů
3 min. doba čtení

Vývoj evropského online trhu pod tlakem čínských gigantů

Evropská e-commerce scéna se dramaticky mění a čínské platformy získávají stále větší podíl na trhu. Zatímco v roce 2023 se domácí e-commerce růst v Číně zpomalil na slabých 3,5 % – což je méně než růst většiny TOP 10 globálních trhů – čínští giganti hledají příležitosti k expanzi směrem na západ.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+